Fitnessbloggaaja avoimena: Läskiä on tullut lisää!

sad_face
Mun ”sad facesta” tulikin ”duckface” 😀

Bongasin viime viikonloppuna Fitness Expossa ollessani ihan meidän myyntipisteen läheltä Easywayn* rasvaprosenttimittauksen! Eka ajattelin, että turhaanpa lähden itseäni kiusaamaan sillä ulos tulostuvalla lappusella, mutta koska viime kerrasta oli jo neljä kuukautta, niin lopulta houkutus kävi liian suureksi! Easywayn Ossi on mitannut multa viimeiset kaksi kertaa prossat (tai siis oikeastaan ei Ossi, vaan Ossin kone 😀 ), koska hän käy myös kotisalillani Malmin Eastbodylla* säännöllisesti tekemässä mittauksia! Omille asiakkailleni käytän ihan normaalia Omronin kehonkoostumusvaakaa, mutta toki InBody-mittaus on paljon tarkempi ja luotettavampi – toki laite maksaakin tonneja. No, tärkeintä on kuitenkin ottaa aina mitat samalla laitteella, suunnilleen samaan aikaan. Silloin kehityksen huomaa parhaiten!
Parhaat mittarit ovat kuitenkin mielestäni mittanauha ja vaatteet; Niiden kanssa ei voi erehtyä! Jotain konkreettista lukua on kuitenkin hyvä pitää silmällä ainakin jos haluaa viedä kroppansa koostumusta suuntaan tai toiseen.

kimppakuva puikoissa

Olin vähän elätellyt toiveita, että lihasmassani olisi noussut edellisestä mittauksesta, mutta ilmeisesti olen bodannut vain unissani… Tosin ne salitreenit, joita olen tehnyt ovat mielestäni menneet todella hyvin perille muutettani vähän treenityyliä! Lihasmassassa ei silti ole tullut muutosta. Yllättävää kyllä, rasvaprosentti oli silti noussut kolmella prossalla! Kehitys ei siis ole ollut ihan oikeaan suuntaan… Toisaalta taas rasvaprosentti on nyt normaalin rajoissa. Keväällä olin ihan kukkakeppi!

inbody1inbody2inbody3Tärkeintä on kuitenkin se, että kun katson peiliin niin voin olla ihan tyytyväinen! Joskus en olisi voinut kuvitella ikimaailmassa, että sanoisin näin! Haluan toki vielä päästä parempaan kuntoon, koska se on suurin motivaattori treenissä. Voin sanoa ihan suoraan, että en mä niitä pakarapotkuja hinkkaisi, ellen unelmoisi täydellisistä kannikoista!
Samaan aikaan kuitenkin muistan sen ajan, kun välttelin peiliä, koska en halunnut pahoittaa mieltäni. Tottakai tässä tulee koko ajan kriittisemmäksi, mutta joskus olisin kiljunut onnesta, jos olisin ollut edes siinä kunnossa missä nyt! En siis todellakaan valita, vaan olen ylpeä, että olen päässyt näin pitkälle terveellisellä ruokavaliolla ja kohtuullisella liikunnalla!
Aijon jatkaa silti mittauksissa käymistä, koska onhan tulokset aina hirveän mielenkiintoista luettavaa! Suosittelen InBody-mittausta myös mun asiakkaille (etenkin etävalmennettaville) koska tulos on kuitenkin melko tarkka ja kertoo hyvin tämänhetkisen tilanteen!
Easywayn InBody-mittausten aikataulut ja paikat näet täältä!

Hienoa kuitenkin, että mun vasemmassa kädessä on lihasmassaa nyt enemmän kuin ennen 😀 !!!

IMG_2973-001

 

fityoutoo

3 vastausta artikkeliin “Fitnessbloggaaja avoimena: Läskiä on tullut lisää!”

  1. Sä oot tosi upean näköinen oikeasti! 🙂
    Asiasta toiseen: olisiko sulla mitään vinkkejä, kuinka voisin välttää ruokaövereitä? Yleensä överit tulevat, kun on hernekeittoa ja kaalipataa/laatikkoa, tai uunijuureksia. Asun kotona, joten en voi ruokiin vaikuttaa ja meillä on usein näitä ruokia, sillä kaikki tykkäävät niistä kovin ja on edullista.
    Joka kerta kuitenkin vedän överit näiden kanssa. Saatan vetää kaksi kukkurallista lautasta (hernaria laimennan etukäteen vedellä, sillä tiedän mihin edes sen yhden lusikan ottaminen johtaa…) ja tunnen olevani täynnä. Kuitenkin jään perheen kanssa usein keittiöön ja itsekseni selailemaan instaa ja juomaan teetä, ja kun muut häippäsevät, otan haarukan/lusikan ja alan lapioida suuhuni kuin en koskaan olisi ruokaa saanutkaan. Tuloksena turvonnut, ähky ja syyllinen olo. Tämän takia ruokailuvälikin venyy usein yli 7 tuntiin, sillä alas ei mene – ja kun menee, otan ihan kunnon ruokaa eli näitä patoja ja taas sama. En osaa lopettaa vaikka mitä tekisin!
    Miten voisin ennakoida tätä ja oikeasti, konkreettisesti lopettaa ylensyönnin? Miten voisin ’korvata’ tätä ilmiötä seuraavina päivinä – mitä ruokia suosittelet, mitä kannattaa puuhastella ja ajatella?
    Olen kesällä elänyt kitudieetillä (suunnilleen koko kesä tyyliin pussikeittodieettiä ja lenkkeilyä, tuloksena siis tajuton laihtuminen liian nopeasti väärällä tavalla), mutta tämän pohjattoman nälän ois jo kuulunut lähteä – niin se onkin, tiedän milloin olen täynnä ja milloin en mutta en vain osaa lopettaa. Tiedän myös, ettei nämä överit ole ehkä yhtä pahoja kuin sama kalorimäärä esim. mutakakusta ja sipseistä, muttei nämä kuitenkaan hyvää tee mielelle ja keholle, vaikka olisikin makrot kohdallaan ja kunnon safkaa. Ja kaikki ylimääräinen jää kiinni kylkiin kuitekin.
    Joudun tekemään taistelua että lopetan syömisen kun olen 90% täynnä – muistan ne fiilikset kun siinä onnistun ja oikeasti vaikean kautta lopetan ja olen puolen tunnin päästä iloinen ja tyytyväinen itseeni, mutten osaa vain ajatella sitä niin silloin, kun kauhon ruokaa suoraan kattilasta.
    Eniten tosiaan mua kiinnostaa siis se, että miten voin korvata näitä övereitä seuraavina päivinä!
    Kiitos huimasti, jos jaksat auttaa!

    • Kiitti Iitu kommentista!
      Tää on niin laaja ja hankala kysymys, joten käykö sulle, että käytän tätä kysymystä mun postauksessa ja teen siitä oman jutun? Saan tästä aiheesta aina silloin tällöin kysymyksiä muutenkin!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta