Suurin tavoitteeni 35-vuotiaana!

Tämä postaus mun piti julkaista jo viime kuussa, kun mittariin kilahti maagiset 35-vuotta! Synttäreihin ei sisältynyt juurikaan dramatiikkaa, vaan juhlinnat hoidetaan varmaan ensi kesänä alta pois.
35 vuotta tuntuu paljolta, vanhalta ja aikuiselta. Kääk, olenko jo aikuinen??

 

Oon miettinyt miten voisin olla taas piirun verran parempi ihminen 35-vuotiaalle itselleni? Mulla on ollut vuosien saatossa paljonkin isoja tavoitteita, mutta ne on ollu lopulta aika pinnallisia. Oon muistanut ne ehkä kaksi päivää ja se siitä. Nyt oon miettinyt oikeasti, millaisia muutoksia haluan elämääni.
Tavoitteet on tosi tärkeitä ja niitä kannattaa kirjoittaa ylös. Mikään ei omassa elämässä muutu, jos ei ole tavoitteita. Itse ainakin haluan kehittyä ja mulla on paljon unelmia tulevaisuuden varalle! Nyt iso juttu on ollut oma yritys ja sen kasvattaminen, mutta myös omaan hyvinvointiin panostaminen entistä enemmän tulee olemaan mun elämässä läsnä. Nyt kun me ollaan selvitty vauva-arjesta ja kaikki helpottuu koko ajan lasten kanssa, niin tässä voi miettiä omaakin hyvinvointia taas vähän kirkkaammalla päällä.

Mä en oo koskaan askarrellut unelmakarttaa, mutta tiedän, että moni varmaan teistäkin on tehnyt sen joskus. En oo ihan täysin selvillä siitä, kuinka se tehdään (jos sille nyt edes on mitään oikeaa tapaa), mutta aion tehdä kyllä oman unelmakarttani! Mun mielestä ihmisellä voi olla vähän suuruuden hullujakin tavoitteita, eikä ne oo kaikki lottovoitosta kiinni!
Mä oon myös hurahtanut tutkimaan vetovoiman lakia ja jos se ei sano sulle mitään, niin kannattaa katsoa vaikka youtubesta ”Law of adtraction”. Uskon 100% siihen, että oma ajattelu vaikuttaa siihen, millaisia asioita elämässä tapahtuu ja millaisena muut näkevät sinut ja potentiaalisi.

Liikuntaan mulla liittyy myös yksi tavoite – tai oikeastaan lupaus. Se on se, etten liiku enää kuin yhdestä syystä; Hyvinvoinnin ja hyvän olon takia. Haluan päästä suoritusmoodista pois ja miettiä pelkästään hyvää oloa. Liikun kun tuntuu oikealta ja koitan sisäistää, että mun ei tarvitse treenata laihtuakseni! Voin levätä kun väsyttää eikä tauko treenistä ole maailmanloppu. Koitan kuitenkin tehdä jotain liikunnallista joka päivä, siis edes kävellä tai venytellä. Etenkin nyt kun teen istumatyötä niin jokaisella liikutulla minuutilla on väliä, vaikka se olisi vain kevyttä liikuntaa. 

 

Mulla on ihan superhyvä fiilis siitä, mitä tulee tapahtumaan itselleni 35-vuotiaana. Mun mielestä sekin on vaan asennekysymys, odottaako juttuja innostuneena vai kauhulla. Mun suurin tavoite onkin olla aivan upee 35-vuotias ja saada aikaan huippuja asioita elämässäni. Ja tietysti pitää itsestäni huolta.

Kiitos Jutalle näistä ihanista kuvista♡.

Hei onkos mulla täällä paljon jo 35-vuotta täyttäneitä lukijoita? Joko ikä painaa??

Kaikki ne tekemättömät treenit…

Maailma on täynnä tekemättömiä treenejä.0611_1

On kuntosalijäsenyyksiä, joista hyötyy lähinnä kuntosali – ei kuntoilija. On joululahjaksi saatuja kahvakuulia, jotka toimittavat ovistopperin virkaa. On kaksi vuottasitten keväällä alennuksesta ostettuja suksia, jotka alkuinnostuksen jälkeen jäivät ulkovarastoon. On kaverin kanssa hävitty veto yhteisestä maratonista, kun lenkkeilyyn ei löytynytkään aikaa.
Niin paljon piti tehdä, niin paljon jäi tekemättä.

Mun synnytyksestä on pian vuosi ja onpas mullakin ”varastossa” aikamoinen määrä tekemättömiä treenejä! Ja huonoa omaatuntoa niiden tekemättömyydesta!
Voi kuinka helppo on sitten lapsen päiväunien aikaan tehdä kotona tehokas 20min kotijumppa. Tai kuinka joskus olen väittänyt harrastavani lenkkeilyä, mutta ainakaan nykyään se ei pidä paikkaansa; Olen nimittäin juossut tämän vuoden sisällä ehkä yhteensä 10 lenkkiä (no okei, 12…). Puolimaraton kesällä? Miksipäs ei! Mutta kuka treenaisi mun puolesta???
Sen lisäksi haaveilen edelleenkin ilmajoogatunneista, mutta haaveiluksi on jäänyt. 0611_3

Kun puhun pt asiakkaan kanssa treenaamisesta alkupalaverissa, niin minulla on aina sama periaate; Mieti sitä määrää, kuinka monta kertaa viikossa olisit valmis laittamaan treeneihin 45min-1h kerrallaan. Ja vähennä siitä yksi kerta. Silloin pääset lähelle sitä realistista määrää, jonka voit laittaa liikuntaan viikossa. Eli jos ajattelet ”okei, voisin päästä salille ehkä neljä kertaa. Jäisi vielä kolme vapaapäivää”. Siitä yksi salitreeni pois ja jäljelle jää kolme. Kolme on asiakkaan tavoite. Etenkin jos elämässä on paljon liikkuvia osia, niin treeni ei voi yht äkkiä olla elämässä number one -juttu.

Usein etenkin alussa, kun innostus on suuri voi tulla fiilis, että raivaan aikaa liikunnalle vaikka joka päivä! Ajatuksen tasolla moni asia on niiiiin helppoa. Mutta kun se arki alkaa rullaamaan ja marraskuun harmaus iskee päin naamaa, voi olla oikeasti työn takana että työpäivän jälkeen jaksaa vielä motivoitua ulos lenkille tai salille nostelemaan painoja. Saati, että kello soittaisi 05 pimeyteen aamuaerobiselle. Se on inhimillistä, ei laiskuutta.
Eipä tullut minunkaan paljon lopulta kotona jumppailtua. Hieno idea, toteutus ontuu. Mieluummin menen sinne salille ja kun olen siellä, niin laitan kaiken peliin!
kauneusjaterveys3

Usein omat unelmat ja toiveet lähtee laukalle, kun alkaa visioimaan kaikkea sitä, mitä voisi tehdä ja kokeilla! Ja hyvä niin! Mutta älä aseta liian kovia tavoitteita saati soimaa itseäsi, kun taas meni yksi kuukausi kallista salijäsenyyttä maksellen eikä päässyt itse edes paikan päälle. Kannattaa nyt ainakin ensi alkuun irtisanoa jäsenyys ja vaihtaa se 10 kerran korttiin. Sitten miettii, mikä voisi olla itselle vähän matalamman kynnyksen liikuntaa ja tietysti mieluista, jotta tulisi sitä tehtyä? Ehkäpä se sali ei edes ollut sinun juttusi? Löydät kyllä jotain, joka sinua oikeasti innostaa!
Ota pieni tavoite, vaikka se kuulostaisi jopa liian helpolta. On kuitenkin parempi tehdä edes ne pari puolen tunnin lenkkiä viikossa, kun sohvalla murehtia, kun ei ole lunta, että pääsisi hiihtämään, kun tuli ne suksetkin hankittua, että voisi harrastaa liikuntaa…….

Jäättekö usein murehtimaan, kun ette päässeet jonkun lajin kanssa alkuinnostusta pidemmälle?

PS. Kaipaatko apua treeniin tai stopin superdieeteille, jotka eivät koskaan toimi? Teen yksilöllisiä treeniohjelmia ja ruokavalioita, sekä otan uusia Skype-valmennettavia! Laitan rohkeasti viestiä [email protected]