Maratonkunnossa…Vai matelukunnossa?? ASICS-tuotteita jaossa!

*Yhteistyössä ASICS

Tohon edellisen postauksen perään onkin oikein hyvä heittää tällainen maratonpäivityspostaus! 😀hanskat_asics

Kuten moni teistä tietää, niin olen lupautunut niinkin helppoon hommaan, kuin juoksemaan Helsinki City Run -tapahtumassa ASCIS-tiimissä puolimaratonin! En todellakaan tiedä missä mielenhäiriössä menin tuohon hommaan lupautumaan, lähinnä se oli taas näitä mun ”aa, kuulostaa kivalta!” -hetkiä, jolloin en mieti ollenkaan hommaa ihan loppuun asti. Monen kuntoilumaanikon mielestä puolimaraton on ihan kakkupala, jonka suunnilleen jokaisen tulisi kyetä puolikylmiltään vetäisemään. Tässä tulee uutinen; En ole koskaan haaveillut puolimaran juoksemisesta, koska lenkkeily ei ole mun juttuni! Mä kuitenkin ajattelin, että ehkä mä alan tähän hommaan vaikka ihan siitäkin syystä, että tunnen pari tyyppiä, jotka juoksee ja niillä on aivan to die for-mallin jalat!
Eli motiivinsa kullakin!
IMG_9669 IMG_9700Ehkä paras puoli tässä ASICS-tiimissä olemisessa on ollut, no eipä todellakaan se itse juokseminen, vaan tiimiläisiin tutustuminen ja yhteistreenit! Ton jengin kanssa ei tarvitse feikata, että ”mul on tässä polvessa joku outo rasitusvamma, jonka takia en voi juosta kovaa” vaan voi sanoa ihan suoraan, että sorry oon vähän hidas. Saimme tämän hommelin tiimoilta myös ASICS:lta hienot juoksuvermeet, joten ei pitäis niistäkään jäädä kiinni! Itseasiassa mun kengät ovat ehdottomasti parhaat joilla olen juossut, syystä että ekassa tapaamisessa meidän jalka katsottiin jollakin härvelillä ja askel analysoitiin myös liikkeessä. Olen siis ihan turhaan käyttänyt pronaatiotuettua kenkää ja nämä mun nykyiset kengät on tosi paljon kevyemmät verrattuna aikaisempiin. Ja isommat! Siis mulla on myös aina ollut liian pienet juoksukengät!

IMG_9538
Omat kenkäni ovat mallia Gel DS-Trainer ja sain ne ASICSilta haasteen alussa.

Teitä ehkä kiinnostaa juoksuharjoitteluni kohtalo eli mikä mun ”päivän kunto” on! Mä latasin itselleni My ASCIS– juoksuharjoitusaplikaation tabletille, joka siis tekee mulle automaattisesti tavoitteeseeni sopivan treeniohjelman. Voin kyllä myöntää, että se lenkkien määrä hirvitti ja ohjelma tasaiseen tahtiin puskeekin mulle sähköpostia ”Tämän päivän lenkki: 7km vauhtileikittely” tai jotain siihen suuntaan. Olen aika monta lenkkiä skipannut, mutta onneksi myös ottanut kiinni kuukauden sisällä ”menetettyjä” treenejä. Tämä haaste alkoi jo viime vuoden puolella, mutta keskitalvella en ole juurikaan lenkkeillyt. Siis ne lenkit lasketaan kahden käden sormilla!
Se mistä olen oikeasti vähän yllättynyt, niin ennen tätä flunssaa taisin käydä parikin viikkoa putkeen kolmesti viikossa juoksemassa! Taas siellä joku juoksulla elävä pyörittelee silmiään, että eihän toi oo mitään, mutta mulle se on saavutus! Ja hei, tässä on vielä pari todella hyvää kuukautta aikaa harjoitella, koska HCR järkätään vasta 16.5. Mulla on siis yli kaksi kuukautta vielä armon aikaa kaivaa oma sisäinen nigerialainen maratoonari esille…
Onneksi pohjakuntoni ei ole mikään ihan surkea ja jos mä jaksan kympin juosta ilman romahdusta, niin kai se toinen kymppi menee siihen vielä päälle. Se puolimaraton on muuten 21km aika tasan, jos joku ei tiennyt. Lähden tavoittelemaan alle 2h aikaa, joka omien laskelmieni mukaan saattaa olla ihan realistinen tavoite.asics3

Taisinkin mainita jo noista yhteislenkeistä, eli ne ovat olleet ihan parasta antia tässä ASICS-tiimissä! Me ollaan treenattu sekä Esport-areenalla (jossa sisällä juokseminen on itseasiassa ollut ihan hauskaa!) sekä ihan raikkaassa talvisessa ulkoilmassa.
Ensi sunnuntaina 15.3 järjestetään ympäri suomen klo.12 yhteislenkki, jossa voi oikeasti vain vaikka kävellä, jos ei innostu juoksemisesta tai hölkkäämisestä! Lenkki on tarkoitettu kaikille ulkoilmasta ja etenpäänliikkumisesta pitäville ja ellen itse kehittele tästä taudista mitään vuosisadan flunssaa loppuviikkoa kohden, niin olen taatusti messissä! TÄÄLLÄ  Stadin yhteislenkin fb-sivu tapahtumassa, jossa myös tarkempaa infoa.
Tässä lenkkien vetäjät ja paikkakunnat:
Sonja Koli (Hyvinkää),
Suvi Varjonen (Turku),
Jenni Hakala (Kotka),
Jesse Kaarna (Jyväskylä),
Petra Jouttimäki (Vaasa),
Tiina Pouhakka (Tampere)
Jouni Leppäsaajo ja Alexandra Kral-Leszczynski (Helsinki)

Lenkit ovat jokaisella paikkakunnalla avoimia ja maksuttomia, sekä ryhmiä on kaikentasoisille juoksijoille!
Olisi ihan mielettömän kivaa saada teitä Fit you too! -blogin lukijoita myös paikalle sunnuntaina – lähtö on muuten Mikonkadun Intersportilta! Neljä teistä osallistujista saa kiitokseksi minulta ja ASICSilta Kayano- sekä komperssiosukat! Sukat voit saada niin, että jos ja kun olet tulossa yhteislenkille Helsinkiin sunnuntaina klo.12 niin käy osallistumassa yhteislenkin fb-tapahtumaan sekä ilmoita tulosi myös alla kommenttiboxissa! Perjantaina arvon nuo tuotteet ja saatte ne itsellenne sunnuntaina lenkillä!sukatMuistakaa myös tägätä someen kuvat sunnuntain lenkiltä hashtageilla #asicstrainingclub sekä #helsinginyhteislenkki
Nähdään sunnuntaina!!!

fityoutoo

10 vastausta artikkeliin “Maratonkunnossa…Vai matelukunnossa?? ASICS-tuotteita jaossa!”

  1. Hei sä tuut oleen niin iloinen noista kaikista treeneistä siinä vaiheessa kun olet siellä City Runilla. Toi, niinkuin monet muutkin juoksutapahtumat on ihan mainioita juttuja ja mieletön onnistumisen ja yhteenkuuluvaisuuden tunne muiden juoksijoiden kanssa :). ite oon juossut monta puolikasta ja maratoneja myös, varoitan että hommaan voi jopa jäädä koukkuun 😉

    http://artslifemarkerita.blogspot.fi/

    • Niin mua on muutkin varoitelleet :D… Mutta katsotaan nyt!
      Mä tykkään kovasti kaikista liikuntatapahtumista, joten varmasti toi HCR on ihan kokeilemisen arvoinen juttu!
      Mä olin viime vuonna Helsinki City Triathlonilla ja sekin oli aivan huippu päivä!

  2. Musta on tosi kiva lukea näitä juoksuun liittyviä juttuja ! 😀 Kerro ihmeessä enemmän harjoituksista yms. venyttelystä ja syömisistä ennen/jälkeen juoksun ja juoksuvaatteista jos kerkeät! Ja ennen ja jälkeen kisan luen myös innolla mietteitä.. 😀 Itselläni EHKÄ ensimmäinen puolimaraton edessä elokuussa.. Nyt menee tollasia 7-8 km lenkkejä suht. ookoolla vauhdilla ja pidemmätkin menee, mut hitaammin… Eli sitä nopeutta pitäis saada lisää pidemmille lenkeille, mut aattelin nyt alotella talven ja saliharrastuksen jälkeen vähän rennommin, niin ei sitte heti oo jalat hirveen kipeenä ja innostus lopu ;D Oon tolla my asicksen ohjelmalla kans menny eteenpäin. 🙂 Asicsen kengätkin menin ostamaan. ;D Mut vanhat olikin jo monta vuotta vanhat!! 😀

    • No mäpä koitan laitella aina kun tulee jotain mieleen! En todellakaan ole mikään juoksuspesialisti eli itsellekin vähän uusi aluevaltaus.
      Mulla se vauhti kans on tällä hetkellä se jossa kehitettävää ja pitäs varmaan hieman kiristää lenkin tahtia. Mun mielestä sykevyö + Sportstracker puhelimessa on todella hyvä kombinaatio! Niitä mä koitan vähän seurailla ja ensi viikolla (jos en ole enää flunssassa) käyn tekemässä polkupyöräergometrin jolla saa myös hyvää infoa tämän hetkisestä aerobisesta kunnosta ja millä alueilla on kehitettävää!
      Vanhoila kengillä ei kyllä kannata juosta, menee helposti jalat kipeiksi! Itse koitan tehdä myös nyt keväällä pidemmät lenkit ainakin osittain hiekalla, koska se on asfalttiin nähden todella hellempi jaloille…

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta