Kotitreenivideo gone wrong :D !

Vaikka videot suomalaisissa blogeissa ovat vähän uusi juttu ja useimmat vloggaajatkin ovat itsestäni noin.20-vuotta nuorempia (minäkö vanha, en kai!!?? 😀 ), niin tubettaminen ainakin ”osa-aikaisesti” tuntuu itsestäni kiinnostavalta idealta. Olen itsekin youtuben suuri ystävä ja seuraan sieltä paljon myös treeniin liittyviä juttuja.
Videoiden tekemisellä saa kivaa vaihtelua bloggaamiseen ja vaikka hommaa editoinnissa on, niin tuo se mielestäni vähän uutta motivaatiota tuottaa sisältöä tänne!

Halusin kuvata teille viime viikonloppuna kotitreenini, koska niitä toivotaan säännöllisesti. Juuri kun olin blogissa sanonut, että en ole saanut aikaiseksi treenata kotona, niin sainkin sen postauksen jälkeen jonkun potkun persuksille – kiitos teille lukijoille!
No, kaikki ei sitten mennytkään tekniikan suhteen aivan putkeen, vaikka treeni olikin muuten todella onnistunut. 😀 Hieman on vielä siinä puolessa petraamista!

Mulla revähti jo kaksi viikkoa sitten vasemman jalan takareiden kiinnityskohta (koska oma tyhmyys), joka ei ole vieläkään parantunut. Kävin tänään teippauttamassa sen kinesioteipillä, joten katsotaan onko siitä apua. En voi oikeastaan yhtään treenata nyt jalkoja, joten keskityn yläkropan treeniin. Yläkroppaa on tosi helppo pienellä modauksella tehdä kotonakin, koska suurin osa liikkeistä ei tarvitse välineitä. Mulla on käytössä 8kg ja 12kg kahvakuulat ja kuminauha.
Tässä lista niistä liikkeistä jotka viikonlopun treeni piti sisällään (kaikkea ei näy videolla, koska niissä ei ollut oikein ”nähtävää”).

  1. Etunojapunnerrus 4*10-15 toistoa
  2.  1 käden pystypunnerrus kahvakuulalla 1*10
  3. 2 käden pystypunnerrus kahvakuulalla 2*8-10
  4. Pystypunnerrus kuminauhalla (viimeiset irti olkapäistä)
  5. Vipunosto eteen kuminauhalla 2*10-15
  6. Avaus kuminauhalla (kannattaa tehdä seisallaan. Ei oikein toiminut maaten, koska kumppari karkaa liian ylös). 2*15+
  7. 1 käden hauiskääntö kahvakuulalla 1*8-10
  8. 2 käden hauiskääntö kahvakuulalla 3*8-10
  9. Hauiskääntö kuminauhalla (viimeiset irti)
  10. Ojentajapunnerrus 2*8-10
  11. Alavatsarutistukset
  12. Vinot rutistukset
  13. Lankku

Vaikka lista näyttää pitkältä, niin aikaa meni silti vain reilu 40min! Pidin melko lyhyet tauot – ehkä jopa hieman liiankin lyhyet. Hyvä nyrkkisääntö on, että mitä pidemmät sarjat sitä lyhyemmät tauot. Kiertoharjoittelutyyppisessä, sykettä nostavassa treenissä tauot voivat olla n.30s ja maksimivoimatreenissä jopa useita minuutteja!

Tuleeko teidän usein katsottua treenivideoita neitistä?

Ps. Jos et ole vielä osallistunut FitWoodin leuanvetotangon arvontaan TÄÄLLÄ, niin hopi hopi! Osallistumisaika päättyy huomenna illalla!

fityoutoo

2 vastausta artikkeliin “Kotitreenivideo gone wrong :D !”

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 4
Tykkää jutusta