Minä minä ja vielä kerran minä!

Innostuin edellisen postauksen kommentin seuraksena kirjoittaa itsestäni pienen esittelyn! Mukaan on tullut varmaan uusia lukijoita Fitfashionin myötä ja kaikki eivät ymmärrettävästi jaksa selailla ihan kaikki postauksia läpi. Tässä siis hieman oleellista ja ei niin oleellista faktaa itsestäni

– Olen siis tällä hetkellä äippälomalla ja asun Ben-poikani, maailman ihanimman mieheni (kulkee peitenimellä Hurri :D) sekä kahden koiramme Alin (dobermanni 1,5v) ja Tysonin (kääpiöpinseri 4v) kanssa Pohjois-Helsingissä. Olen työskennellyt ennen Helsinkiin muuttoani Tampereella valtion hommissa sekä samaan aikaan ja sen jälkeen Tampereen Liikuntatoimella ja Varalan Urheiluopistossa tuntiopettajana. Helsingissä työskentelen Fysioline Groupilla. Opiskelen myös Arcada Ammattikorkeakoulussa – tai no, olen kirjoilla. Opiskelut jatkuvat vuonna X. Mutta tarkoitus on kuitenkin että jatkuu!
Sen lisäksi olen 15-vuoden työurani aikana tehnyt lukemattoman määrän eri hommia, mm.tarjoillut, ollut puhelinmyyjä, raivannut metsää, myynyt kukkia ja mitä kaikkia näitä ihmisen ”unelmahommia” nyt voikaan olla.

Ben– Harrastan etupäässä punttia ja tätä blogia, koska muuhun ei oikein jää aikaa (blogin kanssa säätäminen OIKEASTI vie paljon aikaa!). Käyn silloin tällöin myös joogassa. Olen vetänyt vuosia ryhmäliikuntaa, mutta kun aikaa on, niin menen mieluummin salille. Joka päivä tulee myös tottakai ulkoiltua koirien takia ja meillä on aika aktiivisia noi tapaukset. Rakastan myös matkustamista ja etenkin Aasiassa. Olen käynyt Thaimaassa, Malesiassa, Singaporessa ja Balilla.

IMG_1589

– Pitkäaikainen unelmani oli osallistua fitnesskisoihin ja se unelma toteutui viime vuonna keväällä Fitness Classicissa! Niinkuin monella muullakin, niin ensin se oli sellaista salaista haaveilua sohvan pohjalla. Lykkäsin ja lykkäsin päätöstä, jonka takia dieetti jäi vähän lyhyeksi lähtökuntooni nähden(17vkoa). Lopullinen kunto jäi liian löysäksi ja keskeneräiseksi (huomasin sen kunnolla vasta kuvista jälkeepäin), mutta 10kg sain kuitenkin revittyä irti itsestäni sellaista läskiä, jota oli kerrytetty pitkään ja hartaasti!
Bikinisarja oli tuossa vaiheessa vuoden vanha juttu Suomessa ja oliskohan kilpailijoita ollut sarjassa 10…? Sen jälkeen tää bikinifitness-buumi lähti ihan käsistä, jotenkin tuntui että tuossa vaiheessa kukaan ei vielä tiennyt vielä oikein lajista mitään ja jotkut oli jopa sitä mieltä että sarja ei tule menestymään Suomessa! Olisin kilpaillut toisen kerran syksyllä, koska halusin ehdottomasti parantaa kuntoani. Noh, sitten Ben ilmoittikin tulostaan. Katsotaan nyt mitä tulevaisuus tuo tullessaan, never say never. 

before and after

– Pidän paljon kauneudesta, naisellisuudesta ja sisustamisesta. Olen itsekriittinen ja toki myös jollain lailla ulkonäkökeskeinen (kukaan fitness-lajista kiinnostunut EI voi väittää, etteikö olisi), enkä lähde petolinnun perseenä muuta kuin mökille (ehkä). Saatan joskus antaa itsestäni sen kuvan, että pyörin täällä kotona vaan päivät pitkät jossain vanhoissa pieruverkkareissa, mutta se ei ole totuus :D.  
Olen kiinnostunut terveellisistä elämäntavoista, ruoasta ja muutenkin tykkään kokata! Lempiruokani on sushi(pl.raaka kala) ja esim. kaalilaatikko. En pidä erityisemmin punaisesta lihasta, mistään savustetusta tai tonnikalasta. Kaikkea, paitsi koiraa ja kissaa voin kuitenkin maistaa. Olen syönyt heinäsirkkoja ja nekin oli ihan ok.

rotinasushi

– Pidän inspiroivista ihmisistä ja toivoisin itsekin olevani sellainen! Minua viehättää ihmisessä itsevarmuus, energisyys (olematta kuitenkaan ylilyövää tai teennäistä) sekä rohkeus repäistä ja aikaansaada asioita! En jaksa kuunnella ainaista valitusta, jaarittelua tai ”pitäs tehdä muttakun”-juttuja, koska sellainen syö oikeasti kaikkien energiaa ja itsekin menee helposti siihen vaivattelu-moodiin! Vihaiset, kateelliset ja katkerat ihmiset pysytelkööt myös kaukana!
Olen itse aika lyhytjännitteinen ihminen tietyissä asioissa, mutta uskon että itseään voi aina kehittää. Mulla on kuitenkin hyvä itsetunto ja näytän avoimesti tunteeni. Olen myös toiminnan nainen ja tärkeintä on että hommat etenee.

IMG_4516 Jos luette noita vanhoja postauksiani blogger-ajalta, niin älkää ihmetelkö omituista fonttien vaihtumista, kuvien outoa paikkaa tai videoiden puuttumista. En ole hirveästi jaksanut muokata niitä enää siirryrttyäni Fitfashionille, koska postauksia on paljon, jo vuodelta 2011. Lisäilin postauksiin kuitenkin uusia avainsanoja ja tuolta oikesta reunasta avainsanapilvestä voit helposti käydä kyttäämässä sinua kiinnostavilla avainsanoilla vanhoja postauksia! 

 

 

fityoutoo

5 vastausta artikkeliin “Minä minä ja vielä kerran minä!”

  1. Kiitos esittelystä! 🙂 Vaikka olenkin jo hetken lukenut blogiasi niin oli kiinnostavaa silti tietää vähän lisää sinusta. Koira näyttää myös upealta! Meillä on kolme koiraa mutta noutajia ja yksi spanieli ja ne ei kyllä ulkomuodollaan pärjää dopbermannille, siinä on jotakin kovin ylvästä! 🙂

    • Joo kyllä toi dobberi on tosi komea koira. Mä tykkään siitä enemmän ihan ”luomuna” vaikka toki moni on tottunut näkemään sen typättynä. Me mietittiin myös rhodesiankoiraa sekä rotikkaa, mutta mieheni oli niin hulluna tohon rotuun, että se päätettiin sitten ottaa. Ja meneehän se kivasti ton toisen ”minidobermannin” kanssa kun ovat melkein yks yhteen :).
      Mä tykkään kyllä noutajistakin! Tai oikeastaan kaikista koirista :). Se hyvä puoli noissa meidän roduissa on, että turkki ei mee kurakeleillä hirveeseen kuntoon, eli ei tarvi joka lenkin jälkeen vetää sitä pesurallia…

  2. Kiitos esittelystä!
    Itse olen ihan tällainen ”normi” treenaaja, nyt teen elämäntaparemonttia PT avulla koska haluan tosiaan päästä mahasta eroon.
    6viikkoa takana kunnon treeniä ja kunnon terveellinen ruokavalio. Asioita on tapahtunut ja paljon mutta maha vaan on tuossa. Lihasta tulee ja kiloja on lähtenyt pari (vaaka näyttää jo alle 50kg, olen kylläkin lyhyt ;)) mutta mahaa vaan on vieläkin. Saan kommentteja että olen nyt tosi hoikka ja älä enään laihdu jne mutta vieläkään en lähde liikenteeseen tiukka pusero päällä koska silloin näytän että olisin raskaana. Tää on raskasta!
    Tiedän että Roomaa ei rakennettu päivässä mutta sanoppa sinä tähän nyt jotain viisasta 😀 vinkkejä kaipaan lisää!
    Mulla oli viime mittauksessa 2viikkoa sitten rasvaprosentti 26,6 ja tuntuu siltä että kaikki ylimääräinen rasva on tuossa mahassa…
    Ei kait auta kun vaan JATKAA 😉 pakkohan sen on lähteä pois, eikö olekin?
    Mua kiinnostaa millaiset oli sun treenit ja dieetti ennen kisoja? Millaisia fiiliksiä sulla oli silloin? Lähetkö hommaan uudestaan?

    • Tohon viimeiseen kysymykseen vastaan, että en osaa sanoa. Dieetti oli henkisesti (ja toki fyysisesti) todella rankka ja se koetteli kyllä parisuhdettakin :).. Mulla oli paljon (liikaa) pudotettavaa lyhyessä ajassa ja revin itsestäni sellasta läskiä irti joka oli ollut olemassa ikuisuuden! Sanovat, että toinen dieetti on jo helpompi…Mutta kyllä se ”paperin mukaan eläminen” on silti aika raskasta. Ja silloin kun mulla oli kisadieetti, niin koko elämä pyöri oman navan ympärillä. Ja nyt on tietenkin Ben.
      Jollain omituisella tavalla kisadieetti oli myös aika helppoa, sellaista aivot narikassa hommaa. Eipä paljon tarivnnut miettiä mitäkähän kokkais illalliseksi :). Silti oli vähän hölmöä aina, että huolehdin tasan omista pöperöistäni ja hurri söi mitä milloinkin.
      Treeni oli ihan perus punttitreeniä (5-6krt/vko) sekä aerobiset päälle jota lisättiin loppua kohden. Dieetti oli aika perinteinen setti, eli hiilareina puuroa, ruisleipää(alussa) ja riisiä. Proteiinina perinteiset broilerit, rahka, raejuusto ja kananmunat. Niin ja tietysti kasviksia ja lisäravinteet! Toimi mulla oikein hyvin ja paino putosi tasaisen tappavaan tahtiin.

      Jos katsot tota mun ”ennen ja jälkeen”-kuvaa, niin huomaat varmaan että kyllä se vatsa multakin lähti (ja jenkkakahvat!!). Naiselta lähtee yleensä rasva ensin yläkropasta, eli selkä, kädet, TISSIT ja decoltee. Mulla oli paljon rasvaa reisissä, joten tein myös paljon aerobista ja kyykkyjä joka viikko varmaan triljoona. Ongelma alueeksi mullakin koitui toi alavatsa, josta läskiä ei tarpeeksi lähtenyt. Navan alapuolelle jäi liikaa rasvaa. No, nyt puhutaan toki kisakunnosta, ihan kiva biitsikuntohan toi toki muuten on :D.
      Luota vaan itseesi ja PT:n ohjeisiin, niin kauan kun rasva% pienenee niin sitä kyllä lähtee. Mutta valitettavasti ei tietenkään juuri sieltä mistä pitäisi. Oletko synnyttänyt?
      Mä näytän edelleen mielestäni vielä raskaana olevalta, koska alavatsa on vielä ihan löllöä. Mulla nyt tosin ei ole mitään paineita tällä kertaa ja uskon että kyllä se ajallaan lähtee (vaikkei se mikään uskon asia toki ole 🙂 ). 6 viikkoa on erittäin lyhyt aika. Siihen vielä ainakin 12vkoa maltllista painonpudotusta niin varmasti myös keskivartalo kiinteytyy. Toivottavasti sulla on kalorit tarpeeksi korkealla, ettet menetä lihasta, painat kuitenkin jo nyt hirmu vähän. Itselläni on focus nimenomaan siinä lihaksen hankkimisessa enkä enää niinkään ajattele missä on läskiä ja missä ei. Omat ongelma-alueet toki kannattaa tiedostaa, koska niihin voi hieman vaikuttaa treenillä.

    • Joo olen kahden pienen 3v ja 1v 4kk äiti, kaksi sektiota takana. Itse en halua että paino putoais enempää koska en tosiaan halua poskia kuopalle… Viime mittauksessa oli lihasta tullut lisää ja se on myös yksi tavoite. Onneksi kohta seuraava mittaus koska itse mietin juuri tuota kalori määrää että onkohan tarpeeksi korkealla ja eikö sen siitä huomaa että jos lihastakin on ns lähtenyt niin ei ole syönyt tarpeeksi?
      Ollaan PT kanssa käyty keskustelua tässä välissä ja mä oon lisännyt ruokaa jonkun verran.
      Joo ja onhan 6vk tosi lyhyt aika kun ajattelee 😀 mut kait tää epäuskoon hetkisesti vaipuminen kuuluu asiaan 😀
      Ja mua kyllä tsempaa toisten tällaiset ennen ja jälkeen kuvat, ajattelen että kyllä mäkin pystyn!
      Eli jatkuu jatkuu 😉

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta