5 kesäistä terveysvinkkiä helpottamaan painonhallintaa!

Kesä tulee, et ole ehkä huomannut! Kun tänään viipotin menemään Mansen kylmänkosteassa säässä revityissä farkuissa ja nahkatakissa, niin siinä palellessa olisi ollut aivan ihanaa kun joku olisi kyydinnyt mut lämpimällä autolla paikasta a paikkaan b. Mutta ei, ihan oli mentävä omin jaloin! Toki asian voi kääntää positiiviseksi; Tänään on tullut aika paljon myös istuttua, joten kävely teki varmasti tosi hyvää!

Kesä on tulossa ja kokosin tähän sellaisia tosi matalan kynnyksen terveyttä ja painonhallintaa editäviä juttuja, joita on helppo toteuttaa etenkin tähän vuodenaikaan. Itseeni vaikuttaa ihan hurjasti jo pelkkä valoisuus ja oon ulkoillut ennätysmäärän. Ainakin mun mielestä terveellisiä elämäntapoja on jotenkin helpompaa noudattaa kesällä… Vai oletteko samaa mieltä?
Tässä kuitenkin omat vinkkini tätä kesää (ja tietysti myös tulevia kesiä) silmälläpitäen!

1. Juo vettä runsaasti ja pidä vesipullo aina mukanasi!

Tiedän, tää on niiiiin kuultu. Mutta vastaappa rehellisesti; Oletko SINÄ juonut tänään tarpeeksi? Yleensä se vastaus on ”ei”. Kuuma ilma (no okei, edes lämmin ilma) ja hikoilu on petollinen yhdistelmä, joten mihin menetkin, niin pidä aina vettä mukana! Kannattaa ajatella, että vesi pitää kropan toiminnassa ja ainakin itselläni etenkin pää alkaa nestehukassa jumittamaan. Lisäksi juominen vähentää turvotusta (vaikka ei uskoisi) ja pitää turhaa napostelua loitolla.

2. Mene ajoissa nukkumaan MYÖS kesällä (jos voit)!

Oikeasti, ihan ilman mitään liioittelua voin sanoa, että sen jälkeen kun aloin mennä ajoissa nukkumaan niin mun kroppa on muuttunut ihan selkeästi!! En siis väitä, että rasva olisi palanut aivan tiristen, mutta kyllä sen eron tuntee vaan niin monin eri tavoin! Väsynyt keho ei ole yhteistyökykyinen keho!
Kannattaa hankkia myös kunnon pimennysverhot, jos tuntuu että valo pitää hereillä.

3. Älä koita joka viikko jotain uutta

Ei kannata koittaa mahduttaa kaikkia naistenlehtien laihdutusvinkkejä samalle kesälle 😀 . Moni suorastaan rääkkää kehoaan härväämällä joka viikko jonkun uuden villityksen parissa. Tällä viikolla mehupaasto, ensi viikolla ketoosi, sitten tankataankin jo hiilareita maratonille. Miksi ei vaan voi syödä ihan normaalisti – myös kesällä? Energiaa kuluu ihan turhaan näihin kikkailuihin ja kuitenkin se perusasia unohtuu: Normaali syöminen. Kesällä voi grillata, syödä jäätelöä ja paistaa lettuja. Itseäni ainakin harmittaisi, jos joutuisin kituuttelemaan suomen ainoan valoisan ja lämpimän vuodenajan yli jollain nälkäkuurilla!

4. Panosta ihanaan, tuoreeseen ruokaan!

Okei, räntäsateesta huolimatta pian on THE aika ostaa tuoreita kotimaisia juuripoimittuja vihanneksia! Kesällä marjat, uudet perunat, herneet ja muuta kasvikset ovat täydellistä ruokaa. Tähän aikaan vuoden on myös mielestäni tosi helppoa syödä kevyesti ja ne pakastesekoitukset voi hetkeksi unohtaa (tosin on ne helppoja kesälläkin). Kannattaa hyödyntää tätä erittäin lyhyttä mutta sitäkin herkullisempaa vuodenaikaa ja panostaa tuoreeseen ruokaan! Jos kroppa kestää, niin kannattaa syödä mahdollisimman paljon raakaruokaa!

5. Hyödynnä valoisat illat urheillessa

On ihanaa, kun voi mennä ulos vielä myöhäänkin, eikä silti tarvitse taskulamppua! Itselläni ainoat ajat ulkoilla yksin on usein aivan aikainen aamu tai sitten lasten mentyä nukkumaan. Oon monena iltana käynyt vielä ysinkin jälkeen ulkona pyörähtämässä. Ei silloin enää välttämättä mitään hikilenkkiä jaksa, mutta sen sijaan voi tehdä vaikka reippaan kävelyn. Kaikki liikunta on hyvästä ja etenkin jos koittaa pudottaa painoa. Ei ole mitään sääntöä sille, mitä pitäisi tehdä ja milloin. Toki kannattaa asettaa takaraja treenille niin, että pääsee ajoissa nukkumaan.

Usein otan sauvat mukaan lenkille, niin kädet saa samalla hyvää treeniä!

Onko teidän mielestä kesällä enemmän hyviä vai pahoja houkutuksia 😉 ?

Muutama juttu, joka teitä saattaa kiinnostaa…

*Sisältää mainoslinkkejä

*postaus sisältää mainoslinkkejä

Ajattelin kertoa teille, mitä blogissa ja snäpissä tapahtuu ensi viikolla!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Eli ensi viikolla blogissa on kasvispainotteinen ruokaviikko!

Julkaisen ensi viikolla joka päivä sellaista sisältöä blogiin, jonka tarkoituksena olisi innostaa teitä käyttämään kasviksia monipuolisemmin ruokavaliossa! Minusta on kiva, jotta te lukijat voitte saada jotain ihan konkreettistakin täältä, eikä pelkästään niitä ”helouhelou” -postauksia.
Heti maanantaina voit ottaa talteen valmiin ruokavalion, jonka pointti on nimenomaan monipuolisten kasvisten lisäämisessä! Ruokavalio ei kuitenkaan sisällä pelkkää vihreää, eli kyseessä on ihan sekaruokavalio. Yleisesti ajattelen, ettei lihan syömistä ei tarvitse välttämättä lopettaa täysin, enkä itsekään sitä tee. Proteiinia tietysti kohtuudella, mutta pääpaino kokonaisuudessa – ja niissä kasviksissa! Usein sitä saattaa myös jämähtää siihen jäävuorisalaattiin ja kurkkuun, vaikka tarjolla olisi niin paljon muutakin herkullista kaupan hevi-osastolla!
Kuten varmaan ymmärrätte, niin on aivan mahdotonta tehdä sellaista ruokavaliota, joka käy aivan kaikille. Ihan kaikkien tuhansien lukiojoiden yksilöllisiä toiveita en voi ottaa huomioon 😀 ! Mutta toivottavasti ainakin resepteistä on iloa, joita julkaisen pitkin viikkoa! Uskon, että tämä asia on monella ruokavaliossa se, jossa voi aina parantaa!

Toinen juttu on se, että ensi viikolla Fitfashionin snäppivuoro siirtyy mulle! Käy laittamassa Fittarin oma tili snapchatissa seuraukseen (fitfashionfi) ja mikäli et seuraa vielä mun omaa tiliä, niin se löytyy nimellä katrivee. Snäppiin koitan laittaa arkisempaa sisältöä, eli kaikenlaista mitä tällaisen perusmutsin elämässä tapahtuu päivittäin!

Vielä kolmantena juttuna voisin antaa teille Zalandon alekoodin, joka on SUPERALE15
Zalandoon saa todella harvoin alekoodeja ja tämäkin on voimassa vain 24H (eli tänään 6.1)! Lisäalennuksen saa myös aletuotteista ja etenkin treenivaateosastolla on hirveästi kamaa hyvässä tarjouksessa! Go and buy!recently-updated
1. Keep it cool -paita* 2. Nike Metcon2 -kengät* 3. Puma Pulse XT V2 -kengät* 4. Adidas trikoot* 5. Shock Absorber Ultimate -urheiluliivit* 6. Under Armour -hiuspannat* 7. Adidas trikoot* 8. Haglöfs Tight -reppu*

Outlet naiset talvi 2016 - 468x60

Muista siis tulla maanantaina nappaamaan blogista ruokavalio ja pitkin viikkoa ilmestyvät vinkit & reseptit.
Lisäksi ensi viikolla paljastan jotain, mitä blogissa tulee tapahtumaan helmikuussa. Se on nimittäin jotain sellaista, mihin te lukijat voitte vaikuttaa… Uskon vahvasti, että sen projektin seuraaminen tulee olemaan mielenkiintoista sekä mulle itselle, että teille lukijoille!