Pannaas rullaten!

Viikko on saatu päätökseen! Olipa aika nihkeä lopetus, kun Suomi tyri rankkareissa ja euroviisuissakin saatiin selkäämme. No, onneksi noi euroviisut ei oo tämän naisen murhelistalla ihan kärjessä :D. Toivottavasti elämä jatkuu teilläkin!

Treenin puolesta on ollut kyllä jokseenkin nihkeä viikko. En edes muista milloin olisi ollut samanlaista! Salille lähteminen ei ole oikein houkutellut ja eilen en varmasti olisi mennyt, ellei hurri olisi pitänyt pienen tsemppauspuheen. Kaikenlaisia viikkoja sitä kuitenkin mahtuu normaaliin arkeen ja aina ei vaan huvita ja tottakai kroppaakin on todella tärkeä kuunnella.

Ja arvatkaa mitä! Onneksi ei ole pakko! Joskus voi vaan antaa periksi ja jäädä kotiin. Toivon kuitenkin, että saan ensi viikkoon vähän paremmin potkua. Otetaan tämä viikko nyt ns. kevyenä viikkona. Lupasin kuitekin kertoa teille torstaisesta Jukka Harjun pitämästä putkirullauskoulutuksesta, joten here it comes! Täällä on muuten tietoa Jukan vetämistä treenibootcampeista!

IMG_0969

En ollut juurikaan rullaillut ennen kurssia, mutta laiskana venyttelijänä halusin tietenkin kokeilla onko rullailu ”oikotie onneen” :D. Mulla varsinkin takareidet ja pakarat menevät helposti jökkiin ja rullailun on väitetty nopeuttavan palautumista. Hiljattain on julkaistu useita artikkeleita eri lehdissä siitä, että venyttelyn voi jättää nykytutkimuksen valossa historiaan. No, jäämme seuraamaan ilmestyykö muutaman vuoden päästä taas uusi tutkimus joka kumoaa tämän väitteen. Olen harkinnut rullan hankintaa jo pitkään, mutta löysin vain isoja paksuja rullia, joiden käyttö tuntui hankalalta (meillä on salilla niitä käytössä). Paikkojen avaamiseen sopii tosin ihan tennispallotkin köyhän miehen versiona, mutta tuli tuolta kurssilta hankittua sitten ihan kunnon rullakin! Rullassa on hauskoja nystyröitä eli jos kaipaa enemmän actionia niin voi rullata sillä pinnalla. Mutta sileällä pinnalla on kivempi rullata mm. penikoita, joita aukirullatessa saatoin tuntea onnenkyyneleen valuvan silmänurkasta :D… Koulutuksessa kerrottiin, että rullauksen tulee tuntua lievästi epämukavalta, muttei sattua. No, jokainen joka on jumissa mennyt hierontaa tietää, miten kovasti siitä voi nauttia..

IMG_0975

 

IMG_0973

Vähän harjoittelua tuo rullailu vielä vaatii, mutta itse löysin jo tähän hätään avun todella jumissa olleille kallonpohjalihaksille! Ensi viikolla täytyy löylyttää kinttuja siihen malliin salilla, että pääsen testaamaan kuinka rulla toimii palautumisen apuvälineenä. Jos putkirullaus kiinnostaa niin täältä löytyy suomenkieliset sivut aiheesta. Sivuilla on myös videoita, joista saa vähän vihiä että miten sitä törppöä käsitellään :D.

                               

fityoutoo

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta