Haluan koota jengin pudottamaan mun kanssa 5kg viidessä viikossa!

Mulla on ollut tässä jo jonkun aikaa mielessä, että haluaisin koota pienen ryhmän kasaan, jossa kaikilla olisi sama tavoite:

5kg:n painonpudotus viidessä viikossa.

 

Tämän jengin kanssa meillä olisi oma what’s up -ryhmä, jonka tarkoitus on toimia tsemppiryhmänä ja vertaistukena: Tärkein ajatus on se, että ryhmässä ei selitellä ja keksitä tekosyitä, vaan oikeasti kaikki on motivoituneita ja päättäneet onnistua! 5kg ei ole iso painonpudotus, mutta usein sellainen oikeanlainen tsempin puuttuminen saattaa olla deal breaker ja itsestään ei saa sitä viimeistä rutistusta irti. Itse oon myös aika kilpailuhenkinen ja saan toivottavasti tältä ryhmältä oikeanlaista tarvetta näyttää, että mähän hitto pystyn tähän!  Pientä potkua antaa siis myös ryhmäpaine.
Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että jos syystä tai toisesta ei pääse tavoitteeseen, niin joutuu pilkan kohteeksi 😀 .
Mutta mä haluan tehdä tän oikeasti motivoituneiden tyyppien kanssa, eikä niin että kahden päivän päästä alkaa sadella viestejä, että oon nyt valvonu viimeisen puoli vuotta putkeen niin ehkä tää ei ollutkaan nyt paras juttu tähän hetkeen. Jos ymmärrätte mitä tarkoitan…

Ryhmässa olisi vain 10 ihmistä ja minä. Näin siinä pysyisi pienen ryhmän intiimi fiilis ja ihmiset oppisi nimeltä, vaikkei heitä livenä koskaan välttämättä näkisikään! Yhdessä voitaisi jakaa fiiliksiä, onnistumisia, ruokakuvia, treenivideoita, selfieitä ja mitä vaan aiheeseen liittyvää! Jokaisella olisi myös ns. raportointivastuu, jotta kukaan ei pysty hiljaa lipumaan pois porukasta. Toisaalta, tässä porukassa olisi niin motivoitunutta porukkaa, ettei se olisi edes mahdollista! Me haluttais näyttää etenkin itsellemme, mutta myös muille, että pystymme tähän yhdessä. Henki olisi pelkästään positiivinen, mutta toki myös huonoja päiviä saa olla.

Haluan korostaa että tämä EI ole valmennus! En toimi tässä ryhmässä minään valmentajana, vaan olen yksi muista. Toki voin antaa vinkkejä, mutta en halua, että tämä tuntuu työltä. Jokainen siis treenaa ja syö parhaaksi näkemällään tavalla, emmekä tuomitse toisten tyyliä tai tapaa toimia niin kauan, kuin hommassa on järki. Ryhmässä ei ole siis mitään pakollisia treenejä tai tiettyä ruokavalioita noudattavia, vaan kukin saa toteuttaa projektia niinkuin omaan elämäntilanteeseen sopii.

Millaisia ihmisiä sitten haluaisin ryhmään?

Eka ja tärkein juttu on se, että tämä ryhmä eli ole mikään pikadieettiryhmä! Sen tarkoitus ei ole missään nimessä toteuttaa jotain järjetöntä ”en syö mitään ja liikun kuin hullu” mentaliteettia. Tavoite tietysti olisi, että viiden viikon päästä aloituksesta jokainen on saanut painoaan 5kg pois. Varmaan ymmärrätte, ettei sellainen tavoite ole realistinen kaikille; Tällainen haaste sopii parhaiten sellaisille, jotka jo valmiiksi syövät suht normaalisti ja liikunta on jollain tavalla osa arkea. Jos aloittaa aivan alusta vaikka isomman painonpudotusurakan niin siihen kannatta pyytää apua ammattilaiselta, jotta ei vedä kroppaansa tilttiin heti alkutekijöissä.
Toinen juttu on se, että jos omasta mielestään syö jo nyt täydellisesti ja liikkuu, eikä paino silti putoa, niin tämä ryhmä tuskin on se maaginen puuttuva tekijä. Silloin syy on omassa tekemisessä tai taustalla on terveydellinen ongelma (esim kilppari).

Jos siis tunnet että:

  • Sinulla on parannettavaa ja olet kuitenkin kärryillä siitä missä voisit viiden viikon ajan tsempata elintapojesi suhteen
  • Et elä liian stressaavaa elämäntilannetta ja ymmärrät, ettet lisää liikaa paineita hartioillesi juuri nyt!!
  • Koet tarvetta pienelle painonpudotukselle ja tarve lähtee itsestäsi, eikä jostain ulkoisesta tekijästä.
  • Kaipaat samanhenkisiä ihmisiä ja saatat kokea kaikki FB ryhmät liian isoina ja ahdistavina (ja tuomitsevina)
  • Pystyt olemaan vertailematta itseäsi jatkuvasti muihin ja keskityt pitämään oman fiiliksesi korkealla ja tsemppaamaan muita.
  • Voit hypätä jengiin kaiken tämän keskiviikkona 17.9 eli huomenna
  • Voit esiintyä avoimesti omalla nimelläsi, kuvallasi, painollasi ja kropallasi, lautasellasi ym muille ryhmäläisille
  • Sinulla ei ole epäilystäkään, ettetkö onnistuisi tässä! 

Jos haluat olla messissä, niin jätä kommenttiboxiin vaikka sana ”MINÄ!” toimivalla sähköpostilla (ei tarvi olla perusteluitakaan). Jos halukkaita on yli 20 niin arvon heidän joukostaan 10 tyyppiä ja laitan heille sähköpostia huomiseen mennessä.
EDIT: Tsemppiryhmä kasattu! Kiitos ihan mielettömästi kaikista kommenteista ja viesteistä IG:ssä (niitä tuli lähemmäs 100!)

Tästä tulee ihan huippujuttu!!! Odotan niin paljon että pääsen tutustumaan muihin ryhmäläisiin!

Vatsalihashaasteen ”järisyttävät” tulokset….

Kuten ehkä muistatte, niin haastoin itseni (ja tietysti myös teidät) viime viikolla blogissa vatsalihashaasteeseen; 100 vatsalihasta joka päivä, seitsemän päivän ajan! Halusin tietää, voiko viikossa mukamas saada jotain tuloksia – siis näkyviä sellaisia. Olin kyllä aika skeptinen tulosten suhteen, mutta näitä nyt ei kannata ottaa liian tosissaan.

No, eipä muuta kuin tahkoamaan liikkeitä orjallisesti! Liikkeitä oli siis viisi erillaista ja niitä jokaista tein 20kpl päivittäin. Btw, ilmeisesti jotkut luulivat, että jokaista liikettä pitäisi tehdä 5*20 päivässä 😀 ! Yksinkin lukija sanoi, että alkoi jossain vaiheessa ”vähän” väsymään.. No en ihmettele! Noin hullua määrää tuskin itse jaksaisin tehdä, paitsi jos joku haastaisi heh heh. Ei vaan, kohtuus kaikessa!

No, oliko seitsemän päivän jälkeen huomattavissa muutoksia? Mitä tulee keskivartaloni ulkonäköön niin minkäänlaista muutosta ei tullut. Vatsapalikkani loistivat poissaolollaan, kuten ennenkin. 

1. Tilanne haasteen alussa…

2. Ja lopussa (näköjään oikein loisteliaan ”ryhdikkäässä” asennossa, vieläpä)!

Ainut ihan konkreettinen muutos jonka huomasin oli, että jaksoin ehkä tehdä liikkeitä enemmän ns. putkeen haasteen loppupuolella. Tosin, huomasin, että eniten vaikutti ihan omat energiatasot, eli jos olin treenannut, niin tottakai myös keskivartalo oli väsyneempi! Täytyy kuitenkin myöntää, että itselläni niiden vatsalihaksia eristävien liikkeiden tekeminen tuppaa aina jäämään… Aina on jotenkin niin väsynyt muka treenin lopussa!

Mutta, koska tahdon pikavoittoja vaikka väkisin, niin haastan teidät seuraavaan haasteeseen:

7 päivää, 700 vatsaa JA terveellinen ruokavalio viikon ajan!

Mitä en tarkoita tällä ”tervellisellä” on sitä, että joka päivä syödään pelkästään kanaa, parsaa ja valkuaisia. Tarkoitan sitä, että seitsemän päivän ajan kaikki sokeriset ja rasvaiset herkut pois, paljon kasviksia, riittävästi annoksia päivässä ja etenkin paljon vettä!  Edelleen se viikko on tietysti lyhyt aika, mutta katsotaan miten toimii tämä vatsalihasliikkeiden JA terveellisen ruokavalion yhdistelmä! Itsehän syön jo melko terveellisesti, mutta katsotaan tuleeko muutosta, kun ruokavalioon kiinnittää nyt oikein extrahuomiota. Normaalisti en nimittäin ihan hirveästi suunnittele syömisiäni, vaan menen fiiliksen mukaan….
Palataan sitten asiaan taas ensi viikon lopussa!

Kuka mukana???