Neljän viikon kyykkyhaaste; Tässä ennen ja jälkeen kuvat!

Reilu neljä viikkoa sitten törmäsin youtubessa sattumalta kyykkyhaasteeseen, joka kuulosti hauskalta idealta! Videon löydät täältä. Haasteessa kolme ihmistä tekivät neljän viikon ajan sata kyykkyä päivässä. He saivat haasteen loputtua ihan näkyviäkin muutoksia ja myös voimatasot kasvoivat kaikilla osallistujilla! Ymmärtääkseni yksi osallistuja (mies) oli treenannut aiemmin jo tosi aktiivisesti mutta haasteen kaksi naisosallistujaa vähemmän. Tai ainakin haaste tuotti alussa heille hieman vaikeuksia.
Päätin hieman muokata tätä kyykkyhaastetta, koska ajattelin, että olisi hyvä pitää viikossa pari vapaapäivää. Näin jälkeen päin ajateltuna se oli vähän turhaa ja itseasiassa päädyin pitämään vähemmän vapaapäiviä haasteesta. Kai jalkani ovat sitten tottuneet kyykkäämään tai sitten olisi pitänyt olla enemmän rautaa niskassa.

En suoraan sanottuna itse uskonut, että neljässä viikossa voisin saada aivan huomattavaa eroa ulkonäöllisesti, koska en muuttanut ruokavaliotani juurikaan (olisi kyllä kannattanut, koska se olisi mennyt käsi kädessä tämän haasteen kanssa!). En muuten tajua miten olin niin tauno, etten muistanut ottaa aloittaessa mittoja?! 
Silti tällainen haaste oli täydellinen matalan kynnyksen juttu ja se varmasti innosti mua esimerkiksi treenaamaan kotona normaalia enemmän! Tulokset olisivat varmasti olleet selkeämmät, jos olisin lähtenyt ihan nollatasosta liikkeelle. Siksi kyykyt eivät tuntuneet kovin raskailta ja teinkin niistä suuren osan joko hyppien tai lisäpainon kanssa.
Epäilen, että jos tekisin saman haasteen vaikka punnertaen, niin huomaisin kehityksen selkeästi. Olen siis aika heikko punnertaja ja saisin aivan varmasti yläkroppani tilttiin punnerruksilla!

Kuva haasteen alussa ja lopussa. Itse en nää tässä kuvassa juurikaan muutosta.

Itsekuri ja onnistuminen

Mulle tulosten sijaan paljon suurempi palkinto oli se, että olin sitoutunut tekemään jotain ja onnistuin pitämään itselleni asettaman lupauksen! Välillä kyykyt saattoivat unohtua päivällä ja kyykkäsin vielä klo.23 hampaita pestessä 😀 ! Vaikka tunsin hyvin pakaralihaksissa, että jotain on tulltu tehtyä niin vain parina päivänä jalkani olivat todella kipeät (olin tehnyt kovan jalkatreenin salilla). Joka kerta kun saavuttaa edes jotain pientä, antaa se lisää motivaatiota muihinkin elämän osa-alueisiin ja tunteen, että voi onnistua muissakin asioissa!
Tää haaste myös lisäsi innostustani tekemään ihan vain ex tempore pientä lihaskuntoa. Kyykkäsin haasteen aikana ainakin leikkipuistossa, junassa, hotellihuoneessa, suihkussa ja missä vielä.

Ihan kuin tässä jälkeen -kuvassa ahterini olisi hiukan isompi…??

Ainoa asia joka vähän ärsyttää on se, että mulla oli haasteen loppumisen aikaan juuri sellainen aika kuusta, kun tunsin itseni sotanorsuksi… Vatsa oli todella turvonnut ja sen näkee kyllä kuvastakin! Ehkä siellä on pientä persikankasvua kuitenkin nähtävissä?? No, ainakin haaste oli hauska ja voin suositella sitä kyllä ihan kaikille!

Tällä hetkellä mulla on menossa viikon totaalinen sokerilakko ja homma etenee hyvin. Siitä kerron enemmän ensi viikon alussa!

Olisiko teillä lukijoilla jotain haasteideoita blogiini?

fityoutoo

3 vastausta artikkeliin “Neljän viikon kyykkyhaaste; Tässä ennen ja jälkeen kuvat!”

  1. Kyllä se siltä vähän näyttää että sinne takapuoleen ois vähän muotota ehkä tullutkin ;)! Ei se varmaan hukkaan mennyt!

  2. Minusta olisi henkilökohtasesti hauska kokeilla joskus esim.kuukauden treenijaksoa, jossa treenaan vain ja ainoastaan kotona.Minkäalaisia treenejä sitä oikeasti keksisi ja miten motivaatio pysyisi yllä.Kotona treenaaminen o todella helppoa ja hauskaa, mutta se aloittaminen!!! Se on todella vaikeaa..

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 14
Tykkää jutusta