Kaikkia ei himourheilu kiinnosta!

Mun ystävä oli meillä viikonlopun kylässä ja hän ehdotti jos mentäis kävelemään. Mä tietysti siinä sitten, että okei, mut käyn vaihtamassa urheilukamat päälle. Ystäväni sanoi, että hän kyllä ajatteli lähteä ihan näillä vaatteilla, että jos ei mentäs hirveetä vauhtia. Siis hetkinen… Voiko kävelylle lähteä ilman, että painaa peräsuoli pitkällä sportstrackerin raksuttaessa taskussa??? Kyllä voi, koska kaikki eivät halua liikkua vain himourheillakseen. Vaan ihan muuten vaan.
Btw, jos olisimme juosseet, emme olisi löytäneet luultavasti tätä ihanaa kuvauspaikkaa.

Mun kanssa on varmasti kohtuu rasittavaa edes kävellä, koska kävelen niin nopeasti. En vaan OSAA kävellä hitaasti ja saan usein kuulla tästä. Multa puuttuu se vaihde, jolla vain rennosti madellaan.
Okei, mun kanssa voi olla vähän raskasta tehdä muutakin liikuntaa, koska oon pirun kilpailuhenkinen. Se nostaa nopeasti päätään ja innostun. Kaikki peliin nyt! Mutta entäs jos ne muut ei haluakaan kilpailla??
Mulla on tasan yksi ystävä, jonka kanssa käydään perinteisellä ”juorukävelyllä” eli jutellaan ja kävellään. Tosin silloinkin ripeästi 😀 . Hän sanoo suoraan, että ”nyt ei sit juosta onko selvä?”

Mä mietin usein omaa suhdettani liikuntaan. Onko siitä tullut suorittamista? Miksi tavoitteeni on usein oikein KUNNON hiki??
Tänään lähdin lenkille, vaikka olin TOSI väsynyt ja makasin puolikuolleena sohvalla. Oltiin kuitenkin hurrin kanssa sovittu, että mennään ja vähän pitkin hampain lähdin (koska en halunnut olla mielessäni luovuttaja).  Ajattelin, että jos jaksan edes 5km juosta tällä koomakropallani, niin ihan ok. No, juoksin lopulta 8,5km… Ja arvatkaa mitä! Ärsytti NIIN paljon, että ei tullut kymppi täyteen! Mieheni sanoi, että olen toivon tapaus. Mutta minkä voin itselleni?

Mä monesti mietin, millaista olisi elää sellaista elämää, ettei liikunta näyttele juuri minkäänlaista roolia siinä? Olisi vain satunnaisia kävelylenkkejä, ehkä joskus jotain muuta liikkumista. Ei tavoitteita, ei suunnitelmia mitä minäkin päivänä, ei treenipäivityksiä. Liikunta olisi ikäänkuin samantekevää ja sitä keskittyisi muihin asioihin ja harrastuksiin.
Ehkä sellainen elämä olisikin ihanan rentoa ja vapauttavaa, mutta tuskin silti jaksaisin kauaa. Olen kuitenkin ihminen, joka on lähes koko ajan liikkeessä ja nauttii siitä, että saa asioita aikaan. Teen täysillä ja se on mun tyylini.
Ja kyllä se vaan on niin, että alkaisin kaivata sitä treeniä, jossa hiki lentää ja lihaksia polttaa.

On kuitenkin tosi tärkeää koittaa ymmärtää niitäkin, joilla ei ole elämässä samat intressit kuin itsellä. Joku muu pitää paahtamistani varmasti aivan naurettavana touhuna ja ajan tuhlaamisena. Tärkeintä on silti elää omannäköistään elämää ja tehdä asioita, joista nauttii!

Lisää aiheesta instastoryssä! Laita nimimerkkini katrivee seurantaan!

 

Laihdutus ja kova treeni – sitäkö te haluatte??

Lähiaikoina on ollut aika paljon keskustelua siitä onko blogien suosio kääntymässä laskuun? Itse olen blogannut jo vuodesta 2011 ja näin ollen tuun varmaan näkekemään mahdollisesti blogien nousun lisäksi myös niiden tuhon! Tieni on vienyt fitnesskisoista äitiyteen ja sieltä erinäisten vaiheiden kautta yrittäjäksi. Meillä Fitfashionissa on yhdistävä ajatus kaikille blogeille hyvinvointi, mutta silti kirjo on laaja ja hyvä niin. Olisi aika hemmetin yksitoikkoista jos kaikilla olisi ne samat ”pakaravinkit” joka blogissa. Kyllä tänne mahtuu hyvin pari perhekeskeisempää ja kauneuteenkin keskittyvää blogia!

Keskustelin tässä taannoin henkilön kanssa, joka on syventynyt enemmän Fitfashionin lukijoihin sekä lukuihin ja esille tuli blogeihin johtavat hakusanat. Kaipasin ideoita siihen mitä blogeista halutaan lukea ja millaisilla avainsanoilla blogeja etsitään. Kuten otsikossa sanotaan niin kyllä; Laihdutus ja kova treeni pitävät pintansa! Edelleen treeni (etenkin pakara- ja vatsalihastreeni) on kovasti lukijoiden ajatuksissa ja tietysti myös laihdutus. Itse tykkään kirjoittaa painonhallinnasta, mutta tuntuu, että olen kirjoittanut siitä jo aivan hemmetisti. Pitäisi varmaan koota blogiin aivan oma sivu kaikille painonhallintaa- ja laihdutusta käsitteleville postauksille, jotka ovat ajan saatossa syntyneet.

Se asia, mihin olen itse ajatellut ehkä kokeilla täällä blogissa taas uudestaan on kotitreenit. Kuten varmaan ymmärrätte, niin niiden postausten toteuttaminen ei ole helpoimmasta päästä! Ensin täytyy suunnitella treeni, sitten ottaa hyvät kuvat josta liikkeet tulevat hyvin selville ja sitten kirjoittaa liikkeet auki vielä blogiin. Treenien suunnitteleminen itselleni taustastani johtuen on kuitenkin helppoa ja itselläni on tarkoitus toteuttaa blogissa lähiaikoina ainakin sisäreisitreeni ja 20min tehotreeni kotona. Miltä kuulostaa…? Nimimerkillä ”Sisäreidet ongelma-alueena”.

Kävin eilen uudella salilla, eli UP Helsingissä. Sali sijaitsee aivan Puistolan juna-aseman vastapäätä loistavalla paikalla, joka on meiltä n.5min ajomatkan päässä. Virittelen salin kanssa tulevaisuudessa blogiin yhteistyökuviota, joten sali tulee varmasti näkymään blogissa! Nuoret kundit ovat tehneet kanssa todella hyvää jälkeä suunnittelussa ja olen aivan innoissani, että meidän lähellä on noin hyvä sali, jossa on toiminnallisuuden lisäksi ihan perus kuntosalivarustus! Salilla on mahdollisuus kuvailla vaikka minkälaista sisältöä blogiin. Jos asut itse junaradan varrella tai lähellä Puistolaa, niin kannattaa käydä testaamassa sali. Tällaista on kaivattu näillä kulmilla jo pitkään!
Olin eilen kokeilemassa heidän HIIT-treeniä, josta lisää matskua mun omassa IG:ssä katrivee.

Toivoisitteko te lisää treeniin ja laihdutukseen liittyviä postauksia? Nyt saa esittää toiveita! Millaisia treenipostauksia olisi erityisen kiva lukea ja millaisia treenivinkkejä kaipaatte?