Gotta get down on friday!

Iloinen yllätys odotti tänä aamuna herätessäni – ei satanut! Joten ei muuta kun trikoota jalkaan, vanhempi haukku mukaan ja aamuaerobiselle. Aamulenkit ovat kuuluneet elämääni jo todella monta vuotta ja voin kyllä myöntää muutenkin olevani aamuihminen. Mikäli saan tarpeeksi(n.8-9h) unta, niin minulla ei ole vaikeuksia päästä aamuisin ylös sängystä. Tämä on tietysti oikein kiva juttu aamuaerobisten kannalta…
Aamulenkkejä teen tässä vaiheessa dieettiä neljä kertaa viikossa. Lenkit teen ihan reipasta kävelyvauhtia ilman pysähdyksiä. Sitä mukaa kun dieetti etenee, niin myös aerobisen määrä kasvaa. Ennen lähtöä otan kuitenkin vakio ”settini” joka koostuu seuraavista:
 
-Berocca poretabletti
-Vahva D-vitamiini
-Pitkävaikutteinen B-vitamiini
-Vahva kalaöljykapseli
-Vihreätee-kapseli
-3*BCAA aminohappovalmiste
 
Näitä valmisteita (pl. BCAA)olen käyttänyt jo herraties kuinka kauan ja hyväksi havainnut! Nyt jotkut varmaan ajattelevat, että hirveätä rahan tuhlausta pillereihin, joista ei kuitenkaan ole mitään hyötyä. Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että varsinkin näin pimeän ja kylmän aikaan, vitamiinit ovat todella tarpeellisia ja nykypäivänä ruoka on niin ravinneköyhää, että koen itse ainakin ylimääräiset vitamiinit hyvänä lisänä monipuolisen ruoan kanssa. En sairastele juuri koskaan ja olo on muutenkin hyvä ja virkeä. Okei, voihan kalanruokaakin syömällä pysyä varmaan terveenä, mutta nämä ovat jokaisen omia ratkaisuja.

Liitin tähän muutaman kuvan koristeeksi päivittäisestä ruokailustani. Toisen aamupuuroa kun on aina niin mielenkiintoista katsella…

Ruokaa tässä vaiheessa on vielä aivan älyttömän paljon ja kalorit yli 2000. Syön ihan samoja ruoka-aineita muutenkin, nyt se kaikki kulkee vain vaa’an kautta. Ruuan punnitsemisessa ei muuten ole mitään järkeä, enkä suosittele sellaisia dieettimetodeja kesäkuntoon 2012-ihmisille, se ei ole mikään tie nopeaan painonpudotukseen! Tämä meikeläisen syömishomma on tietysti tarkkaa puuhaa ja olen jättänyt sen suunnittelun ammattilaiselle. Dieetillä syödään ihan sitä samaa kamaa mitä muutenkin; Vihanneksia, puuroa, marjoja, vähärasvaista jauhelihaa, kanasuikaleita, rahkaa, raejuustoa, kananmunaa… Sitä ruokaa mitä jokaisen kannattaisi muutenkin syödä päivittäin! Herkuttelua on muuten luvassa….en edes tiedä milloin. Onneksi sain eilen tuliaisina 450g:n pussin pandan lakusekoitusta! Eihän sitä kukaan huomaa, jos skippaan lounaan ja vedän tosta kevyen setin lakuja naamaan…. 😀

fityoutoo

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta