Mikä tekee täydellisen treenin?

*Sisältää mainoslinkkejä

*Postaus sisältää mainoslinkkejä

Aloin eilen ennen treenaamaan lähtöä etsimään kadonnutta Tafferin vetoremmiä. Se on nyt toista viikkoa jossain tosi hyvässä piilossa ja olen vaan toivonut, että se tupsahtaa jostain yht äkkiä eteeni! Keksin tämän postausaiheen juuri kadonneen vetoremmin takia, koska ne ovat yksi erittäin tärkeä osa onnistunutta treenikokonaisuutta: Hyvät vetoremmit!

Tappaja-ilmeellä :D !!!
Tappaja-ilmeellä 😀 !!!

Mitä sitten vaaditaan täydelliseen treeniin?
Jos lähdetään ei materialistisista asioista, niin itselläni ruokailu ennen treeniä vaikuttaa paljon siihen, mitten koko homma tulee menemään. Ruokailu on todella yksilöllinen juttu ja siinä missä joku vetää kunnon pasta carbonarat ennen punttia, niin toinen tyytyy juomaan kupin kahvia banaanin kera. Itse kuulun mieluummin ehkä jälkimmäiseen porukkaan. Eilen söin niittäin noin reilu tunti ennen treeniä lanttulaatikkoa (meillä ei ollut mitään jääkaapissa…that’s why…) ja olo oli semisti tukkoinen kun pääsin salille. Ei hyvää evästä ollut lanttulaatikko ennen treeniä siis.

Treenin ajankohdalla on myös erittäin suuri merkitys. Jos saisin valita mieleni mukaan, niin treenaisin 12-14 aikaan, jolloin olen parhaimmillani (muutenkin kuin ulkonäöllisesti, heh heh). Silloin aamusta ja heräämisestä on mennyt sen verran aikaa, että kroppa on ehtinyt energisöityä ja aamupala sulaa riittävästi. Syön nimittäin välillä aika ison aamupalan, jonka sulamiseen menee muutama tunti. Mieluiten siis treenaamaan aamupäivällä tai heti keskipäivän jälkeen!
No, käytännössä pääsen kuitenkin lähes aina salille vasta klo.18 jälkeen. Joskus tiukan paikan tullen saatan jaksaa raahautua vielä ysinkin aikaan, mutta siihen aikaan on turha odottaa enää ihmeitä.

Reebok Nano 5.0
Reebok Nano 5.0 TÄÄLTÄ*

Mitä tulee kamaosastoon, niin tärkeimmät ovat kengät, langattomat kuulokkeet ja vetoremmit. Ja tässä järjestyksessä! Vertailin taannoin blogissa eri treenikenkiä ja harkitsin aivan liian kauan uusien treenikenkien hankkimista! En voi tajuta mikä niiden hankkimisessa oli niin ylivoimaisen vaikeaa??? No, nyt joulun alla kotiutin itselleni uudet Reebokin Nano 5set. Olen niitä vasta muutamia kertoja ehtinyt käyttää ja pakko sanoa, että vaikka ne ovatkin 10 kertaa paremmat kuin entisen Nike Freet, niin en ole täysin vakuuttunut – VIELÄ! Jostain syystä vasen kenkä vähän hankaa jalkapöydän päältä kun pohja taittuu. Kokeilen niitä vielä kerran ja jos ne ei ala tuntumaan omilta, niin myyn ne ja kokeilen jotain toista mallia. Ehkä hankin jalkatreeniin kunnon painnonnostokengät, esim. Adidas Powerlifterit*. Niken Metconeista on nyt tullut aivan die for -väri, eli musta jossa ruusukultaiset yksityiskohdat! Jostain syystä kulta yhdistettynä mustaan ja valkoiseen miellyttää eniten omaa silmää. Olisi ehkä paras vuorotella kaksi kenkiä ja pitää ainakin jumpissa ihan omat kengät.nike_metcon_2

puma_pulsextnike_dualfusionLangattomien kuulokkeiden hankkimisestakin olen täällä blogin puolella jauhanut. Päädyin ostamaan reissusta jotkut halvat kopiot, jotka palvelikin ihan ok:sti siihen asti, kunnes johto meni yks kaks poikki! Ai mitä, eikö muka 20€:lla saa laatua???
Nyt mulla on ollut lainassa miehen Senz-merkkiset kuulokkeet, mutta ne ovat vaan jotenkin tosi hölmön näköiset pääässä. En tiedä kuinka relevantti tällainen asia nyt on, mutta rumat mitkä rumat. Kaverini sai joululahjaksi Bosen langattomat kuulokkeet, joten kuuntelen nyt hänen kommenttinsa niistä. 170€ on kyllä TODELLA rapsakka hinta kuulokkeista….

Send langattomat kuulokkeet
Send langattomat kuulokkeet
Tafferin vetoremmit
Tafferin vetoremmit

Mutta tällainen oli mun ”vaatimuslista” onnistuneen treenin toteutumiselle! Toivotaan nyt, että löydän sen toisen vetoremminkin jostain. Eilen piti nimittäin kaivaa vanhat old school-remmit kaapista ja aika kömpelöt ne on kun on tottunut niihin helppoihin läpyskä-mallisiin. Voin kyllä erittäin erittäin lämpimästi suositella noita Tafferin vetoremmejä ja voin vannoa, että ovat jokaisen euron arvoiset. Ja kotimaiset!!! Kun kerran treenaa noiden kanssa, niin on myyty!

Mitkä on edellytyksen teillä onnistuneeseen treeniin??

Ps. Skypevalmennukseen paikat ovat täyttyneet nopeasti ja otan vain 5 valmennettavaa kerrallaan! Laita sähköpostia jos olet kiinnostuntut joko etävalmennuksesta tai live-tapaamisesta, niin tehdään yhdessä sinulle sellainen ruokavalio ja treeniohjelma, jolla saat tuloksia ilman klo.05 aamulenkkejä ja nälkiintymistä 🙂 .

 

Kaikki ne tekemättömät treenit…

Maailma on täynnä tekemättömiä treenejä.0611_1

On kuntosalijäsenyyksiä, joista hyötyy lähinnä kuntosali – ei kuntoilija. On joululahjaksi saatuja kahvakuulia, jotka toimittavat ovistopperin virkaa. On kaksi vuottasitten keväällä alennuksesta ostettuja suksia, jotka alkuinnostuksen jälkeen jäivät ulkovarastoon. On kaverin kanssa hävitty veto yhteisestä maratonista, kun lenkkeilyyn ei löytynytkään aikaa.
Niin paljon piti tehdä, niin paljon jäi tekemättä.

Mun synnytyksestä on pian vuosi ja onpas mullakin ”varastossa” aikamoinen määrä tekemättömiä treenejä! Ja huonoa omaatuntoa niiden tekemättömyydesta!
Voi kuinka helppo on sitten lapsen päiväunien aikaan tehdä kotona tehokas 20min kotijumppa. Tai kuinka joskus olen väittänyt harrastavani lenkkeilyä, mutta ainakaan nykyään se ei pidä paikkaansa; Olen nimittäin juossut tämän vuoden sisällä ehkä yhteensä 10 lenkkiä (no okei, 12…). Puolimaraton kesällä? Miksipäs ei! Mutta kuka treenaisi mun puolesta???
Sen lisäksi haaveilen edelleenkin ilmajoogatunneista, mutta haaveiluksi on jäänyt. 0611_3

Kun puhun pt asiakkaan kanssa treenaamisesta alkupalaverissa, niin minulla on aina sama periaate; Mieti sitä määrää, kuinka monta kertaa viikossa olisit valmis laittamaan treeneihin 45min-1h kerrallaan. Ja vähennä siitä yksi kerta. Silloin pääset lähelle sitä realistista määrää, jonka voit laittaa liikuntaan viikossa. Eli jos ajattelet ”okei, voisin päästä salille ehkä neljä kertaa. Jäisi vielä kolme vapaapäivää”. Siitä yksi salitreeni pois ja jäljelle jää kolme. Kolme on asiakkaan tavoite. Etenkin jos elämässä on paljon liikkuvia osia, niin treeni ei voi yht äkkiä olla elämässä number one -juttu.

Usein etenkin alussa, kun innostus on suuri voi tulla fiilis, että raivaan aikaa liikunnalle vaikka joka päivä! Ajatuksen tasolla moni asia on niiiiin helppoa. Mutta kun se arki alkaa rullaamaan ja marraskuun harmaus iskee päin naamaa, voi olla oikeasti työn takana että työpäivän jälkeen jaksaa vielä motivoitua ulos lenkille tai salille nostelemaan painoja. Saati, että kello soittaisi 05 pimeyteen aamuaerobiselle. Se on inhimillistä, ei laiskuutta.
Eipä tullut minunkaan paljon lopulta kotona jumppailtua. Hieno idea, toteutus ontuu. Mieluummin menen sinne salille ja kun olen siellä, niin laitan kaiken peliin!
kauneusjaterveys3

Usein omat unelmat ja toiveet lähtee laukalle, kun alkaa visioimaan kaikkea sitä, mitä voisi tehdä ja kokeilla! Ja hyvä niin! Mutta älä aseta liian kovia tavoitteita saati soimaa itseäsi, kun taas meni yksi kuukausi kallista salijäsenyyttä maksellen eikä päässyt itse edes paikan päälle. Kannattaa nyt ainakin ensi alkuun irtisanoa jäsenyys ja vaihtaa se 10 kerran korttiin. Sitten miettii, mikä voisi olla itselle vähän matalamman kynnyksen liikuntaa ja tietysti mieluista, jotta tulisi sitä tehtyä? Ehkäpä se sali ei edes ollut sinun juttusi? Löydät kyllä jotain, joka sinua oikeasti innostaa!
Ota pieni tavoite, vaikka se kuulostaisi jopa liian helpolta. On kuitenkin parempi tehdä edes ne pari puolen tunnin lenkkiä viikossa, kun sohvalla murehtia, kun ei ole lunta, että pääsisi hiihtämään, kun tuli ne suksetkin hankittua, että voisi harrastaa liikuntaa…….

Jäättekö usein murehtimaan, kun ette päässeet jonkun lajin kanssa alkuinnostusta pidemmälle?

PS. Kaipaatko apua treeniin tai stopin superdieeteille, jotka eivät koskaan toimi? Teen yksilöllisiä treeniohjelmia ja ruokavalioita, sekä otan uusia Skype-valmennettavia! Laitan rohkeasti viestiä [email protected]