Hulluna leukoihin!

Enkä nyt puhu mistään Ridge Forresterin leukaperistä!
Mä myönnän, että vähän yksipuolista ollut viimeaikoina tää treenivideomateriaali, mutta mä lupaan jotain muuta tämän päivän jälkeen :D. 
Oltiin tänään Veran kanssa Erällä treenaamassa ja mulla oli idea, että yritän rikkoa mun vanhan leuanvetoennätyksen, eli 4kpl suorilta käsiltä. Näätte kohta miten kävi…

Mä oon aika hiton ylpeä, kun tosiaan vielä kesällä ei ollut toivoakaan että pystyisin vetämään muuta kuin koukkukäsiltä! Edes silloin, kun treenasin viime vuoden keväällä kisoihin ja olin mielestäni aika vahvassa kunnossa, en saanut kuin ehkä hätäiset kuusi – nekin siis kevennetysti.
Leuanvetohan tähtää etupäässä selkään ja hauiksiin ja sitä voi toki tehdä monella eri otteella. Perinteisimmät on tietsti myötä- ja vastaote (eli ne perinteiset leuat) mutta olen tehnyt myös v-kahvalla eli silloin nyrkit on sivuille päin. Mulla nimenomaan se aloitusvaihe on ollut heikoin, eli hauis. Kai toi lapsen kantelu on sitten käynyt treenistä, koska kovasta halustani huolimatta mun salitreenaus on aivan liian harvinaista. Tähtään neljään kertaan, mutta nyt tässä on taas pari viikkoa menty parilla kerralla jumppien takia. Ens viikolla mulla on ryhmäliikunnasta tauko ja me matkustetaan pikkuhurrin kans iloiseen itäsuomeen. Siellä mä aijon BODATA!

Tohon videoon puutun vielä sen verran, että toi missä mä näytän tota ”hypyllä ylös” tekniikkaa, niin sen alastulon pitäisi olla vielä paljon hitaampi. Mä vähän hätäilin tossa ja pointti ei tullut ehkä tarpeeksi hyvin esille. Sitä vaihetta sanotaan muuten negatiiviseksi vaiheeksi ja ylipäätään salitreenissä SE on se vaihe johon tulisi keskittyä (ylätaljassa esim kahvan palautus ylös hitaasti, kyykyssä laskeutuminen hitaasti ym.). Okei, tämä ei välttämättä päde mihinkään voimannostotreeniin…
Toi leuanvetolaite ottaa paljon enemmän selkää ja mä en tykkää tosta noin leveästä käsien asennosta, mutta teen joskus selkätreenin ”loppusilaukseksi” esim. 20:n sarjoja uupumukseen saakka. Silloin kuorma on aika iso, eli vastusta vain hiukan omaa painoa vähemmän.

Mun on vielä pakko laittaa tähän kuva mun tuliaisista! Pankkineiti kävi pyörähtämässä Nykissä, jonne pääsy on omassa unelmalistassani top kolmosessa – what a lucky bastard! Eikä yhtään auttanut facebookkiin postattu kuva ihanista laukuista ja kengistä, mitä hän oli sieltä ostanut!!! Käytiin mekin Tallinnassa…melkein sama asia eiks niin :D?
Mutta siis joo, sain ensinnäkin Oxygen-lehden joka on ihan mun SUOSIKKI kaikista treenilehdistä – se on täynnä ihania timmejä likkoja pepsodenthymyineen. Ei paljon tee mieli suklaata kun lukee muutaman sivun tota lehteä! Joskus sitä sai vielä suomesta, mutta ei enää. Mä harkitsen vakavasti, jos vielä joskus tilaisin sen ja siihen asti tyydyn lukemaan vanhoja numeroita (lehti tuli mulle vuoden verran joskus 5v sitten).
Tää toinen lahja oli ehkä enemmän vitsiosastoa, nimittäin kunnon ”suklaapatukkahirviö” nimeltään Babe Ruth!! Humoristisinta on se, että toi patukka painaa oikeesti varmaan puoli kiloa ja kääreessä on isoilla kirjaimilla ”4 grams protein per piece”! Siis mikä proteiinipommi!!! Kaloreitahan tässä patukassa ei oo kuin 250kcal eli ihan sama kun riisikakkua söis… Mä en tiedä mihin spesiaalitilanteeseen mä tän patukan säästäisin… 
oxygen2

fityoutoo

8 vastausta artikkeliin “Hulluna leukoihin!”

  1. Leuat ♥ mä en jaksa yhtään, mutta tavoite on asetettu! Aloin nimittäin juuri viime viikolla treenata niitä pt:n avustuksella, ja nimesin ne ritsan kaltaisen tuplakuminauhan vuoksi angry birds -leuoiksi. Välillä oikeesti pelotti, että sinkoudun kattoon kuin punainen lintu, whiiiiiii….Mutta kivaa oli ja lisää on tulossa! Sulla menee jo haika hienosti 🙂

    • Ja niissä kehittyy nopeasti! Harmi kun meillä ei oo kotona tankoa ja jos olisikin, niin se pitäs saada jonnekkin korkeammalle kuin oviaukkoon… Tsemppiä tavoitteeseen, tuskin sä sinne kattoon sinkoudut :D!

  2. Hei sellanen vinkki, et jos haluut lukea Oxygenia, niin siitä saa digi-version Zinion kautta. En muista paljon vuosikerta maksoi, mutta ei ollut todellakaan kallis. Sitten vaan lataat koneelle sellaisen Reader ohjelman. Mulle tulee aina sähköpostiin ilmoitus, kun uusi numero on luettavissa. Miinuksena täytyy sanoa, että ei se kyllä paperista lehteä korvaa. Tulee aina luettua läpi, mutta esim. reseptit jää kokeilematta, kun se lehti ei ole auki siinä pöydällä.

    • Hei kiitos vinkistä!! Toi vois olla hyvä ratkaisu, eikä tulis niin paljon tota paperiroskaakaan… Ens vuonna vois tilata sen sit sähköisenä!

  3. Kuminauhaleuat! <3 Vielä ei mene ainuttakaan ilman, mutta kuminauhan kanssa se on silkkaa rakkautta! Oikein harmittaa ettei kotona ole puisia ovenkarmeja mihin saisi tangon!

  4. Sain kesällä ensimmäisen leuan vedettyä ihan alhaalta saakka ja vitsit olin iloinen! :)) Nyt on jäänyt sen treenailu taas vähemmälle, mutta avustamalla (joku tukee jalan alta) menee 4-5 alhaalta saakka. Leaunvedon treenailu on koukuttavaa, koska se vaan on niin vaikeeta päästä ylös!!

  5. Minkäväriset vastuskumpparit kannattaa hommata leuanvetoja varten kotiharjoitteluun? Siis värikoodeilla kun on noi kilot määritelty. 🙂 millä kannattaa aloittaa kun oma paino on 58?

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta