Soijaa pukkaa!

Olisin halunnut kirjoittaa tämän postauksen jo eilen, mutta rauhalliset blogaustuokiot teekupin ääressä ovat vaihtuneet näköjään maitobaarin emännöimiseen… Aika nopeasti on tajunnut, että silloin kun on pieni hetki ns. ylimääräistä aikaa, niin sen käyttää hyvin mieluusti esimerkiksi syömiseen, tai mikäli ei halua elää sikolätissä niin yrittää hiukan järjestellä paikkoja. Oma syöminen onkin osoittautunut yllättävän haastavaksi ja olen päivittäin ehtinyt syömään vain 4-5h välein. Päivärytmin kanssa on vielä vähän hakemista ja kai se on se murphyn laki, että juuri kun saat lautasen eteen, niin minikokoinen diktaattori on vaatimassa evästä tai puhtaan vaipan itselleen! Ja minähän tottelen…

Eilen olin treenaamassa taas salilla. Meillä on miehen kanssa vuoropäiväsysteemi salin suhteen, että päästään molemmat bodailemaan. Sen lisäksi kävin maanantaina ja eilen tunnin vaunulenkillä. Päiväreippailu on siitäkin kiva ”ohjelmanumero”, että tuo päivään vaihtelua ja ulkoilmasta saa energiaa. Mieli on ihanan virkeä lenkin jälkeen!
Jos tulee vaunulenkillä hiki, niin arvatkaa pukkaako soijaa ainakin triplasti salilla! Jos olisi eilen ollu maybellinet naamassa, niin ne olis valuneet jo ensimäisen vartin jälkeen paidalle… Vettäkin meni helposti 1,5 litraa, kurkkukun on muutenkin kokoajan kuin beduiinin sandaali!
Olen aloittanut salitreenin kevyesti, eli teen ainakin pari vkoa enemmän aerobista laitteilla, tyyliin 15min crosstrainer + 15min ylämäkikävely ja päälle n.puolen tunnin pumppailu painoilla. Haluan, että kroppa on varmasti palautunut synnytyksestä, ennen kuin aloitan tiukan treenin. Ja keskivartalossa keskityn syviin vatsalihaksiin.

Pitkästä aikaa sykemittari käytössä!


Eräs tuttuni sai muilta äideiltä paheksuvia kommentteja, koska hän rupesi myös treenaamaan aika pian lapsen synnyttyä. Jos lukijoissani on myös joku, joka ihmettelee kuinka voin tällä tavoin hylätä pienen lapseni kotiin, niin vastaus tulee tässä: Helposti. 😀 Lapsellani on onneksi myös täysin toimintakykyinen isä, joka vaihtaa kakkavaipan jo melko näppärästi (vaikka insinööri onkin!) ja myös maitopullon lämmittäminen onnistuu. Tämä ei ole mikään Katrin oma vauvaprojekti, vaan kyllä tässä ihan samassa veneessä ollaan molemmat!
Kun Ben täyttää kuukauden, aloitamme myös äiti-lapsi joogan. Älkää kysykö mitä siellä tehdään, koska se on ihan hämärän peitossa itsellänikin :). Mutta luultavasti jotain mukavaa!

Rakas pikku apina <3


Kävin eilen Citymarketissa täydentämässä kaappeja pahan päivän varalle. Mukaan lähti mm. kolme pussia cashew pähkinöitä, rahkaa ja appelsiineja. Tämä on kaikkien aikojen lempicombinaationi!

Sen lisäksi ostin kasan lempivihanneksiani, kuten pinaattia, parsakaalia, avocadoa, herneitä (ei taida olla muuten vihannes, vaan palkokasvi…) paprikaa ja kurkkua. Kannattaa muuten suosia vihreitä vihanneksia, koska niissä on ensinnäkin runsaasti kalsiumia, magnesiumia ja rautaa. Lisäksi lehtivihreä auttaa solujamme toimimaan paremmin. Ja karppaajat suosivat vihreitä vihanneksia niiden sisältämän vähäisen hiilihydraattimäärän takia (esim. ketoosidieetillä syödään yleensä vain vihreitä vihanneksia). Suomessa kasviksia on harmillisesti näin talvisaikaan rajallisemmin saatavilla, ellei sitten osta jotain viime kuussa kerättyjä espanjalaisia kurkkuja. No, parempi sekin kun ei kurkkua ollenkaan! Myöskään pelkkää salaattia ei kannata puputtaa, jäävuorisalaatti on esimerkiksi aika ravintoköyhää kaninruokaa pinaattiin verrattuna! Itse olen nyt tomaattilakossa, koska sitä ei suositella imettäville.



Kohta alkaa Jutta! Tänään ollaankin mainoksesta päätelle Helsingissä ja Mayor’ssilla, tsekidaut!

fityoutoo

10 vastausta artikkeliin “Soijaa pukkaa!”

    • Tomaatti allergisoi herkästi, joten sitä ei äidinkään suositella syötävän imetysaikana. Lisäksi olen ollut itse penskana tosi allerginen tomaatille ja allergiathan ovat usein perinnöllisiä (ei välttämättä juuri tomaatti, mutta allergiat ylipäätään!).

  1. Sulla on aivan mahtava tapa kirjottaa, jatka samaan malliin 🙂 Ja eiköhän se ole lapsellekin parempi niin, että mamma pääsee treenaamaan, eikä kärsi jatkuvasta morkkiksesta ja väsystä kun ei ole lähteny liikkumaan..

  2. Vau! Minä synnytin keskosen 28.1 ja nyt taas aloittelemassa treenausta. Ompa kiva olla samassa veneessä :)! Itsellä nyt n. viikon ollu taas järkevä ruokavalio ja treenailut on aloitettu. Raskausajan jouduin lepäämään totaalisesti supistusten ym vaivojen vuoksi joten suunta on korkealle! 🙂

  3. Moi,mikähän ihmeen oikeus ”muilla äideillä” on ylipäätään kommentoida, tai etenkään paheksua muiden tekemisiä?Eiköhän jokainen mene takaisin töihin/salille/kisoihin/ihan mihin haluaa juuri siinä vaiheessa, kun katsoo sen sopivaksi. Ja miksei isän salilla/lenkillä/töissä käyntiä paheksuta mitenkään, mutta äidille on sallittu vain kärrien työntely..(salettiin suurin syy kaikkeen paheksuntaan on: kateus!)Eli tsemppiä vaan treeneihin ja etenkin elämästä nauttimiseen! 🙂

    • No, tää äitiys on vissiin sellainen alue, että jokaisella on oma mielipide oli kysymys sitten imettämisestä, töihinpaluusta, kestovaipoista yms yms. Teit niin tai näin…Lisäksi ihmisillä on niin eri tilanteet, jotkut vauvat on helppoja, toiset ei, toiset isät on helppoja, toiset ei. Lisäksi jotkut äidit haluaa hoitaa lapsen yksinään eikä anna miehen auttaa ja siihen se mieskin sitten tottuu. Ei tarvi koskaan mitään siis tehdäkkään!Kiitos vaan, treeni kulkee ja nautin elämästä! 🙂

  4. Hei tuo pinaatti kiinnostaisi, mitä teet sille ennen syömistä, ryöppäätkö vai teetkö esim. salaatin ihan tosta vaan :)Kiitos jo etukäteen vinkeistä 🙂

    • Moi Anu! Mä vain huuhtaisen pinaatit ja heitän sellaisenaan salaattiin! En ole toistaiseksi mitään ihmeempää niistä kokannut ja itseasiassa pinaattikeitto on mun inhokki :D. Mut sellaisenaan maistuu ihan hyvälle (=salaatille)!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta