Kuntopiiri aggression poistoon (tai muuten vain!)!

Löytyykö saliltasi tai kotoasi nyrkkeilyhanskat tai nyrkkeilysäkki? Ei missään nimessä kannata skipata niiden potentiaalia hien aikaansaamisessa, nimittäin sen lisäksi, että nyrkkeily (säkkiin 😀 ) on oiva tapa poistaa aggressioita niin se on myös todella helppo keino nostaa sykettä ja saada lihakset hommiin! Yksittäisiä liikkeitä voi ottaa myös osaksi kuntopiiriä.
Säkkiä voi hakata ihan paljain käsin, mutta hanskoilla se on tietysti paljon miellyttävämpää. Myös potkiminen on tehokasta lämmittelyä, kun oppii potkimaan säärellä eikä lätkyttele varpaita tohjoksi. Potkimisessa kannattaa hieman tutustua tekniikkaan, koska pelkillä ”kärkkäreillä” jalkansa saa vain mustelmille.
Muista, että säkkiä ei koskaan saa potkia kengät jalassa!

Koska erilaisten lyöntien ja potkujen näyttäminen pelkkien kuvien ja kirjallisten ohjeiden avulla on hieman haastavaa, niin kuvailtiin viime viikonloppuna hurrin kanssa teille videota aiheesta! Hurri on ”vanha” (no ei nuorikaan, heh) potkunyrkkeilyn harrastaja, mutta mun tekniikka saattaa kaivata hiomista…? Tämä ei kuitenkaan haittaa, koska taktiikkani on ennemminkin vetää raivolla hiki pintaan, kuin jäädä hinkkaamaan kyynerpään kulmaa! Epäilen, että siksi salilla näkeekin niin harvoin likkoja nyrkkeilysäkin kimpussa, koska takaraivossa on pelko siitä, että joku katsoo arvostelevasti ”tyttömäistä lyöntitekniikkaa”. Fakit, sanon minä! Antaa mennä vaan!

Näille tuijottelijoille sanoisin, että voi ennen arvostelua vetää kaunoluistimet jalkaan ja heittää mulle näytteen kolmoistulpista, niin voidaan sitten keskutella tekniikasta ja sen ”naurettavuudesta”… 🙂

Muistathan kuitenkin, että jos kaverisi ”sparraa” sua (eli siis kuten hurri toimii tässä säkkinä), niin OLE VAROVAINEN! Lyönti – myös löysä sellainen – sattuu kyllä kun se lävähtää väärään kohtaan! Sama on potkujen kanssa joiden suojaaminen ilman hanskoja tai pistareita (=pistehanskoja) on käytännössä mahdotonta. Itsekin potkin aluksi hurria ilman noita säärsuojia, josta tuloksena on jo aika monta värisävyä läpikäynyt mustelma kyljessä…

Oletteko käyneet kunto- tai potkunyrkkeilyssä, tai tehneet omatoimisesti tämän tyyppistä treeniä?

Virhearvio

Ne jotka seuraa mua instagramissa (katrivee) eilen saattoivat huomata videon, jossa kerroin olevani matkalla salille! Ja niinkin mielenkiitoiseen aikaan kuin 21.30. Suoraan sanottuna olisi pitänyt varmaan mennä nukkumaan ajoissa, mutta mun oli aivan pakko vaan päästä jonnekin liikkumaan! Kroppa on niin ”löysän” oloinen, kun en ole hikoillut kunnolla pitkään aikaan. Ajatuskaan ei tunnu kovin tehokkaasti kulkevan ja olen kuin jossain horroksessa. Tyhjensin mm.viime viikolla ihan pokkana puhelimeni muistin kokonaan, kun käyttis piti asentaa uudelleen. ”Ei täällä ny mitään niin tärkeää voinut olla”. EIPÄ!OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Eilen meillä oli heti aamusta Benin tyräleikkaus ja luojan kiitos sekin on nyt pois päiväjärjestyksestä. Tuntuu, että elämä on ollut aivan hemmetin intensiivistä viime viikkoina, vaikka toki lapsiperhearki on aina. Kuitenkin yksin lasten kanssa yli viikko eli, päivät oli aika pitkiä ja siihen päälle kaikenmaailman huonoja uutisia ja stressiä. Taas sai vähän perspektiiviä ja kyllä arvostus kaikki yh-äitejä kohtaan nousi taas parilla boforilla!! Mä olin kuin kuiviin puristettu rätti, kun sain pojat illalla sänkyyn!
Nolottaa edes sanoa, mutta upea ajatukseni avoimen yliopiston verkko-opinnoista meni ihan totaalisesti reisille! En päässyt reissun takia osallistumaan ensimäisille verkkoluennoille ja voitte vaan arvata, miten paine kasvaa ottaa muita kiinni, kun ainoa aika kuunnella luentotallenteita on illalla klo.22… En ollut jotenkin yhtään katsonut kalenterista, että kurssin aikaan olisin ensin viikon reissussa ja sen jälkeen hurri viikon kertausharjoituksissa. Koitin vielä jotenkin järkeillä, että jos koitan viikossa pakertaa reflektioesseen kasaan, niin saattaisin päästä kurssin hädin tuskin läpi. Mutta mitä enemmän asiaa ajatelin, sitä enemmän se alkoi tuntua mahdottomalta ja takaraja tuli vastaan.

Tämä olikin sitten 90€:n opetus siitä, että jos jonkun pitäisi olla teoriassa mahdollista, niin se ei ole sitä välttämättä käytännössä ! Better luck next time! Ensi viikolla alkaa liikuntalääketieteen opinnot kesäyliopistossa ja ”onneksi” luennoilla täytyy olla fyysisesti mukana. Mä opin parhaiten sekä katsomalla, että kirjoittamalla, mutta hommasta ei tule yhtään mitään, jos en voi kunnolla keskittyä, vaan kuuntelet luentoa vauva toisessa kainalossa. Olin suunnitellut, että pystyisin seuraamaan näitä sos.psykologian verkkoluentoja myös tabletilta tai puhelimelta, mutta eipä se ollutkaan mahdollista, koska applen laitteet eivät tukeneet luentojen seuraamiseen vaadittua ohjelmaa!
Silti olen hemmetin pettynyt itseeni, vaikka kuinka koitan aina muistaa ”olla armollinen itselleen jaadajaadajaa”. Tuo urheilulääketiede on kuitenkin NIIN mielenkiintoinen aihe, että mä kaivan lapsenvahdin vaikka hitto mistä reiästä, että pääsen niille luennoille!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

No palatakseni eilisiltaan. Oon kahteen viikkoon treenannut niin vähän, että en edes jaksa miettiä. Toki kävelyä on tullut, mutta pidän sitä enemmän hyötyliikuntana, kuin ajatuksella tehtynä treeninä. Lahduin viime viikolla melkein 2kg ja luultavasti lihaksista 😀 . Mä odotan kesäkuun 27. päivää enemmän kuin jouluaattoa, koska silloin miehellä alkaa kesäloma. Silloin toivon mukaan meillä on hieman enemmän aikaa sekä yhdessä, että erikseen!
Meidän sali on onneksi arkisin auki klo.22.30 asti ja silloin siellä on todentotta myös rauhallista! Eilen kun sain vauvan nukkumaan päätin, että kävelen sinne ja teen hieman jotain lihaksia herättelevää treeniä. Päädyinkin tekemään jalat ja kädet, mutta otin varovasti, etten vedä itseäni tauon jälkeen ihan jalattomaksi. Salitreeni on mulle itselleni maailman parasta psyykelääkettä ja mä voisin treenata helposti vaikka kaksi kertaa päivässä, jos siihen olisi mahdollisuus! Sori nää kuvat on aivan surkeita, koska apunani oli ainoastaan Herra Itselaukaisin! Olen ajatellut, että olisi kiva löytää joku kovaa treenaava kaveri salille, joka voisi välillä auttaa myös liikkeiden kuvaamisessa ja videoimisessa.
Treenivideonkin kyhäsin about puolessa tunnissa, mutta sainpahan se kasaan!
Kiva nähdä myös itse omaa tekniikkansa ja ainahan sitä on korjattavaa.

Muistakaas käydä osallistumassa Nivean arvontaan, joka päättyy perjantaina!

Onko muita, joilla on tullut täydellisiä virhearviointeja ”kapasiteetin” riittävyydessä??