Eilinen ruokapäiväkirja!

ruokapaivakirja4 (1 of 1)Pitkästä aikaa tarjoilen teille uunituoretta ruokapäiväkirjapostausta! Nimittäin tässä postauksessa luette ja lähes tulkoon myös näätte kaiken mitä söin eilen. En ollut etukäteen edes ajatellut väsätä ruokapäiväkirjapostausta, mutta tiedän, että ne on tykättyjä ja satuin ottamaan vahingossa eilen aamupalasta kuvan. Joten miksi en kuvailisi enemmänkin!

Huomasin jälkikäteen, että söin eilen itseasiassa normaalia vähemmän, koska olimme koko päivän menossa ja se vaikuttaa mulla heti ruokailuihin. Aamupäivän olimme uimarannalla (tai ehkä paremminkin etsimme uimarantaa, jossa EI olisi sinilevää) ja loppupäivän kiersimme katsomassa hääpaikkoja. Olimme kotona vasta klo.19, jolloin alkoikin sitten raivoisa ruoan preppaus seuraaville päiville! Olin suunnitellut tekeväni kukkakaaliriisiä heti kun pääsen maalta kotiin ja eilen sitten kävin tuumasta toimeen. Lopputulos olikin vallan mainio ja varmasti tulen julkaisemaan piakkoin blogissa reseptin kukkakaaliriisiwokkiin, joka onnistui yli odotusten. Siitä tuli heittämällä uusi lemppariarkiruokani, joskin se ei kuulu niihin kaikkiin nopeimpiin ja vaivattomimpiin resepteihin. Iso plussa tulee monipuolisista kasviksista, joita wokkiin uppoaa aina kilotolkulla 🙂 !

Tässä kuitenkin eilisiä syömisiä

Aamiainen kotona:
Pari siivua jälkiuuniruisleipää ja avocadoa ja kahvia kyytipoikana. Unelmoin kiireettömästä aamupalasta, mutta lopputuloksena tungin puolikasta ruisleipäpalaa suuhuni vielä eteisessä niin, että avocadot sinkoilivat pitkin kämppää! Tekaisin vielä lähtiessä smoothien mukaan, koska tiesin, että saattaa kestaa hetki ennen kuin saan taas ruokaa.
Avocadoleipien tarkempi kuvaus: Jälkiuunileipää, luomuvoita ja puolikas avocado limellä ja suolalla maustettuna. Kahvin kanssa punaista maitoa.
Smoothieen laitoin yhden pussin smoothiehedelmiä (Pirkka), puolikkaan jäisen banaanin, jäisiä mustikoina, n.30g Foodin maustamatonta heraproteiinia ja kookoksen makuista mantelimaitoa. Smoothiesta meni n.1,5dl meni Benille. Omaan annokseeni laitoin vielä reilun 1tl macajauhetta ja 1tl lucumajauhetta.ruokapaivakirja1 (1 of 1)
ruokapaivakirja2 (1 of 1)

Välipala uimarannalla:
Kaksi luumua ja muutama mansikka. Loput smoothiesta. Aika aneemista. Meidän piti alunperin syödä lounas rantakahvilassa, mutta se ranta, jota alunperin suunnittelimme olikin jättimäisten sinilevälauttojen päällystämä!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Lounas kotona:
Emme olleet käyneet vielä kunnolla ruokakaupassa maaltapaluun jälkeen, joten jouduimme turvautumaan valmisruokaan. Haettiin Subwaysta puolikkaat subit miehen kanssa ja nälkäisenä söin vielä kokkikartanon tomaatti-vuohenjuustokeiton siihen päälle!
Sen jälkeen kun kuulin, että Subway käyttää Thaimaalaista kanaa olen ollut jotenkin kriisissä puljun suhteen. En haluaisin tukea periaatteesta toimintaa, mutta Subi on aivan kiven heiton päässä meiltä ja tykkään leivistä. Jossain vaiheessa heillä oli myös kotimaista possua, mutta tällä kertaa otin tonnikalan. No, lieneekö se sitten parempi vaihtoehto, saatte päättää sen itse.
Kokojyväsubin täytteenä siis tonnikalaa, juustoa ja kaikki muut rehut paitsi jalopeno. Kastikkeena kevytmajo. Leipä oli erittäin NAM.ruokapaivakirja3 (1 of 1)

Välipala anoppilassa:
N.2dl punaisia viinimarjoja. Kaipasin erittäin kovasti kahvia, mutta iltatoimet painoivat päälle ja kaupassa oli vielä käytävä.

Päivällinen (tai oikeammin illallinen) kotona:
Kukkakaaliriisiwokkia ISO lautasellinen! En tiedä olinko vain niin hiton nälkäinen, mutta ruoka maistui taivaalliselta! Ruokajuomaksi tölkki Pepsi Maxia. ruokapaivakirja5 (1 of 1)

Tässä siis kaunistelematon totuus kiireisen päivän ruokailuista. Ei se nyt ihan oppikirjasta ole, muttei nyt ihan pommikaan.
Onko teilläkin joskus tällaisia päiviä, jolloin on koko päivän menossa eikä ehdi syömään tarpeeksi??

 

 

fityoutoo

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 1
Tykkää jutusta