Motivuksen synttäreillä bodaamassa!

Sain Motivukselta kutsun tulla treenaamaan heille 30-vuotis synttäreiden* kunniaksi! Otin kutsun mielelläni vastaan, koska olen käynyt muutaman kerran asiakkaideni kanssa Kampin Motivuksessa ja sali on mieleeni; Jos treeniohjelmassasi on liike, johon ei löydy vehkeitä tuolta salilla, niin et ole varmaan tutustunut tarpeeksi tarkasti salin valikoimaan! 🙂
Tuo Kampin Motivus, eli viralliselta nimeltään Motivus Center on todella iso sali ja monia laitteita on kaksi, tai jopa kolme! Muutenkin salilla on vempainta jos joka lähtöön ja cardiolaitteita (crossarit, juoksumatot, kuntopyörät ym.) ainakin kaksikymmentä! Hyvä niin, koska aina kun olen salilla käynyt, niin ei tarvitse yksin olla… Eikä tänäänkään tarvinnut! Otin pankkineidin treenikaveriksi ja hyvin me silti mahduttiin treenaamaan, vaikka porukkaa oli! Sopu sijaa antaa ja kun muistaa kohteliaat käytöstavat (anteeksi, kiitos, ole hyvä) ja varoa muita, niin kaikki varmasti mahtuu treenaamaan!

motivus2

motivus

Motivus on siis täysin kotimainen kuntokeskus ja aina ollut. Heillä on kuusi kuntokeskusta (Helsinki & Turku), joista neljä on tarkoitettu pelkästään naisille! Vaikka itsestäni olisi erikoista treenata salilla, jossa on pelkkiä naisia (en edes tiedä miksi!), niin on tosi kiva, että myös täysin naisille suunnattuja saleja on. Jos se yhtään madaltaa kynnystä aloittaa kuntosaliharjoittelua, niin sehän on huippu juttu!
Tuo Motivus Center on ehkä enempi sellainen perinteinen ”punttis” (siellä toki on myös ryhmäliikuntaa), mutta olen kuullut, että Ruoholahden Motivus on ihan vimpan päälle infrapunasaunoineen ja lapsiparkkeineen! Itse olen enempi perinteisen salin kannalla, vaikka olishan se ihana rentoutua treenin jälkeen vaikka jossain ihanissa aromaattisissa höyryissä…jalkahieronnasta nauttien… No näitä en mene kyllä lupaamaan :D!

IMG_9890

Tehtiin yläkropan treeni, koska tulin Motivukselle suoraan omasta jumpastani ja hyppinyt jo jalkani väsyneiksi. Vielä kun pankkineiti kiikutti mulle ison kahvin piristämään mun ”hieman” nuutunutta olemusta (olin siis täysin räjähtäneen näköinen!!), niin olin taas valmis liikuttelemaan rautoja! Missään ennätystunnelmissa ei kyllä tänään oltu, mutta mukava treenata hyvän ystävän kanssa, joka myös tykkää treenata kovaa! Eli ei meillä pelkästään juoruiluksi mennyt. Pikkasen treeniä häiritsi vain samaan aikaan salille eksyneet komistukset…hih hih. Sinkkunaiset, painakaa tämä sali mieleen ;)! Oli meinaan laatukinkkua paikalla (kauheeta esineellistämistä hei)…

IMG_9879

Meidän molempien ilmeet oli kyllä joka kuvissa vertaansa vailla! Tytöt, muistakaa aina bodatesssa hymyillä ja muistakaa myös lisätä sopivissa väleissä huulikiiltoa!
Meidän molempien ilmeet oli kyllä joka kuvissa vertaansa vailla! Tytöt, muistakaa aina bodatesssa hymyillä ja muistakaa myös lisätä sopivissa väleissä huulikiiltoa!

Mitä sitten tuli tehtyä? 
– Ylätalja
– Alatalja V-kahvalla
– Alaspainallus taljassa ja takaolat supersarjana
– Pystypunnerrus käsipainoilla
– Pystysoutu ja vipunosto tangolla supersarjana
– Hauis vinopenkissä
– Ojentajapunnerrus käsipainoilla ja dipit supersarjana
– Perinteinen ojentajapunnerrus

IMG_9904 IMG_9910

Olen nyt viimeaikoina tehnyt kroppaa vähän kokonaisvaltaisemmin – siis en tyyliin ojentajat tänään ja pohkeet huomenna. Tampereen ”lihasseminaari” (Hulmi&Haikarainen) sai mut miettimään taas tarkemmin omaa treenaamistani ja kuinka voisin saada siitä kaiken hyödyn irti. Tajusin, että mun täytyy oikeasti vain keskittyä treenaamaan kroppaa isommissa kokonaisuuksissa, kuten kannattaisi keskittyä myös jokaisen aloittelijankin! Olen kuullut, että jotkut PT:t tekee jopa viisijakoisia ohjelmia ihan aloittelijoille ja siinä ei ole kyllä juurikaan järkeä. Mieluummin pari kertaa koko kroppa läpi viikossa kuin yksi lihasryhmä kerran kuussa. ”Back to basics” sanonta toimii kyllä salitreenissäkin. Turha hifistely pois ja oikeat liikkeet kehiin!

IMG_9940

Motivuksen facebook-sivuilla* on käynnissä kasarikuvakisa ja siellä voi voittaa mm. 500€:n lomamatkojen matkalahjakortin sekä Fitfarmin nettivalmennuspaketin! Vielä kolmen päivän ajan voi myös ostaa treenikortteja alennetuin hinnoin (esim vuosikortin 6kk:n hinnalla!), joten jos mietit kuntosalijäsenyyttä ja Motivus sattuu lähellesi niin kannattaa käydä tutustumassa! Postaan blogissani lähiaikoina myös kuntosalin valintakriteereistä eli millä perusteella sali kannattaa valita ja mitä salilta pitäisi mielestäni löytyä! Olkaa siis näöllä :)! Nyt yökkäri päälle ja satuhäät boxilta!

fityoutoo

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta