Syke ylös ja lihakset hommiin tällä treenillä!

Täällä mökillä ollessa keskityn treenatessa tekemään lyhyitä ja tehokkaita koko kehon treenejä! Oon muutenkin muuttanut treenityyliäni viime aikoina enemmän toiminnallisemmaksi ja teen pitempiä toistomääriä. Tykkään saada kunnon hien pintaan sekä lihaksiin polttavan tunteen ja yhdistelen usein liikkeitä. Lisäpainoja ei välttämättä tarvita tai pelkkä tanko tai käsipainot riittävät loistavasti. Tähän tämän päivän treeniin en ottanut ollenkaan välineitä ja se toimi niin loistavasti, että ajattelin kuvata sen jälkikäteen myös blogiin!

Treenissä on kolme liikepatteria, kaikissa kolme liikettä. Liikkeitä tehdään 10 toistoa ja tietysti molemmille puolille. Voit tehdä jaksamisen mukaan joko kaksi, tai kolme kierrosta jokaista patteria. Tykkään nostaa sykettä hypyillä, mutta ne voi myös jättää treenistä kokonaan pois. 

Patteri 1.

  1. Kyykky + rutistus (kyynerpää vastakkaiseen polveen)
  2. Luistelukyykky (askel taakse ristiin)
  3. Askelkyykky hyppyvaihdolla

Patteri 2.

  1. Punnerrus + rutistus (alasmennessä polvi tulee sivulle)
  2. Kylkikierto (Käsi pujotetaan kainalon ali ja viedään sieltä kohti taivasta)
  3. Mittarimato + ojentajapunnerrus (Aloitusasento seisallaaan ja kädet viedään varpaisiin, jalat pysyvät mahdollisimman suorana! Kädet ”kävellään” niin pitkälle eteen, että ollaan punnerrusasennossa.)

Patteri 3.

  1. Burbee (Seisoma-asennossa kädet maaha, jalat hypätään taakse. Rinta viedään maahan, punnerrus ylös ja jalat hypätään eteen. Hyppy kohti taivasta!)
  2. Askelkyykkykävely (Kävellen ja kyykäten joka askeleella.)
  3. Puolilinkkari (Selinmakuulla jalkojen tuonti koukussa ”haliotteeseen”, vartalon suoristus.)

 

Tästä kaikki kokeilemaan ennen juhannusgrillauksia tätä supertehokasta hikitreeniä! 🙂

IHANAA JUHANNUSTA!!!

fityoutoo

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 4
Tykkää jutusta