Tervemenoa treenimotivaatio – tervetuloa plösähtänyt olo…

Mulla on ollut jo kolmisen viikkoa täysin kadonnut motivaatio treenaamisen suhteen. Toki olen vetänyt muutamia jumppia, sekä kävellyt sekä pyöräillyt päivittäin. Mutta ajatus salille lähtemisestä tai hikilenkistä tuntuu jotenkin vaivalloiselta tällä hetkellä. Mulle hyötyliikunta ei tarjoa samanlaista terapeuttista sessiota, mitä kunnon salitreeni tai vaikka mäkivedot!

Mä hyvin pitkälle uskon, että kropan viestejä täytyy kuunnella myös silloin kun motivaatio on tipotiessään. Kyllä sekin on merkki jostain! Epäilen, että kevään lopussa kärsin pienoisesta alipalautumisesta tai ainakin alkavasta sellaisesta. Sain liikunnasta aikalailla töiden puitteessa tarpeekseni, koska en osannut arvata kuinka paljon tunteja viikkoon kertyisi!
Olin fyysisesti todella väsynyt toukokuun alkaessa, enkä pariin viikkoon jaksanut edes ajatella jumppaamista.

Ongelma tässä on se, etten pääse silti huonon omantunnon tunteesta mitenkään eroon! Oloni on koko ajan plösähtänyt, eikä tässä nyt todellakaan tunnu, että olen elämäni kunnossa ensi viikolla 🙁 ! Vaikka toisaalta – miksi edes pitäisi olla (koko ajan koitan tätä päähäni iskostaa, mutta turhaan). Viikonloppuna laitoin päälleni hääpuvun alle tulevat rintsikat ja nekin tuntuivat tiukoilta. Saan siitä heti päähäni, että selässäni laardi on lisääntynyt sillä välin, kun olen pitänyt lomaa ylätaljasta.
Kun treenien suhteen on hyvä boogie päällä, niin se vaikuttaa mulla todella kokonaisvaltaisesti myös henkiseen hyvinvointiin. Kroppa tuntuu voimakkaalta ja rakastan sitä tunnetta, kun edellisen päivän treeni tuntuu edelleen kropassa! Kaipaisin myös aerobisia lenkkejä, mutta (luultavasti) mursin kaiken kukkuraksi pikkuvarpaani, enkä pysty laittamaan edes lenkkareita jalkaan, saati juoksemaan!

Oon ollut tässä tilanteessa tietysti aikaisemminkin ja tiedän, että mitään ei todellakaan ole menetetty ja koitan kääntää ajatukset positiivisiksi. Välillä onnistuen, välillä en. Tiedän myös sen, ettei tässä tilanteessa ole nyt muuta vaihtoehto kuin nostaa kirjaimellisesti perseensä penkistä! Mieheni jäi tänään lomalle, joten toivon mukaan en ole ihan yhtä poikki iltaisin, kuin mitä noiden ikiliikkujan kanssa koko päivän yksin oltuaan. 

Onneksi aina voi koittaa keskittyä ruokavalioon ja siinä onneksi olenkin pystynyt tsemppaamaan näin häiden lähestyessä! En kaipaa häälookkiini six-päkkiä, mutta toivon fiiliksen tästä kuitenkin kohentuvan. Tällä hetkellä ei ainakaan tunnu upealta morsiamelta, vaan enemmänkin laiskalta lölleröltä.

Joo…. Sori vähän mollivoittoinen postaus. Tästä on nyt suunta vain ylöspäin!

Syke ylös ja lihakset hommiin tällä treenillä!

Täällä mökillä ollessa keskityn treenatessa tekemään lyhyitä ja tehokkaita koko kehon treenejä! Oon muutenkin muuttanut treenityyliäni viime aikoina enemmän toiminnallisemmaksi ja teen pitempiä toistomääriä. Tykkään saada kunnon hien pintaan sekä lihaksiin polttavan tunteen ja yhdistelen usein liikkeitä. Lisäpainoja ei välttämättä tarvita tai pelkkä tanko tai käsipainot riittävät loistavasti. Tähän tämän päivän treeniin en ottanut ollenkaan välineitä ja se toimi niin loistavasti, että ajattelin kuvata sen jälkikäteen myös blogiin!

Treenissä on kolme liikepatteria, kaikissa kolme liikettä. Liikkeitä tehdään 10 toistoa ja tietysti molemmille puolille. Voit tehdä jaksamisen mukaan joko kaksi, tai kolme kierrosta jokaista patteria. Tykkään nostaa sykettä hypyillä, mutta ne voi myös jättää treenistä kokonaan pois. 

Patteri 1.

  1. Kyykky + rutistus (kyynerpää vastakkaiseen polveen)
  2. Luistelukyykky (askel taakse ristiin)
  3. Askelkyykky hyppyvaihdolla

Patteri 2.

  1. Punnerrus + rutistus (alasmennessä polvi tulee sivulle)
  2. Kylkikierto (Käsi pujotetaan kainalon ali ja viedään sieltä kohti taivasta)
  3. Mittarimato + ojentajapunnerrus (Aloitusasento seisallaaan ja kädet viedään varpaisiin, jalat pysyvät mahdollisimman suorana! Kädet ”kävellään” niin pitkälle eteen, että ollaan punnerrusasennossa.)

Patteri 3.

  1. Burbee (Seisoma-asennossa kädet maaha, jalat hypätään taakse. Rinta viedään maahan, punnerrus ylös ja jalat hypätään eteen. Hyppy kohti taivasta!)
  2. Askelkyykkykävely (Kävellen ja kyykäten joka askeleella.)
  3. Puolilinkkari (Selinmakuulla jalkojen tuonti koukussa ”haliotteeseen”, vartalon suoristus.)

 

Tästä kaikki kokeilemaan ennen juhannusgrillauksia tätä supertehokasta hikitreeniä! 🙂

IHANAA JUHANNUSTA!!!