2kk:n muutos kuvina!

Synnytyksestä on nyt tasan 2,5kk ja edellisten muutoskuvien ottamisesta kuukausi. Oli siis aika astua kameran eteen taas ahdistavassa vaatetuksessa 😀 asukuvahelmikuu (1 of 1)Olin tässä kuvien välissä aloittanut maidottoman ja gluteenittoman ruokavalion, jossa koitan sinnitellä edelleen… Paino sanalla sinnitellä! Rehellisesti sanottuna ristiäisten jälkeen en ole pysynyt 100% ruokavaliossa. En kuitenkaan heitä hanskoja tiskiin, koska mulla on epäilys, että maidoton ruokavalio voi kun voikin vähentää kutinaa! Iho on ollut nimittäin parempi! Lisäksi olen vieroittanut itseni rahkasta ja turkkilaisesta jugurtista ja vaihtanut ne kauravalmisteisiin (Yosa). Se on iso juttu! Välillä olen syönyt muutaman ruisleivän.

2kk_edestä

Olen myös päässyt aika hyvin salille treenaamaan, eli 3-4krt viikossa! Menen, vaikka aikaa olisi käytettävissä alle tunti, koska salille ajaa vain muutaman minuutin! Aerobista treeniä voisi tulla tosin vieläkin runsaammin, mutta vastahan se kevät on alussa. Meillä on aika surkeat vaunut, joissa yksi rengas on ihan lenkka ja niillä on aivan karmeeta mennä lumessa! Emmaljungat kaipaavat siis kipeästi uutta runkoa, jota olisi kivempi työntää. Ostin nuo vaunut käytettynä joskus ennen Benin syntymää ja olisi ehkä kantsinut panostaa heti kunnon vaunuihin, joita on helppo lykiä vähän huonommassakin kelissä. Meillä on siis tätä nykyä muistaakseni Emmaljungan City-runko…
Päiväjumppaan en ole vielä saannut vääntäydyttyä vauvan kanssa, koska klo.10 on meille hieman liian aikainen aika. 2kk_sivusta

Kovasti jännitti itseäkin nämä 2kk:n etapin muutoskuvat ja onko mitään tapahtunut. Ja täytyy sanoa, että aikamoinen pettymys oli!! Tiedän, että hiljaa hyvä tulee, mutta eipä näissä kuvissa ole mitään esittelemistä. Laitan ne nyt kuitenkin, koska mitäs sitä kiertelemään ja peittelemään.
Kuvia ei tietenkään pysty ottamaan joka kerta ihan samasta kohdasta ja kulmasta, mutta oikeesti – sillä ei ole kyllä niin paljon merkitystä.  Kuukausi ja kaksikin on lyhyt aika ja muutama sentti vähemmän vaikka vyötäröstä ei välttämättä näy niin selvästi, mutta olisin silti odottanut vähän suurempaa muutosta 🙁 . Mun ehdoton ongelma-alue on alavatsa ja alaselkä, jossa rasva on TODELLA tiukassa! Siihen ei autakaan kuin siisti ruokavalio ja pitkäjänteinen työ. Että jos jollakin on ylimääräistä pitkäjänteisyyttä, niin tänne voi laittaa tulemaan. 2kk_takaa

Eli eipä tässä paljon vautsivaufiiliksiä herännyt kuvia katsellessa. Harmittaa samanaikaisesti oma kärsimättömyyteni ja samalla se, ettei kuukauden aikana tekemäni työ tuottanut tämän enempää tulosta.

fityoutoo

18 vastausta artikkeliin “2kk:n muutos kuvina!”

  1. Sulla ei oo paljoo mitään ylimäärästä! Ite pudottanu raskauden jälkeen 9 kk niitä kiloja aina 15-17 kg. Hitaasti elimistö toipuu ja parempi niin. Nykyajan ulkonäköpaineet😕

    • Joo kyllä myönnän itsekin, että bloggaaminen ei ainakaan helpota asiaa, vaikka KUINKA yrittää muistuttaa itseään. Johtuu tietysti siitäkin, että on tottunut olemaan tietyssä ulkomuodossa.
      Uskon kuitenkin, että kaikille naisille tulee toisinaan näitä päiviä, kun peilikuva ärsyttää!

      Haluan myös korostaa, että en missän nimessä tavoittele laihuutta tai rasvatonta kroppaa. Tällä hetkellä koitan tavoitella hieman erilaista mallia kroppaan, koska siihen voi treenillä vaikuttaa. Olen esimerkiksi aina inhonnut jalkojani jotka ovat lyhyet selkään suhteutettuna, joten koitan saada olkapäihin lisää kokoa ja selkään leveyttä. Eli korostaa hyviä puolia! 🙂

  2. Hei Katri! Kyllähän kuvissa, etenkin sivuprofiilissa massu on pienentynyt hurjasti! Hiljaa hyvät ja pysyvät muutokset tulee 🙂

  3. Kyllä selän puolella ainakin huomaa muutosta! Ja käsivarsikin näyttää hyvällä tavalla kasvaneen! 🙂 tsemppiä!

  4. Minäkin huomasin selkäkuvissa muutosta! Ja ensimmäisissä kuvissa reidet näyttää huomattavasti siloittuneen viime kuukaudesta. Olet kuitenkin jaksanut hyvin liikkua niin varmasti kunto noussut myös. Tsemppiä!!

    • Juu kunto kyllä on varmasti noussut ja lihakset alkaa ottamaan treeniä joka viikko paremmin vastaan. Se on tietysti yhtä lailla tärkeä asia joten hyvä että toit sen esille!

  5. Kunto on oikein siisti tuoreen äidin kunto! Tää fitness- portaali voi vääristää ajatuksia. Ja maailmassa on ehkä yksi miljoonasta äidistä, joilla kroppa ei pehmene juuri raskaana (kuten joku Mari Valosaari, joka meni 9kk lapsen syntymästä lavoille). Loput naiset ja niiden kehot toimii, kuten luonto tarkoitti! 🙂
    Mikä vika Emmaljungissa? Oma kokemus on, että juuri niissä runko on riittävän vakaa, ja ratas rullaa kaikissa mahdollisissa sääolosuhteissa? Umpikumirengas ei puhkea, pyörii reippaasti jne. Hangessa ei toki mikään ratas etene ilman hikeä! 😀 Nyt puhun siis normaaleista nelipyöräisistä, niistä urbaaneihin olosuhteisiin suunnatuista hifirattaista en tiedä mitään.

    • Siis meidän vaunuissa on yksi rengas jotenkin omituinen, eikä sitä saatu yrityksistä huolimatta kiristettyä tms.
      Meillä on kyllä joku tosi vanha malli, pitää laittaa niistä kuva joskus blogiin. En kyllä ottais uudestaan noita samoja…

  6. Heippa! Vaunuasiaan kommenttia, meillä ollut kanssa city crossit, joissa kiinteät etupyörät ja pelittää tosi hyvin. Ostettu 2013 ekalle lapselle ja vielä toimii toisellakin yhtä hyvin. Onko teidän rattaissa kääntyvät etupyörät? Niillä kaiketi vähän vaikeampi mennä hangessa eikä muutenkaan niin tukevat. Meillä matkarattaat joissa kääntyvät etupyörät ja niillä on tosi vaikee mennä esim. lumessa vaikka ne saakin lukittua.

    • On kääntyvät! Ja tosiaan se on joku vanhempi runkomalli. Meillä on myös matkarattaat jotka on kyllä ihanan kevyet työntää, mutta talvella niillä ei kyllä hirveesti tee mitään.

  7. Heips,

    Atoopikkona harkitsen myös maidotona, vähän pidempään kuin se kuukausi, jonka olen aiemmin testannut.
    Kompastuskivenä on vain se raejuusto! Millähän sen voisi korvata? Se on niin kätevä protskulisä ruoan kylkeen, jugurtin tai puuron sekaan. Oisko ideoita?

    • Mites kananmuna? Valkuaista voi laittaa ohuena nauhana keittovaiheessa puuroon, jolloin se ”häviää” sinne! Toki keltuainen jää silloin käyttämättä, mutta valkuainen on ainakin oma lempparini (ja sitä saa nykyään ostettua myös erikseen tölkissä).
      Myös heraprodea voi laittaa puuroon, TOSIN tästä mulla ei oo omakohtaista kokemusta mutta tiedän, että jotkut tekee niinkin :). Tai tekee puuron sijaan prodeletun, johon laittaa sitten sekä kananmunaa että heraa.

    • Valkuaista puuroon – eipä ole tullut mieleenkään! 😀 Kananmunaa toki välillä keitän. Kiitti vinkistä – menee kokeiluun 🙂

  8. Tosi hyvältä näyttää! Itsekin juuri tuskailin saman asian kanssa, tuntui että oma palautuminen jumittui tuossa 2-3 kk synnytyksestä. Noin 5 kk kohdalla huomasin yhtäkkiä että vanhat farkut menikin jalkaan ja paino oli pudonnut kilotolkulla. Ja en siis laihduttanut. Hiljaa hyvä tulee 😊

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta