Kohteessa!

Heipähei kaikki lukijani!!

Täällä sitä olla möllötellään Balin kirkkaansinisen taivaan alla!
Lauantaina saavuttiin Singaporen välilaskun jälkeen perille ja hotellilla oltiin vasta ilta yhdeksältä. Ensimäinen lento kesti 11h ja sitten vielä lento Singaporesta Den Pasariin 3h.
Muistatteko muuten kun kirjoitin siitä spanielinkatseesta…? Meinas meikämammalla loksahtaa monttu auki, kun mentiin bordaukseen ja meidän kohdalla tietokone piippasi… Kone kun oli niin täynnä, että meidät oli sijoitettu uudelleen…Bisnekseen!!!! How sweet is that!!
Ei siinä muuta kuin helvetin iso sisäinen riemunkiljahdus ja äkkiä omille seatille toivomaan, että meille ei todellakaan enää löydy paikkaa turistiluokassa!!

Päästiin ilmaan ja yritin ränklätä penkin nappuloita sen näköisenä, että mähän en muualla koskaan ole matkustanukkaan kuin bisneksessä… Sain nukuttua lähes koko yön ja oli kyllä suoraansanottuna helppo lento! Ruokakin oli oikein syötävää, tosin tällä ruokahalulla mulle olis varmaan mennyt loistavasti muutama turistiluokakin kattaus:). Harmi vaan, että hyvä viinatarjoilu meni kyllä ihan hukkaan. No ehkä ensi lennolla sitten taas, kun olen tässä vuoden päivät treenaillu mun spanielinkatsetta…
Tulee oleen aikamoinen ero meno ja tulomatkan välillä, ellei meitä taas onni potkaise samaan malliin! Mutta harvoinpa sitä nainen esimerkiksi löytää kahta kertaa elämänsä miehen! Ja harvoin edes yhtä kertaa!

No mutta palatakseni vielä kohteeseen, niin ikävä kertoa että täällä on koko ajan lähes +30 celciusta. Lueskeltiin netistä, että siellä on jo melkein pakkasta! Sissös sentään! En taida tulla takaisin ollenkaan. Saavat töihin palkata jonkun uuden ja kertokaa mun asiakkaille että saan pakkasihottumaa!
Kaikki on muuten mennyt niinkuin elokuvissa ja ainoastaan muutama pieni vastoinkäyminen ollut, joista toinen oli kurkkuuni joutunut kalanruoto eilen. Voin kertoa, että kohtuullisen ikävää nukkua ohut ja terävä ruoto poikittain nielussa! Luojan kiitos yöllä sain sen vihdoin irrotettua syömällä leipää… Ei tarvinnut lähteä sitä lekurille asti irroittamaan!
Olen myös huomannut, että minkäänlainen pakettimatkailu ei ole meidän juttu… Koskee myös pakettireissuja kohteessa! Tykkäämme enemmän olla ja mennä omaan tahtiin minne halutaan ja heti kun typeränä otettiin joku valmis päiväreissu, niin petyttiin. Ehkä mukavuutta rakastavat ”kaikkihelpostihetitänne” ihmiset tykkäävät snorklata sadan muun ihmisen kanssa jossain muka mielenkiintoisessa paikassa, jossa turistit oikeasti ovat tuhonneet jo aikoja sitten kaiken näkemisen arvoisen! Vähäänpä ihmiset tyytyvät…voi raukkoja!  Lisäksi muutama vankeudessa elävä apina oli yllättäen tarpeeksi avaamaan meikeläisen kyynelkanavat, kunnes joku hätääntynyt opas kiirehti vakuuttelemaan, että eläimiä pidetään häkeissä ainoastaan 3kk kunnes ne palautetaan luontoon… Milläs todistat!?! Häh!?
Noh, nähtiin me sillä reissulla muutama ihan makeekin mesta ja oppaamme Gusti kertoili meille kaikenlaista Balilaisesta elämästä. Ei mennyt siis raha totaalisesti hukkaan…
Kyllä taas osaa arvostaa omaa elämää moninkertaisesti! Kuinka etuoikeutettu sitä onkaan!

Olimme ensin siis Seminyakissa tähän päivään asti ja aamulla tultiin tänne Etelä-Balille. Huomenna lähdetään huristelemaan skootterilla ympäriinsä, mutta älkää peljätkö; Meikeläisen skootterinajotaito yhdistettynä vääränpuoleiseen liikenteeseen ja täkäläiseen liikennekulttuuriin taitaa olla lievästi sanottuna liian hasardi yhdistelmä  :D! Mulla kun ei se mankikaan pysy edes mökkitiellä!

Täällä rupeaa oleen nukkumaanmenoaika joten taidan kaivautuu ihanaan hotellin sänkyyn. Olen sitten huomenna täysissä voimissa toimimaan kartturina hurrille, joka ei varmasti sellaista edes tarvitse!:D Ehkä mä vaan keskityn nalkuttamaan sille selän takaa että se ajaa liian kovaa…

fityoutoo

3 vastausta artikkeliin “Kohteessa!”

1. Kerrot sitten ehdottomasti hyvät ja huonot puolet, Bali on meillä häämatkavaihtoehtona Malediivien, bolibian ja Vietnamin kanssa.. ikinä ei olla missään ”eksoottisessa” kohteessa käyty, niin päätettiin kerrankin repästä. 🙂 Hauskaa reissua teille, nauttikaa!

2. Niistä pakettimatkoista ja valmisretkistä tykkää ne, joilla on lapsia ja siis lapset mukana siellä lomalla. Loman haasteet ja jännityksen paikat löytyy muualta. Perheellisenä arvostaa ensisijassa helppoutta! En muuten olisi uskonut sanovani näin ennen lasten syntymää…Odotas vaan! 😉 Ihanaa lomaa ja täällä tosiaan kärvistellään jo lähes pakkasessa!

3. Anonyymi, olet todellakin oikeassa! Jos mulla olis lapsia ja vähänkään enemmän pätäkkää, niin valitsisin täällä ehdottomasti jonkun hulppean resortin omine rantoineen ja lastenvahtineen! Mikäs sen helpompaa, kun laittaa mukelot biitsille telmimään ja itse löhöillä ainoastaan clubilaisille varatuissa mukavissa rantakatoksissa! Ja koska homma on tietenkin all exclusive, niin club memberinä voi tietysti noutaa mehua rantabaarista vaikka jatkuvalla syötöllä! Ilman lapsia (vaikka itsekkin olen varsin mukavuudenhaluinen) olen kuitenkin nyt Thaimaan, Malesian ja nyt Balin perusteella sitä mieltä, että jos vähänkin haluaa jotain nähdä ja kokea, niin kannattaa olla aika omatoiminen. Pakettireissuissa on aina se riski, että kokemus jää aika vaisuksi ja menettää vain rahansa. Ellei sitten oikeasti tiedä mitä saa! Lasten kanssa jonkun skootterin vuokraaminenkin voi olla aika eksoottista, ellei halua vetää täkäläiseen tyyliin ”koko perhe päällä”… Puhumattakaan joku vaipparalli keskellä viidakkoa! :DTiedän myös sen, että jollekin, joka ei ole esim.koskaan snorklannut voi olla mieletön elämys päästä ylipäätään näkemään mitä tahansa veden alla. Kuten niille Kiinalaisturisteille, joista osa ei edes uskaltanut veteen…Ja onhan pullan syöttäminen kaloille tavallaan ihan hauska kokemus :)….Ymmärrän ehdottomasti pointtisi ja kaippa meikeläinenkin siirtyy sitten muutaman vuoden päästä siihen ”Canarialle lihapullille” osastoon… No hell no! Sinne ei sentään :D!