Tuleeko musta väsynyt ja laiska sohvaperuna??

Mulla on ollut viimeisen kaksi viikkoa joku totaalinen motivation aleneminen liikuntaa kohtaan! Olen ollut lähikuntosalilla lähinnä kannatusjäsenenä, enkä edes kehtaa sanoa kuinka monta kertaa ehdin käydä treenaamassa kk-kortin voimassaoloaikana! 16.12 jälkeen olen treenannut yhteensä kolme kertaa.

Sellainen ihminen, joka treenaa säännöllisesti ja liikkuu muutenkin aktiivisesti tietää, millainen olo liikkumattomuudesta tulee. Sanoin eilen anopille, että varmasti jokainen mun lihassolu on kuollut 😀 ! Tänään kävin salilla toteamassa, että eihän se asia todellakaan ole niin, mutta joku into tekemisestä puuttui. Tai ehkä pikemminkin nautinto.

Onko liikkumisessa järkeä, jos se tuntuu vain suorittamiselta?

Mun mielestä ei ole! Kaikki liikunta on hyvästä, mutta eikö elämä ole vähän liian lyhyt harrastaakseen jotain vain siksi, että ”pitää”? Lisäksi pakkopullan syöminen vaan vähentään intoa liikkua yhtään mitenkään! Toisaalta etenkin alussa liikunta voi tuntua liikkumattomalle väkinäiselle ja voi joutua ponnistelemaan, että siitä tulee tapa ja oppii jopa pitämään siitä. Joillekin hikoilu ja ponnistelu voi tuntua tosi vastenmieliseltä ja sitä taas ei ymmärrä hyvin ihminen, joka on aina harrastanut ja pitänyt liikunnasta!

Itse en ole todellakaan ollut aina liikunnallinen ja ikävuosina 20-25 en harrastanut oikeastaan minkäänlaista liikuntaa! Vasta sen jälkeen löysin saliharjoittelun, mutta esimerkiksi juoksemista (tai lenkkeilyä) välttelin ihan viime vuosiin asti. Olen aina ajatellut, että kuntosalitreeni on mun juttu, eikä muille lajeille löydy aikaa. Lisäksi se on hyvää vastapainoa työlleni, jossa liikunta on pääasiassa aerobista ja kevyempää kuntoliikuntaa. Viime kertoina oon kuitenkin huomannut, että salilla tulee katsottua aika monta kertaa kelloa ja ajateltua kotiin lähtöä kesken treenin.

Voisiko jonkun uuden lajin kokeileminen herättää motivaation?

Mulla on ollut jo pidempään olo, että haluaisin aloittaa jonkun uuden harrastuksen! Jäin Thaimaan reissulla koukkuun Thaiboxingiin ja myös vapaaottelu kuntoilumuotona kiinnostaa mua kovasti. Aika lähellä meitä on sali, joka järjestää vapaaottelun alkeiskursseja ja tänä keväänä päräytän ja ilmoitaudun kurssille!
Toinen asia jonka lupasin itselleni ikäänkuin synttärilahjaksi on 3kk kortti joogaan. Tämä voisi olla ajankohtaista helmikuun aikoihin ja mullahan loppuu työtkin helmikuun lopussa! Sitten on helpompaa järjestää aikaa liikunnalle, eikä aikaa mene enää työmatkoihin, kun pystyn työskentelmään kotoa käsin – ihan parasta! Sekin on jo päivässä vähintään 1,5h ajansäästöä!

Olin oikein tyytyväinen itseeni, kun sain tämän vuoden käynnistettyä niin tehokkaasti, syömällä terveellisesti ja liikkumalla! Tuntuu, että pelkkä lähteminen on ollut ylitsepääsemätöntä ja pimeä vuodenaika ei yhtään auta siihen. Haluaisin löytää taas sellaisen lajin, että liikkumaan on kiva lähteä ja aika kuluu kuin huomaamatta.

Onko muilla ollut motivaatio-ongelmia? Mitä lajeja aiotte kokeilla tänä vuonna?

Viimeksi yli neljä vuotta sitten…

*Postaus sisältää mainoslinkkejä

…oon voinut harjoitella ilman, että tulee viikkojen taukoja ties minkä syiden takia!

Ei sairastelua, edes jotenkin järkevät yöunet, kehitystä treeneissä ja elämä muutenkin mallillaan. Voiko olla edes mahdollista? Nyt menee kyllä niin älyttömän hyvin, että mietin koko ajan, milloin jotain taas tapahtuu. Koko viime vuosi meni niin, että heti kun pääsi vähänkin vauhtiin, nii tietysti kohta tuli pari muuttujaa. Osallistuin erääseen nettivalmennuksen pilottiryhmään tasan vuosi sitten ja olin tosi innoissani. Innostus vaihtui kuitenkin syksyllä pettymykseen kun olin ensin itse kipeänä ja sitten lapset perä jälkeen. Varmaan tiedätte miltä tuntuu, kun kuukauteen ei oikein pääse tekemään mitään ja taas pitää lähteä alusta liikkeelle.

Oon ollut erityisen tyytyväinen etenkin siihen, että oon voinut treenata nyt todella kovaa! Ei aina vaan sitä ”kevyttä pumppailua” tai ”kropan totuttelua treeniin”. Välillä mulla on myös ollut sellaisia kausia, että menen kyllä salille, mutta en saa siellä itsestäni oikein mitään irti. Liekö vaikuttanut väsymys vai mikä, mutta usein treenien jälkeen tuli olo, että tulipahan tehtyä ”jotain”. Nyt mulla on lähes aina sellainen olo salilla, että oon aivan kaikkeni antanut ja oikeasti treenannut täysillä! Lihasarkuus ei tietenkään ole mikään mittari, mutta oikein nautin siitä, että treenin jälkeisinä päivinä lihakset ovat kipeät…

Trikoot TÄÄLTÄ* / Toppi TÄÄLTÄ*

Treenissä ei voi kuitenkaan kehittyä ilman kunnollista ruokavaliota. En voi mitenkään painottaa tarpeeksi sitä asiaa, että syökää tarpeeksi jos treenaatte kovaa! En jaksa mitään dieettejä, vaikka välillä sellaisen aloittaminen kutkuttelee ajatuksen tasolla. Keskityn tällä hetkellä syömään paljon ja puhtaasti!
Syksy on luvattua netti- ja kaikenmaailmanvalmennusten aikaa! Kuka tietää, ehkä vielä joku kaunis päivä oikein repäisen itsekin ja palkkaan PT:n 😀 ! Toisaalta haluan tehdä nyt omanlaisiani treenejä, eli treenata sekaisin volyymi- ja voimatreeniä ja vaihdella liikkeitä mieleni mukaan. Se pitää jotenkin mulla paremmin mielenkiinnon yllä.

Syksy on tulossa ja sitä myöten flunssakausi ja nyt pitää ottaa kaikki keinot käyttöön, ettei kohta makaa sängyn pohjalla. Mulla on vakkarikäytössä maca ja lucuma, sekä tietysti viherjauhe. Voisin kirjoitella joku päivä tarkemmin lisäravinteista joita käytän, jos teitä kiinnostaa? Muistakaa myös seurata mua instassa ja snapchatissa, molemmissa nimimerkki on katrivee . Sielläkin usein näkyy mun syömisiä. Jos mahdollista, niin koitan saada salilla kuvattua jonkun treenin teille lähiaikoina. Lisäksi on tulossa videota arkimeikistä, jota toivoitte.

Nyt mä alan rullailemaan jalkoja, jotka painoin tänään aivan tilttiin Rääkkylän legendaarisella salilla, hintaan 2€! Ei muuten paljon kukkaroa kiduttanut tämänpäiväinen sessio :D!

Miten teillä on syksyn treenit lähteneet kesän jäljiltä käyntiin vai onko mikään muuttunut entisestä?

Hei muuten, muistaa painaa <3 jos tykkäsit. LOVE!