Kaktus kurkussa!

lenkille (1 of 1)
Eiliselle lenkille lempiväreissäni pinkissä ja lilassa :). Heijastinliivi on pimeillä ihan must!

Tänä aamuna olin laittanut kellon soittamaan, että saisin kerrankin itseni lenkille ennen aamupalaa! Vaan eipä olleet aamuaerobisen jumalat puolellani… Ensinnäkin herätessä mulla oli vähintäänkin kaktustarha kurkussa ja tottakai poika heräsi pirteänä samassa tohinassa ja alkoi vaatimaan äänekkäästi ”luokaa”. Ben oli kuumeessa alkuviikon ja nyt pelottaa, että onnistuin saamaan itseeni saman pöpön! Nöyyyy!

Mulla on onneksi suunnitelma valmiina niille päiville, kun epämiellyttävä ja flunssainen olo valtaa kropan; Ensinnäkin JOS mahdollista, niin koitan olla sen päivän ihan hosumatta, eli kovan treenin vetäminen tähän väliin olisi virhe! Koitan kuunnella oman kropan tuntemuksia ja sen viestejä. Etenkin silloin, jos treenimäärät lähtee vähän lapasesta, on flunssainen olo merkki siitä, että on aika hidastaa tai stressiä on vaan keholle liikaa. Mulla oli viime syksynä muutama sellainen viikko putkeen, jolloin mulla taisi olla joku 20h ryhmäliikuntaa yhteensä ja mulle se oli todellakin liikaa! Siihen pikkulapsiarki ja muut duunit päälle ja kappas vaan, kurkkukivulla se silloinkin alkoi! Nyt tuskin on kyse samasta ilmiöstä, tosin aloin miettimään, oliko mulla eilen tarpeeksi vaatetta lenkillä. Kävin illalla nimittäin vielä hölköttelemässä 40min PK-lenkin. Tuli niin huono omatuntio, kun en ollut tehnyt koko päivänä mitään ja HCR lähenee uhkaavasti…

Mutta joo, tänä aamuna kurkku oli tosi inhottavan tuntuinen (ja on edelleen). Hyökkäsin heti mun lisäravinnekaapille, joka on täynnä ruskeita lasipurkkeja kultaisilla kansilla – eli Solgarin tuotteita! Käytän vakiosettiäni (D, sinkki, magnesium, omegat) päivittäin ja siihen muita tuotteita kuuriluontoisesti. Keskitalvella otin esimerkiksi B-vitskua, koska pimeys tuntui välillä vievän voimia. vitskukaappi (1 of 1)
Flunssaa vastaan otan kuitenkin aina heti ekana kunnon annoksen Solgarin Ester C Plussaa ja lisään myös sinkin määrää. Noi mun C-vitamiinitabletit on 1000mg ja otan niitä kolmesti päivässä pari kappaletta kerrallaan. Sinkkiä otan flunssan aikana 4*22mg mutta normaalisti 2*22mg. Nämä eivät todellakaan ole mitään yleisiä ohjeita flunssan hoitoon, vaan annokset joiden olen huomannut auttavan itseäni. Saan kuumetta äärettömän harvoin, koska pystyn pysäyttämään yleensä flunssan, ennen kuin se ehtii kunnolla päälle!
Tärkein asia on kuitenkin LEPO! Älä edes koita mennä puolikuntoisena treenaamaan, koska yksi tai kaksi lepopäivää ei todellakaan ole mikään big deal, kun on terveydestä kyse. Sen lisäksi kannattaa juoda reilusti koko päivän!solgar (1 of 1)

Mulla on tapana myös keitellä pakuriteetä jota litkin päivän mittaan. Mulla on tuollaista Cocovin jauhetta, jota laitetaan muutama teelusikka litraa kohden. Toi pakuritee on ikivanha suomalainen keksintö, eikä siis mikään bingbong-saarilta raahattu tuontituote. Ymmärrän toisaalta hyvin sen kritiikin, että miksi tuodaan maailman toiselta laidalta superfoodeja, koska meillä on suomessakin mielettömiä kasveja ja ruokia! Pakuritee ei maistu oikein miltään, joten laitan siihen yleensä muutaman tipan vaniljasteviaa mukaan.
Taidan tästä lähteä unten maille ja laitan sormet ja varpaat ristiin, että mun vitamiinipommit on suoraan osuneet sinne minne pitää! Mitkä on teidän parhaat vinkit kaktuskurkkuun ja vetämättömään oloon?pakuri (1 of 1)

fityoutoo

Yksi vastaus artikkeliin “Kaktus kurkussa!”

  1. Täällä myös herätty kurkkukipuun aamulla.. lämpöä 37,2. Itsellä tuppaa olemaan flunssia 2-3 viikon välein. Mietin juuri tuota ylirasitusta. Olen huomannut, että sairastun jos treenipäiviä on kaksikin putkeen. Kerkesin nytkin vetää kaksi kovaa treeniä siitä meni vuorokausi ja PAM.
    treenimäärät ei itsellä ole suuria (3-4krt viikko), mutta kun treenaan niin treenaan kovaa. Olen miettinyt, että voisiko tämä flunssakierre olla ylirasitusta..
    Luin jostain, että voisi kokeilla tehdä niin, että jokaisen treenin jälkeen pitää yhden lepopäivän eli ei treenaa edes kahta treeniä putkeen. Laitan testiin kun tokenen.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta