Nämä ovat mielestäni tärkeimmät lisäravinteet

*Yhteistyössä Solgar Nordic 

solgar_1 (1 of 1)

Sain tänään lähetyksen Solgarilta, jonka kanssa olen tehnyt jo muutaman vuoden yhteistyötä! Mua harmitti, kun moni käyttämäni vakkarituote oli päässyt loppumaan enkä ollut saanut aikaiseksi hankittua uusia! Olo on ollut viime päivinä aika vetämätön lahna tämän raskauden takia, joten kaikki lisäboosti oloon olisi nyt tarpeen! Lisäksi tietysti toivon että minityyppi saa mahdollisimman paljon ravinteita. Oikeasta ruoasta toki pääasiallisesti!
Solgarin tuotteet ovat luotettavia ja ne eivät sisällä turhia lisä- eikä täyteaineita. Lisäksi tuotteet ovat tarpeeksi vahvoja, joka on tärkeää! Vitskumarkkinoilla on paljon erilaisia tuotteita ja esimerkiksi Benille tilasin juuri vitskut iHerbistä, eli teen aina taustatyötä hyvistä merkeistä ja tuotteista! Myös kotimaisia merkkejä on saatavilla, jotka ovat varmasti laadukkaita. Niistä mainittakoon vaikka Puhdas Caps. Minulle itselle on suositeltu aikoinaan juuri Solgaria ja siksi pyysinkin heitä alunperin yhteistyöhön blogini kautta. Solgaria saa luontaistuotekauposta, kuten Ruohonjuuresta sekä Lifestä! Myös Terranova on yksi suosikkimerkkini.

solgar_magnesium (1 of 1)

Ihmisillä on monia mielipiteitä siitä ovatko lisäravinteet tarpeellisia meille vai eivät. On totta, että se perinteinen selitys ”nykyään ruoka on niin ravintoköyhää” pitää edelleen kutinsa, mutta olen kuitenkin sitä mieltä, että lisäravinteetkaan eivät riitä korvaamaan yksipuolista ruokavaliota! Jos syöt paljon kasviksia, hyviä rasvoja, kohtuullisesti hyviä protskun lähteitä, sekä kulutuksellesi sopivan määrän hiilihydraatteja, niin et ainakaan kärsi suurista puutostiloista (toki tässä voi olla yksilöllisiä erojakin). Itse ajattelen, että meillä on erilaisia tarpeita ja elämäntilainteita, joissa lisäravinteet voivat olla tarpeellinen plussa ruokavaliossa! Esimerkiksi talvella kannattaa ottaa D-vitamiinia, kasvissyöjän kannattaa nauttia B12-vitamiinia ruokavalion lisänä, raskaana olevan kannattaa huolehtia foolihapon (B-ryhmän vitamiini sekin) saannista ym. Itselläni on iho-ongelmia, eli kärsin atooppisesta ihosta, joten syön siksi sinkkiä.
Mitään ei kannata napsia vain napsimisen ilosta, eli kannattaa todella tutustua millaiset lisäravinteet voisivat tukea juuri sun tarpeita. Tai onko sun ylipäätään tarpeellista ottaa mitään sen erikoisempia lisiä.

solgar_d (1 of 1)

Mulla on ollut jo iät ja ajat ”perussetti” jota täydennän muilla lisäravinteilla jos tarvetta tulee. Päivittäin mulla on käytössä

  • D- vitamiini*, jota syön kesät ja talvet 55µg päivässä.
  • Sinkki* (pikolinaattimuotoisena), jota otan juuri ihoni takia. Raskaus on pahentanut jonkun verran ongelmaa. Kuten varmaan huomaatte noista kuvistakin, niin käsien iho on mennyt ihan ryppyiseksi, koska käteni ovat jatkuvasti aivan rutikuivat…
  • Magnesium* (sitraattimuotoisena), joka on myös luottotuotteeni. Estän sillä tällä hetkellä etenkin yöllisiä suonenvetoja!
  • Omega-3*, jonka lisäksi koitan päivittäin ottaa myös ruoasta hyviä rasvahappoja!solgar_omega (1 of 1)

Nyt tilasin myös naisille suunnattua monivitamiinia* ihan imetysaikaakin ajatellen. Tätä en ennen ole käyttänyt, mutta kokeilen suosituksesta. C-vitamiinia* otan aina silloin, kun olo on yhtään flunssainen; Otan välittömästi kunnon annoksen C:tä ja mahdollisesti myös särkylääkkeen ja harvoin sitten päädynkään ihan petipotilaaksi asti, vaan flunssa menee ihan tällä ohi!
Jos päätät mun tavoin satsata ravintolisiin ja tunnet saavasi niistä hyötyjä, niin kannattaa ostaa tietysti mahdollisimman laadukkaita tuotteita. Ja vahvoja! Usein markettipurkeissa on paljon lisä- ja väriaineita. Ne eivät myöskään välttämättä sovi aina vegaaneille, eli esimerkiksi kapselin kuoriaineissa on eläinperäisiä tuotteita.

Mitä merkkejä suositte lisäravinteissa? Onko teillä luottotuotteita?

solgar_sinkki (1 of 1)

fityoutoo

6 vastausta artikkeliin “Nämä ovat mielestäni tärkeimmät lisäravinteet”

  1. Ihan mielenkiinnosta kysyn että syötkö vieläkin omegoita vaikka raskaus on sinulla jo aika pitkällä? ja et ilmeisesti käytä ollenkaan mammavitskuja, onko noissa siis foolihappo jossakin erikseen? Kiinnostaa kun mulle tosiaan neuvolassa neuvottiin kaikki vitamiinilisät ja käytiin muutkin prodet yms läpi tetratologisessa mitä raskaana kannattaa ja ei kannata käyttää, niin ilmeisesti nää on kaikki vakuutettuja? Multa henk koht kiellettiin kaikki luontaistuotekaupan ravinteet, ja ihan fiksulta kuulosti kun tiedustelin että miksi :). Itsekään mitenkään hihhuli asian kanssa ole mutta tykkään saada kyllä tiedon miksi ja miksi ei sais käyttää :).

    • Moikka Hanna! Siis nyt en tajunnut…vieläkin omegoita? Voiko hieman selventää? Kyllä mulla on myös mammavitsku ja foolihappo käytössä, niitä ei vain mainittu tässä erikseen :). Noita postauksen tuotteita käytän nimittäin aina.
      Käytän näissä ihan omaa maalaisjärkeä ja Solgar on tunnetusti hyvä merkki joten pidän sen käyttöä täysin turvallisena. Ennemmin koitan välttää keinotekoisia väriaineita. Mutta näissäkään en ole ehdoton.
      Solgarilla on myös hyvä raskausajan vitamiini!

    • En ole aiempi omegoita ihmetellyt mutta yleensä suositellaan, ettei omegoita syödä ihan loppuraskaudesta koska ne vaikuttavat veren hyytymiseen (sitä huonontavasti). Eli jos synnytyksen yhteydessä tulee ongelmia, ylenmääräistä verenvuotoa jne. saattaa omegat vaikuttaa siihen, ettei veri hyydy toivotulla tavalla. Tämän takia myös ennen tiedossa olevia leikkauksia jne. suositellaan taukoa omegoista.

      Solgar on tunnettu merkki ja syö itsekin merkin Prenatal -vitskuja (+ omegat, D, magnesium), mielestäni kaikkien luontaistuotekaupoista saatavien tuotteiden kieltäminen on neuvolalta vähän liioittelua…

    • Heippa! Pakko myöntää että tämä oli mulle uusi tieto. Myöskään neuvolassa tällaisesta ei varoitettu tai ehkäpä neuvolantätin toimenkuvaan ei edes kuulu :). Ryhdyin sitten heti ottamaan asiasta selvää ja tällaisen linkin löysin http://www.tohtori.fi/kysy-asiantuntijalta/kysymys/6464831.
      Itse otan kaksi kapselia päivässä jolloin omega-3:sen määrä on 1100mg. Tuossa Solgarin tuotteessa ei myöskään ole lisättyä A-vitamiinia.

    • aah joo siis mulle sanottiin että tyyliin kuukausi-2 ennen laskettua aikaa pitäis omegat lopettaa verenvuotoriskin takia. tätä siis hain :). Mulla tosin ohentuu veri käytöllä huomattavasti ja oon joutunut ettimään oikean annoksen itelle 🙂 Mutta siis juu tätä hain.

  2. Minulla käytössä D – vitamiini ja iho-omega, joka tuntunut olevan käytössä monella tuntemallani raskaana olevalla äidillä. Saa mm. Ruohonjuuresta. Suosittelen lämpimästi tutustumaan! On vegaani, auttaa useilla juuri iho-ongelmiin ja jotain tutkimusta siitä oli kai tehty lapsen ihon hyvinvoinnista.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta