3* supertehokas vatsalihasliike!

*Postaus sisältää mainoslinkin

Haen usein uusia liikkeitä ja ideoita omaan treeniini, netistä ja käymällä muiden ohjaajien tunneilla! Olen huomannut, että jumiudun helposti samoihin liikkeisiin, vaikkei se välttämättä huono asia olekaan! ”Jos joku toimii, pidä se” on todella hyvä sanonta mitä tulee harjoitteluun, mutta jos oman jumpat alkavat tuntua tylsiltä tai tunnet, ettet saa enää rasitettua riittävästi haluamaasi lihasryhmää, niin kannattaa kokeilla erilaisia liikkeitä tai ainakin hieman erilaista suoritustekniikkaa. Jo pienellä vaihtelulla voi saada aivan erilaisen tuntuman!
Ajattelin nyt esitellä teille kolme sellaista vatsalihasliikettä, jolla saan itse erittäin hyvän poltteen keskivartaloon! Etenkin vatsatreenissä pyrin vaihtelemaan liikkeitä ja tekemään aina liikkeitä sekä suorille, vinoille että syville vatsalihaksille.vstsalihasliikkeet1-1-of-1

Tässä siis kolme tämän hetken suosikkiani!

1. Sammakkorutistukset
Sammakkorutistuket haastavat todellakin suorat vatsalihakset, koska lonkankoukistajat ovat pelistä pois jalkojen asennon takia! Rutistukset voi tehdä aivan hyvin myös kädet perinteisesti niskan takana, mutta itse opin tämän liikkeen eräässä koulutuksessa jossa se tehtiin kädet nimenomaan suorana ja ne vietiin pitkälle eteen. Ylös mennessä voit ottaa hieman vauhtia, mutta keskity jarruttamaan kunnolla alastullessa!vstsalihasliikkeet2-1-of-1vstsalihasliikkeet3-1-of-1vstsalihasliikkeet4-1-of-1

2.  Keinu
Tämän liikkeen opin taas kollegani jumpassa ja keskivartaloni oli TULESSA!!! Liike on tosi helppo, eli kuvan osoittamassa asennossa keinutaan ympäri oman akselin ympäri 😀 ! Idea on se, että käännät  polvia aina siihen suuntaan johon pyörit ja kannattaa välillä vaihtaa suuntaa. Liikkeessä hartioita ei lasketa ollenkaan maaha, vaa selkä pysyy kupissa koko ajan! Yksinkertainen liike joka toimii!vstsalihasliikkeet6-1-of-1

3. Lankkupyörre
Siis mulla ei oo aavistustakaan, mikä tämän liikkeen nimi on virallisesti, mutta oli pakko keksiä jotain! Tämä liike on hieman haastavampi ja vaatii myös hyvää tasapainoa. Vauhtia liikkeeseen voi laittaa reippaastikin, jos akrobaattisia kykyjä tai breakdancetaustaa löytyy 🙂 !
Aloitusasento on pystylankussa (eli punnerruksen aloitusasento) ja siitä käännetään sivulle käsi ja vastakkainen jalka, kuten kuvassa. Liikeestä voi siirtyä suoraan vastakkaiselle puolelle ”vauhdissa” menemättä lankun kautta, joka tekee liikkeestä melko lailla haastavamman, kun pelkästään yksi käsi on aina kerrallaan lattiassa! Nihkeä jumppamatto ei sitten todellakaan ole paras alusta tähän liikkeeseen…vstsalihasliikkeet7-1-of-1

Oliko nää liikkeet teille jo tuttuja?

Ihana uusi mattomme on muuten Elloksen valikoimasta ja löytyy TÄÄLTÄ*.

Osta 3 ALE-tuotetta, maksa vain 2!
*Tarjousehdot:

Tarjous koskee uutta tilausta Elloksen ALE-valikoimasta. Tarjoamme edullisimman tilaamastasi kolmesta ALE-tuotteesta. Tarjous koskee alehintaisia vaatteita, kenkiä, asusteita, kodintekstiilejä, sisävalaisimia, tapetteja ja mattoja (punaiset hinnat). Alennus on voimassa 11.9.2016 asti, ja sen voi käyttää vain kerran. Toimituskulut lisätään tilauksen loppusummaan. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin tai tilaajaetuihin, kampanjahintaisiin tuotteisiin, huonekaluihin, elektroniikkatuotteisiin ja -tarvikkeisiin eikä Design by -tuotteisiin. Alennusta ei voi yhdistää alennettuihin Ei alennusta -tuotteisiin.

Tarjousnumero: 345421

fityoutoo

10 vastausta artikkeliin “3* supertehokas vatsalihasliike!”

  1. Todella hienoa kun käyt muiden ohjaajien tunnilla. Niistä oppii todella paljon. Harmittavan vähän muuten ohjaajat käy toisten tunneilla, olisiko siksi että kanssatreenaajat ”kyttää” ja haluaa välttyä liialliselta huomiolta? Käytkö usein ja millä tunneilla? Noista liikkeistä kaikki kokeiltu, lankkupyörre on jopa hauska, keinusta ei matala verenpaineeni tykkää sitä en voi tehdä.

    • Myönnän kyllä, että itsekin pitäisi käydä enemmän, harmittavan harvoin ehtii.
      Mehän käytiin koko viime kevät Theon kanssa päiväjumpissa ja siellä oli maanantaista torstaihin aina eri tunti. Tykkäsin etenkin HIIT+core tunnista, josta sai tosi hyvin ideoita omaankin treeniin ja Sanna oli hyvä ohjaaja 🙂 .

  2. Pakko yhtyy edelliseen! Ei voi muuta sanoa kuin wautsiwau!! Näytät kyllä himskutin hyvältä! 🙂 Kivaa syksyä sinulle!

  3. Minä ihastuin maton lisäksi kaikkeen muuhunkin sisustukseesi! Saako udella mistä ovat sohva, sohvapöytä, ruokapöytä ja ruokapöydän tuolit?? Ihania kaikki!
    Niin taisi mennä itselläni huomio vähän ohi jutun aiheen!:) Vaikka toki treenivinkitkin hyviltä näyttivät!:)

    • Hehe, täytyypä joskus tehdä joku kotipostaus! Sohva on ihan Ikean Karlstad. Kohtuuhintainen ja mielestäni mukavan yksinkertainen design. Sohvapöytä on myös Elloksen, mutta sitä ei taida olla tällä hetkellä mallistossa?
      Ruokapöytä on Ikean poistosta ja tuolit Jyskistä 🙂 .

  4. Millaiset vatsalihasliikkeet sopii sellaiselle jonka lihakset on vielä löytämättä? Lankuttaminenkin on kiellettyjen listalla Si-nivelten löysyyden takia… 🙁

    • No lankuttaminen todellakin on rankka liike alaselälle ja muutenkin asennon pitäminen haastavaa, jos keskivartalo on heikko. joten olet oikeassa, ei ehkä paras liike tilanteessasi.
      Keskivartalon vahvistaminen on paras aloittaa esimerkiksi laitteissa, joissa liikeradat on turvallisia etenkin kun treenaa yksin. Itse on etenkin alussa vähän hankala tarkkailla omaa ryhtiä ja asentoa. Myös moni ”ei vatsalihasliike” vahvistaa keskivartaloa, esimerkiksi seinäkyykky (seinää vasten tehtävä staattinen kyykky) sekä punnerrus (voi tehdä vaikka lantion korkuista tankoa vasten) joten kannattaa ehdottomasti tehdä muutakin kuin pelkkiä vatsalihasliikkeitä! Siitä voi siirtyä sitten rutistuksiin (myös bosu-pallon päällä), kiertoihin istuessa (esim kuntopallo käsien välissä), kyynernojassa tehtäviin saksauksiin/polkupyörään ja selällään jalkojen nostoon.

      Toivottavasti näistä oli apua! 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta