Treenikassin aarteet -arvonta!

No niin, nyt olis taas lupailemaani arvontaa luvassa! 

Tällä kertaa ”syynissä” on treenikassin sisältö! 
Varmaan suurimmalla osalla treenikassi on syönyt ainakin treenivaatteet ja -kengät sekä juomapullon, mutta mitä muuta sieltä löytyy?

Kysymys kuuluukin; Mitä ilman et varmasti lähde harjoituksiin? Eli mitä sieltä treenikassista niiden vaatteiden ja juomapullon lisäksi löytyy?

Oman treenikassini must tuotteet:

– Mun puhkikuluneet treenihanskat… En ole edelleenkään  onnistunut löytämään Niken S-kokoisia treenihanskoja mistään. Jos joku siis löytää, niin voisko ostaa ja lähettää mulle, maksan toki! 🙂
– Vetoremmit, näistäkin on tullut must-juttu salilla.
– iPod on ehdoton salilla. Keskittyminen taattu oikean musiikin soidessa ja vähemmän häiriötekijöitä. 
– Hiuspanta, tämä tosin on huono koska se valuu. Paras on sellainen niken, jossa on kumia se toinen puoli. Se pysyy hyvin päässä, mutta yllätys yllätys en löydä niitäkään enää mistään! Treenasin kerran hiukset auki, koska ponnari jäi kotiin. Joutu koko ajan tekeen seksikkäitä päänheilautuksia ja olin varmaan aivan idiootin näköinen :D.
– Pirkan kosteuspyyhkeet. Näissä on hinta-laatusuhde kohdallaan ja ainakin oma ihoni tykkää näistä. Lähtee hyvin myös silmämeikki.
– Bebanthen, olen todellinen bepsu-addikti, enkä lähde ilman sitä minnekkään!
– Vara-stringit. Menin kerran salille vahingossa mun varsin mummomaisissa yökalsareissa. Hmmm, ei siitä sen enempää. 😀

treenikassi

Kaikkien vastanneiden kesken arvon kahdelle lukijalle ilmaiset kännykkäkuoret (max. arvo 25€ / kuori) jotka tarjoaa lux-case.fi*! Kuoret voit voittaa siis vastaamalla tämän postauksen kommenttiboxiin sekä tykkäämällä lux-casen facebooksivusta täällä* tai Google+ sivuista täällä*! Vastausaika päättyy 12.11 klo.18.
Lux-caselta löytyy kuoret kaikkiin ainakin yleisimpiin puhelinmalleihin ja heillä on aivan valtava valikoima (pelkästään omalle iPhone neloselleni oli yli 930 kuorta valikoimassa)! Sain myös itselleni heiltä kuoret omaan puhelimeen ja oli todella vaikea päättää minkälaiset kuoret haluan…
Olen itseasiassa tilannut heiltä myös aikaisemmat ”raksakuoret” puhelimeeni edellisen puhelimen näytön hajottua. Nämä kuoret kestävät mitä vain, vaikka olen pudotellut puhelinta ja myös rakas lapseni on erityisen kiintynyt järsimään puhelintani (puhelin on kovassa kotelossa jonka päällä on vielä silikoni)! Halusin kuitenkin myös jotkut vähän tyylikkäämmät kuoret* ns.paremmille reissuille, ettei tarvi hienon ravintolan pöydässä kaivaa tuota kirkuvan pinkkiä tiiliskiveä kassista :D. Sen lisäksi näissä mun uusissa kuorissa on paikka myös pankkikortille ja henkkareille, eli jos on vain pieni käsilaukku matkassa niin ei tarvitse ottaa kukkaroa erikseen!
Lux-casen verkkokaupassa on todella nopea ja ilmainen toimitus, joten jos mietitte uusien kuorien (tai vaikka puhelimen käsikotelon, iPadin suojakuoren ym..) hankkimista puhelimeenne niin kannattaa käydä katsomassa valikoimaa!

kuoret1 kuoret2 kuoret3

Vitamiinipostaus osa 3

Sorry että olette joutuneet odottelemaan tämän lisäravinnepostauksen kolmatta osaa. Aikaa on rajallisesti, mutta juttua sitäkin enemmän :D.
Toivottavasti teillä on vitamiininsaanti huolehdittu etenkin näin flunssa-aikaan. Uskonasioita tai ei, niin itse uskon vahvasti siihen, että hoidan mieluummin terveyttä kuin sairautta. Mitään vippaskonsteja tai karmeanmakuisia ”valkosipuli-inkivääri-metsänkerkkä-shotteja” en todellakaan täällä valmistele, vaan nappaan joka ilta ennen nukkumaanmenoa vakiosettini ja jos yhtään tuntuu olo tukkoiselta/väsyneeltä/potentiaaliselta flunssayritykseltä niin keitän kattilallisen pakuriteetä, jonka sekoitan anopin mustaherukkamehuun ja otan mega-annoksen c-vitskua sen lisäksi. Kun perintöprinssi oli tukkoinen tässä joku aika sitten, niin tein oikein perinteisen niksi-pirkka niksin, ja laitoin sukkahousuun sipulia ja valkosipulia ja ne pinnasängyn pinnoihin roikkumaan! Auttoi! 😀

Olen tosiaan jo parissa aikaisemmassa postauksessa (osa 1 ja osa 2) käsitellyt päivittäin käyttämiäni lisäravinteita. Tänään esittelen kaksi viimeistä tuotetta eli Omega 3-rasvahapot sekä L-glutamiinin. Kuten olen maininnutkin, niin luotan itse Solgarin* todella laadukkaisiin tuotteisiin, mutta toki markkinoilla on myös muita hyviä merkkejä.

Omega 3-rasvahapot ovat varmaan suurimmalle osalle tuttu ainakin nimenä. Kolmosen tärkeimmät muodot ovat EPA ja DHA. Olen varma, että teistä lukijoistakaan osa ei saa tarpeeksi hyviä rasvoja ruokavaliosta, vaikka ne olisivat todella tärkeitä koko terveyden kannalta!  Ruokia, joista omega kolmosta voi saada ovat esimerkiksi rasvainen kala, pähkinät, siemenet sekä levä. Esimerkiksi itse tykkään käyttää päivittäin pellavansiemenrouhetta, jota laitan rahkan ja hedelmien/marjojen päälle. Pellavansiemenissä onkin runsaasti omegoita.
Itse kuitenkin otan pääosin rasvahapot purkista, koska näin ollen ainakin varmistun siitä, että saan niitä tarpeeksi. Sen lisäksi syön kapseleiden lisäksi joka viikko ainakin kerran lohta ja lähes päivittäin pähkinöitä ja siemeniä. Harmi vain, että kasvatetun kalan rasvahappokoostumus ei todellakaan ole sama kuin villikalassa, koska viljelty kala syö jotain ihan muuta (mm.soijaa). 
Kannattaa ajatella, että omegoiden syöminen on vähän niinkuin rasvaisi itseään sisältä päin :). Lisäksi elimistö ei pysty itse muodostamaan omega 3- ja 6-rasvahappoja, joten ne on saatava ravinnosta.
Mitkä ovat teidän suosikit hyvien rasvojen lähteinä? Itse rakastan ainakin lohta ja avocadoa, jota tuleekin syötyä päivittäin limen ja suolan kanssa!

IMG_6021

Viimeinen käyttämäni lisäravinne on L-glutamiini (tai siis ihan vain glutamiini, tuo L-etuliite lienee aika turha), johon tutustuin n.vuosi sitten ja aloin ottamaan siitä selvää. Kiinnostuin glutamiinista siksi, että sitä suositellaan kovalla rasituksella oleville. Eli siis jos treenaa kovaa, on fyysinen työ tai muuten vaan on aina menossa ja kroppa kovassa kulutuksessa! Glutamiini on kehon oman aminohappo, mutta jos esimerkiksi treenaat kovaa ja usein, niin kulutat myös niitä varastoja tehokkaammin. Glutamiini osallistuu solujen toimintaan ja uusiutumiseen, joten mistään ihan turhasta tyypistä ei ole kysymys! Kaikenlaisista allergioista ja iho-ongelmista kärsivien suositellaan myös käyttävän glutamiinia, samoin kuin suolisto-oireisten. Ruokia, joista voi saada glutamiinia on mm. ohra,kaali ja liha.

glutamiini

Kun valitsette lisäravinteita, niin muistakaa tarkistaa kuinka vahvaa valmiste on. Jos ette esim. halua niellä jättimäisiä omega-kapseleita kourallista, niin kannataa valita kunnollinen tuote. Valitettavasti vitamiineissakin usein joutuu laadusta maksamaan reilummin. Olen lopettanut ns. markettituotteiden käyttämisen ja suosin kotimaisia luontaistuotekauppoja. Siellä on usein myös asiantuntevat myyjät ja jos ei ole ihan kartalla purkkien ja purnukoiden kanssa, niin he auttavat mielellään!

omega