Peruskuulumiset

WP_20130517_003

Otsikko alkaa jo lupaavasti :D.

Ajattelin tosiaan kirjotella vähän, että missä mennään raskauskiloprojektin ja gluteenittomuuden suhteen. Niin ja tämän tuskaisen dieettikokeiluni suhteen (eli ihan putkeen meni!)

Olin tosiaan vanhempieni luona käymässä ja olin lähes varman että reissun aikana on otettu takapakkia. Kotona kökkiminen on ainakin itselleni turvallisinta siinä mielessä, että houkutuksia ei juurikaan ole herkutteluun. Mutta auta armias kun pääsen kirjaimellisesti mamman lihapatojen ääreen… Vanhempani kun eivät tajua hölkäsen pölinää minkään dieettien tai gluteenittomuuden päälle. Viime keväänä kisadieetillä oli siinä ja siinä, ettei mutsi loukkaantunut kun vein omat pöperöt mukana! Onneksi meillä on aina syöty terveellisesti ja meillä ei ole perheessä ylipainoa.

Kotiin tullessa olin kuitenkin positiivisesti yllättynyt, koska paino oli pudonnut 1,3kg yhdeksässä päivässä! Eli ehkä se äitin tekemä mansikkakakku äitienpäivänä ei mennyt ainakaan ihan suoraan lantioon. Mulla on siis tavoitteeseen matkaa enää 2,7kg. Mitä tulee gluteenittomuuteen, niin sen olen ottanut kyllä ainakin jollain tasolla omakseni. Olen lopettanut kokonaan leivän ja pastan syömisen ja silloin kun syön viljoja niin se on pullan muodossa :D. Kasvisten käyttö on lisääntynyt tosi paljon ja yleensä aterialla riittää runsas salaatti ja joki liha/kala. Nyt kun on grillikausi korkattu niin olemme tehneet myös kasvisnyyttejä (folioon sipulia, paprikaa, parsakaalia, herkkusieniä ja n.tl jotain tuorejuustoa + loraus oliiviöljyä ja mausteita). Myös grillattu maissi on ihan taivaallista, vaikka sitä saakin syömisen jälkeen kaivaa loppupäivän hampaista.

Ja mitä tulee tähän RSOTP-dieettikokeiluun (tässä linkki vanhaan postaukseen jossa kerron lisää ruokavaliosta), niin ihan jopa 1,5vkoa jaksoin sitä toteuttaa. Liian kallista ja yksipuolista! Toimii aivan varmasti oikein toteutettuna jos tarpeeksi selkärankaa vain löytyy (toisin kuin allekirjoittaneelta). Nappasin ruokavaliosta kuitenkin mukaan aamumunakkaan ja päivittäisen vihersmoothien, joka on kiireessä varsinkin tosi kätevä välipala. Pakastemarjat, pinaatti ja spirulina vaan blenderiin veden kanssa ja välipala on puolessa minuutissa valmis. Kannattaa muuten lohkoa banaania valmiiksi pakkaseen, niin sillä saa makeutta smoothieen!

munakas

Kävin muuten torstaina Happy Soul-studiolla Jukka Harjun pitämässä putkirullauskoulutuksessa ja hankin myös kotiini tunnilla käytetyn rullan! Juttua siitä tulossa huomenna enemmän! Tänään tsempataan Suomi tuplavoittoon ja täällä on ainakin kisakatsomot pystyssä! Samalla tehdään etukäteisvalmisteluita pankkineidin kanssa meidän ensi viikon 60v-juhliin! Eli ding dong vaan kaikille :)!

Kesänmerkki
Kevättä kulkusissa?? Loksahti monttu auki eilen kauppareissulta tullessa :D!!

 

fityoutoo

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta