Kuinka pysyn ruokavaliossani ystävän häissä?

Kesä on täällä ja sen myötä monet juhlat. Tiedätte, että mulle terveellinen elämäntyyli on todellakin elämä. Enkä nää syytä, miksi poikkeaisin siitä edes juhlissa? On upea tunne, kun selviää voittajana kotiin houkutuksista huolimatta ja tietää, että huomenna peilikuva kiittää! Juhlat eivät ole mikään syy mässäillä, ainakaan itselleni. #dedication

Ensi perjantaina matkustan mieheni kanssa Barcelonaan meidän rakkaiden ystävien häihin. Olen innoissani juhlasta, mutta hieman stressaantunut hääruoista. En tiedä onko siellä oikein mitään itselleni sopivaa. Mietin jo nyt, kuinka pystyn noudattamaan häissä OMAA morsianruokavaliotani?
Omiin häihini on nimittäin enää 34 päivää ja ”ruuvia on kiristetty” entisestään! Jokainen suupala on tässä vaiheessa projektia harkittu. Saattaisin syödä häissä jotain, joka ei mahdu mun macroihin. Ja voin syyttää vain itseäni, jos en mahdu hääpukuuni. Jokainen päivä ratkaisee. #nodaysoff

Olenkin tehnyt pomminvarman suunnitelman, jolla varmistun siitä, että ystäväni häät eivät pilaa OMAA hääkuntoani. Kaikista helpointa on vaan kantaa omat ruoat mukana ja tietysti Suomesta asti!
En voi ottaa riskiä, että paikan päällä Barcelonassa ei ole saatavilla mm. maustamatonta kanaa, vihanneksia tai kaurahiutaleita aamupuuroa varten. Lisäksi pakkaan heraproteiinia pieniin pusseihin, jota voin kantaa käsilaukussa joka paikkaan. Olemme menossa perjantaina yhteiselle dinnerille muiden häävieraiden kanssa ja tämä aiheuttaa minulle tietysti kaksin kerroin päänvaivaa. Laskin, että kun olemme reissussa perjantai aamusta maanantai aamupäivään, niin se tietää yli 15sta aterian suunnittelua. Mutta näin en sitten päädy herkuttelemaan spontaanisti. #foodprep

Jos joku teistä muuten matkustaa ulkomaille ja haluaa kuitenkin pitää ruokavaliostaan huolta, niin tästä voit napata hyviä vinkkejä matkalle mukaan. Ei mulle ainakaan tulisi mieleen alkaa sooloilemaan vain, koska loma. #fitnessaddict

Pakkaan jo lentokoneeseen käsimatkatavaroihin pari kiloa kanan rintafileitä ja Alaskan sei -pakasteita. Miehen mielestä jättimäinen kylmälaukku on vähän huono idea lentokoneen matkustamossa, mutta hän ei vissiin aiokkaan olla elämänsä kunnossa meidän häissä. Niin siinä käy kun suhtautuu liian rennosti.
Mittaan kaurahiutaleet pieniin pusseihin, jotta lennon aikana voin keitellä itselleni puurot. Kannattaa muuten ottaa mukaan oma muovinen astiasto + sheikkeri, koska sen avulla voit käytännössä syödä milloin tahansa.
Paistan kanafileet ja seit hotellilla ja pakkaan sopiviksi annoksiksi mukaan. Tulin siihen tulokseen, että pakastevihannekset toimii reissussa kaikista parhaiten, koska ne on valmiiksi punnittu. Helpottaa esim siinä vaiheessa kun mennään ravintolaan ja mä siirryn sivummalle syömään omaa ateriaani. #fitfood

Miten sitten toimin häissä?
Ystäväni häät järjestetään hotellissa ja ruokien kalorimääriä ei kuulemma ole ilmoitettu tarjoilussa. Periaatteessa olisin voinut mennä häät IIFYM:llä (if it fits your macros -diet), mutta en todellakaan ala arvailemaan miten mikäkin ruoka on valmistetu ja paljonko siinä on kaloreita! Lisäksi mulle on käynyt joskus niin, että grillattu kana oli oikeasti paistettu öljyssä. Sain onneksi ystävältäni luvan syödä omia eväitä ja keittiö lämmittää mulle ruoat. Helppoa ja terveellistä! Eikä varmasti tule syötyä mitään, mitä ei pitäisi.
Kun on jälkiruoan aika, niin nappaan käsilaukusta suklaanmakuisen heran tai proteiinipatukan. Kahvia voin toki juoda ja sehän menee ihan herkusta 🙂 . #fitnessfreak

Näin voin nauttia ystäväni häistä kuitenkaan riskeeraamatta omaa ruokavaliotani. Siinä käy myös helposti niin, että kun päättää ottaa vain hiukan vihersalaattia buffetista, niin päätyy ottamaan ”vähän” jotain muutakin ja lopulta lautanen on täynnä toinen toisiaan upeampia herkkuja! Olen kuullut huhuja, että häihin on tulossa ihan mieletöntä ruokaa… Ja juomaa.

Jos haluat tietää, miten reissumme onnistuu, niin mua voi seurata instagramissa ja snapchatissa nimimerkillä katrivee

Tsemppiä kaikille ja vietetään ihanan rento fitness-kesä! Muistakaa, että kun tämän kesän on syömättä, niin marraskuussa on taas bikinikunnossa!

 

Syke ylös ja lihakset hommiin tällä treenillä!

Täällä mökillä ollessa keskityn treenatessa tekemään lyhyitä ja tehokkaita koko kehon treenejä! Oon muutenkin muuttanut treenityyliäni viime aikoina enemmän toiminnallisemmaksi ja teen pitempiä toistomääriä. Tykkään saada kunnon hien pintaan sekä lihaksiin polttavan tunteen ja yhdistelen usein liikkeitä. Lisäpainoja ei välttämättä tarvita tai pelkkä tanko tai käsipainot riittävät loistavasti. Tähän tämän päivän treeniin en ottanut ollenkaan välineitä ja se toimi niin loistavasti, että ajattelin kuvata sen jälkikäteen myös blogiin!

Treenissä on kolme liikepatteria, kaikissa kolme liikettä. Liikkeitä tehdään 10 toistoa ja tietysti molemmille puolille. Voit tehdä jaksamisen mukaan joko kaksi, tai kolme kierrosta jokaista patteria. Tykkään nostaa sykettä hypyillä, mutta ne voi myös jättää treenistä kokonaan pois. 

Patteri 1.

  1. Kyykky + rutistus (kyynerpää vastakkaiseen polveen)
  2. Luistelukyykky (askel taakse ristiin)
  3. Askelkyykky hyppyvaihdolla

Patteri 2.

  1. Punnerrus + rutistus (alasmennessä polvi tulee sivulle)
  2. Kylkikierto (Käsi pujotetaan kainalon ali ja viedään sieltä kohti taivasta)
  3. Mittarimato + ojentajapunnerrus (Aloitusasento seisallaaan ja kädet viedään varpaisiin, jalat pysyvät mahdollisimman suorana! Kädet ”kävellään” niin pitkälle eteen, että ollaan punnerrusasennossa.)

Patteri 3.

  1. Burbee (Seisoma-asennossa kädet maaha, jalat hypätään taakse. Rinta viedään maahan, punnerrus ylös ja jalat hypätään eteen. Hyppy kohti taivasta!)
  2. Askelkyykkykävely (Kävellen ja kyykäten joka askeleella.)
  3. Puolilinkkari (Selinmakuulla jalkojen tuonti koukussa ”haliotteeseen”, vartalon suoristus.)

 

Tästä kaikki kokeilemaan ennen juhannusgrillauksia tätä supertehokasta hikitreeniä! 🙂

IHANAA JUHANNUSTA!!!