Viimeksi yli neljä vuotta sitten…

*Postaus sisältää mainoslinkkejä

…oon voinut harjoitella ilman, että tulee viikkojen taukoja ties minkä syiden takia!

Ei sairastelua, edes jotenkin järkevät yöunet, kehitystä treeneissä ja elämä muutenkin mallillaan. Voiko olla edes mahdollista? Nyt menee kyllä niin älyttömän hyvin, että mietin koko ajan, milloin jotain taas tapahtuu. Koko viime vuosi meni niin, että heti kun pääsi vähänkin vauhtiin, nii tietysti kohta tuli pari muuttujaa. Osallistuin erääseen nettivalmennuksen pilottiryhmään tasan vuosi sitten ja olin tosi innoissani. Innostus vaihtui kuitenkin syksyllä pettymykseen kun olin ensin itse kipeänä ja sitten lapset perä jälkeen. Varmaan tiedätte miltä tuntuu, kun kuukauteen ei oikein pääse tekemään mitään ja taas pitää lähteä alusta liikkeelle.

Oon ollut erityisen tyytyväinen etenkin siihen, että oon voinut treenata nyt todella kovaa! Ei aina vaan sitä ”kevyttä pumppailua” tai ”kropan totuttelua treeniin”. Välillä mulla on myös ollut sellaisia kausia, että menen kyllä salille, mutta en saa siellä itsestäni oikein mitään irti. Liekö vaikuttanut väsymys vai mikä, mutta usein treenien jälkeen tuli olo, että tulipahan tehtyä ”jotain”. Nyt mulla on lähes aina sellainen olo salilla, että oon aivan kaikkeni antanut ja oikeasti treenannut täysillä! Lihasarkuus ei tietenkään ole mikään mittari, mutta oikein nautin siitä, että treenin jälkeisinä päivinä lihakset ovat kipeät…

Trikoot TÄÄLTÄ* / Toppi TÄÄLTÄ*

Treenissä ei voi kuitenkaan kehittyä ilman kunnollista ruokavaliota. En voi mitenkään painottaa tarpeeksi sitä asiaa, että syökää tarpeeksi jos treenaatte kovaa! En jaksa mitään dieettejä, vaikka välillä sellaisen aloittaminen kutkuttelee ajatuksen tasolla. Keskityn tällä hetkellä syömään paljon ja puhtaasti!
Syksy on luvattua netti- ja kaikenmaailmanvalmennusten aikaa! Kuka tietää, ehkä vielä joku kaunis päivä oikein repäisen itsekin ja palkkaan PT:n 😀 ! Toisaalta haluan tehdä nyt omanlaisiani treenejä, eli treenata sekaisin volyymi- ja voimatreeniä ja vaihdella liikkeitä mieleni mukaan. Se pitää jotenkin mulla paremmin mielenkiinnon yllä.

Syksy on tulossa ja sitä myöten flunssakausi ja nyt pitää ottaa kaikki keinot käyttöön, ettei kohta makaa sängyn pohjalla. Mulla on vakkarikäytössä maca ja lucuma, sekä tietysti viherjauhe. Voisin kirjoitella joku päivä tarkemmin lisäravinteista joita käytän, jos teitä kiinnostaa? Muistakaa myös seurata mua instassa ja snapchatissa, molemmissa nimimerkki on katrivee . Sielläkin usein näkyy mun syömisiä. Jos mahdollista, niin koitan saada salilla kuvattua jonkun treenin teille lähiaikoina. Lisäksi on tulossa videota arkimeikistä, jota toivoitte.

Nyt mä alan rullailemaan jalkoja, jotka painoin tänään aivan tilttiin Rääkkylän legendaarisella salilla, hintaan 2€! Ei muuten paljon kukkaroa kiduttanut tämänpäiväinen sessio :D!

Miten teillä on syksyn treenit lähteneet kesän jäljiltä käyntiin vai onko mikään muuttunut entisestä?

Hei muuten, muistaa painaa <3 jos tykkäsit. LOVE!

Onko kukaan nähnyt naista, joka treenaa kovaa??

Treenaaminen luonnollisesti on jo pitkään kiinnostanut mua ja usein kiinnitän salilla ja tietysti erityisesti ohjatessani jumppaa huomiota siihen, kuinka ja millä tekniikalla ihmiset treenaavat. Enkä nyt tarkoita arvostelevasti vaan mielenkiinnosta! Aina kun ihminen on ylittänyt sen kynnyksen, että on lähtenyt liikkumaan, on terveyttä edistävä valinta tehty! Itse ajattelen, että kaikista parasta liikkuminen on silloin, kun se on omalle tasolle ja kunnolle sopivaa ja siitä saa iloa ja hyvää fiilistä – eli toisinsanoen se ei tunnu suorittamiselle tai asialle, joka vain ”pitää” tehdä. Toki joskus liikkumattoman alku voi olla joskus aika kankeaa, kun siitä ei ole muodostunut tapa.
Mutta epäilen, että moni haluaisi sillä treenillä myös ihan konkreettisia muutoksia kuntoon, kehonkoostumukseen, voimatasoihin ym liittyen…?0611_1

Yksi asia, joka on mun mielestä aika harmillista on se, että tosi usein naiset eivät uskalla treenata tarpeeksi tehokkaasti! Oon tosi usein miettinyt, että mistä se johtuu ja varmasti syitä on monia. Treenin ei missään nimessä tarvitse olla aina mitään ”hikirääkkiä”, älkää ymmärtäkö väärin, vaikka toki useille silloin tällöin sellainenkin treeni olisi paikallaan. Mutta moni saisi treenistä NIIN paljon enemmän irti ja siitä niin paljon parempia vaikutuksia, kun uskaltaisi haastaa itseään hieman enemmän! On fysiologinen fakta, että urheilun vaikutukset saavutetaan vasta kun sen intensiteetti on tarpeeksi korkealla. Jos haluaa esimerkiksi kasvattaa lihasmassaa ja polttaa rasvaa (eli siis kansankielellä ”kiinteytyä”), niin kahden kilon käsipainojen heiluttelu ei vaan yksinkertaisesti riitä! Tai että oman kehon painolla kyykkäillään parikymmentä toistoa ja lähdetään kotiin.

Jos lihaskuntotunnin tai salitreenin jälkeen kainalot eivät ole kostuneet eikä pulssi ole juurikaan kohonnut, niin mikä idea sillä liikkumisella on…? Ymmärrän, että jollain kehonhuolto tai chi ball -tunnilla ei välttämättä kädet ala tärisemään, mutta ehkä se ei olekaan niiden tuntien idea. Ja toki (joskin varmaan aika harvoin) taustalla on vaikka loukkaantuminen jota kuntoutetaan.kauneusjaterveys3

Mun oman epäilyksen mukaan moni nainen kuitenkin vain haluaa pysytellä siellä mukavuusalueella, jossa ei tule liian hiki eikä lihaksia ala liioin polttelemaan! Varmasti monella on myls ikäviä kokemuksia siitä, kun liikuntaa seuraavina päivinä lihakset ovat arat ja kipeät ja siitä on jäänyt ”kammo”. Etenkin jos liikkuu harvakseltaan.
Sitten varmasti yksi syy etenkin siihen, miksi niin usein naiset ei salilla uskalla nostaa kuin niitä kevyitä rautoja on se, että edelleen niiden lihasten pelätään kasvavan liian nopeasti liian isoiksi! Tämähän on ihan absurdi ajatus, mutta törmään siihen edelleen. Lihasmassan räjähdysmäinen kasvu ei tapahdu yhden treenin aikana. Ei kellään, eikä missään lajissa.
Yksi juttu joka itseäni harmittaa näin pt:n näkökulmasta on se, että moni nainen häpeilee jollain tavalla itseään urheillessa ja haluaa siksi näyttää mahdollisimman ”normaalilta”. Ja häpeä johtaa siihen, ettei oikein kehtaa tehdä mitään, ettei muut kiinnitä huomiota. ”Näytänkö hölmöltä? Näytänkö siltä etten osaa mitään?”
Kyllä itsekin myönnän, että välillä kun naama on kuin tomaatti niin ei olo ei välttämättä ole kovin sensuelli. Tai joskus kun tiukimmassa loppurutistuksessa suusta pääsee oikein naisellinen ähinä, niin muutama outo katse saattaa tulla kanssatreenaajilta. Kyllä, kuulitte oikein! Täällä treenataan ja kovaa!
Haluaisin sanoa kaikille teille, että tällaisten asioiden miettiminen on turhimmista turhinta, eli siellä salillakaan ei tarvi aina olla niin siivosti ja ”naisellisesti”! Siellä ei tarvitse olla näkymätön tai  näyttää täydelliseltä. Nainen saa hikoilla, irvistellä ja myös ottaa ison painon, jonka jaksaa hädin tuskin nostaa. Tai vetää salilla laitetta väärästä vivusta tai mennä siihen jopa täysin väärin päin istumaan. 😀 Kaikki se on inhimillistä ja kaikki saa treenata treenaamista.pystypunnerrus

Mikä teidän mielestä on se syy, miksi kovaa treenaavia naisia näkee niin harvoin? Miksi miehet uskaltaa usein treenata naisia kovempaa?