Tapaa asiakkaani Krista!

Tässä postauksessa saatte tutustua asiakkaaseeni Kristaan ja saatte seurata blogissani, kuinka hänen kuntoprojektinsa puolen vuoden aikana oikein etenee!

krista2 (1 of 1)
Jännittää :D!

Krista laittoi mulle noin kuukausi sitten sähköpostia ja kertoi olevansa kiinnostunut valmennuksesta. Vaihdettiin muutama viesti ja törmättiin (vahingossa) Malmin Eastbodyn avoimissa ovissa. Minähän en Kristaa tunnistanut, mutta ”apinan tuntee kaikki” 😀 ! Oli hauskaa, kun joku koputtaa olkapäälle ja kysyy, että ”otatko mut sun valmennettavaksi??”
Lyötiinkin sitten heti kättä päälle ja päädyttiin puolen vuoden yhteiseen projektiin! Krista vaikuttaa tosi positiiviselta tyypiltä ja meillä synkkasi hyvin, joka on todella tärkeää valmennuksessa! Asiakkaalla täytyy olla sellainen olo, että tälle tyypille mun on helppo puhua. Tämän takia uskalsin kysyä, josko häntä kiinnostaisi avata hieman valmennuksensa etenemistä blogini lukijoille.

krista3 (1 of 1)

krista4 (1 of 1)-2Oli PT:n näkökulmasta helppo aloittaa, kun Kristalla oli aika selvät sävelet sitä, mitä osa-alueita hän halusi kehittää itsessään! Pienen painonpudotustavoitteen (5kg) lisäksi hän halusi saada lisää lihasmassaa ja yksi mielenkiintoinen tavoite oli suorittaa VPK:n hälytysosastoon vaadittava kuntotesti, eli:
– Leuanveto 3kpl
– Penkkipunnerrus 45kg / 10 toistoa minuutissa
– Kyykky 45kg / 10 toistoa minuutissa
– Istumaannousu (vatsat) / 21 toistoa minuutissa
Lyötiin tavoitteet lukkoon kunnonkohotus  ja kehonkoostumuksen muuttaminen mielessä ja Krista vaikuttaa todella motivoituneelta! Aluksi tehtiin tehtiin kuntotesti ja viime viikolla otettiin InBody-mittaus ja katsottiin treeniohjelmat läpi. Haluan aina varmistua, että mun valmennettavat treenaavat oikealla turvallisella tekniikalla. Voi treenata kovaa, mutta silti fiksusti loukkaamatta itseään.

Pyysin Kristalta pientä esittelyä itsestään omin sanoin:

Olen Krista, 28v puutarhuri Helsingistä. Olen koko työikäni tehnyt fyysisiä hommia, mutta säännölliset liikuntaharrastukset jäi teini-iässä bailaamisen ja punk rockin myötä. Röökiä on palanut ja alkoholia on juotu ihan omiksi tarpeiksi.
Olen aina ajatellut, että fyysinen työ pitää ihmisen edes jossain kuosissa. Syksyllä 2013 iski sitten jokin kolmenkybän kriisi ja päätin keksiä jotain fiksumpaa puuhaa! Liityin vapaapalokuntaan ja päätin yrittää jälleen aloittaa salilla käymisen! Taustalla lyhyitä pyrähdyksiä, mutta tietotaito ja motivaatio eivät ole riittäneet. Nyt siis puolitoista vuotta salitreeniä takana ja motivaatio ja usko omaan tekemiseen vahvistuu vaan. Koen, että nyt ei enää riitä kavereilta ja netistä kaivettu tieto, vaan tehokkaimpaan kehitykseen tarvitaan ammattilainen. Katrin blogia olen lueskellut vuoden verran ja ajatus siitä, että haluan juuri hänet valmentajaksi on ollut pitkään. Tavoitteena siis suorittaa vpk:n kuntotesti jonka myötä pääsee mukaan hälytystoimintaan ja myöhemmin toivottavasti kunnon kasvaessa myös savusukeltajaksi! Pikku hiljaa olen tajunnut, että myös Body fitness-lavalle kaupuaminen kiinnostaisi, mutta edetään rauhassa ja katsotaan miten tilanne kehittyy. Ensin tekniikat kuntoon ja totuttelua uuteen ruokavalioon!
Nyt olen talvikunnossapidossa varalla mahdollisin yölähdöin ja vaihtelevan rankat työpäivät aiheuttavat hieman haastetta, mutta eiköhän tämä lähde sujumaan. 🙂
 ”

Ja todellakin lähtee! Kristasta huokuu, että hän on ottanut haasteen vastaan!

Ruokavalion on sellainen, että hän jaksaa fyysistä työtä ja sen lisäksi treeneihin jää energiaa. Kaloreita on yli 2000, mutta Krista haluaa kuntoa siistimmäksi, joten ei haittaa jos muutama kilo hiljalleen putoaa! Voi olla, että ruokaa jopa lisätään vielä hieman nykyisestä. Kroppa kannattaa totuttaa ruokaan, eli kannattaa opetella syömään oikeaa ruokaa kunnollisia määriä! Kuuntelen kauhulla joidenkin asiakkaideni tarinoita siitä, että heille on suositeltu jotain 1000kcal:n ruokavaliota heti kättelyssä! Siitäpä ei paljon enää kiristellä!
Treeniohjelma on tällä hetkellä sellainen, että salia tulee viikossa 4krt – se on yleensä määrä, jota suosittelen (varsinkin jos haluaa oheen vielä muuta treeniä, jumppaa, lenkkiä tms). Krista käy kävelemässä/lenkkeilemässä kevyesti halutessaan, mutta muuten kropan annetaan levätä, jotta se palautuu työstä ja treeneistä. Suht fyysiseen työhön on turha yhdistää enää hirveästi aerobista, mutta sitä voi tehdä toki omaksi iloksi kohtuullisesti. Katsotaan kuinka kunto lähtee tästä kehittymään ja tavoitteena on nostaa tietysti energiatasot (ja raudat) ihan uusiin ulottuvuuksiin! Siinä ruokavaliolla onkin iso rooli!
Omassa valmennuksessani oma vointi ja jaksaminen on tärkeintä ja treenin ja ruokavalion ei todellakaan pidä tuntua miltään pakkopullalta!krista1 (1 of 1)

krista_inbody1 (1 of 1)InBody-kehonkoostumusmittauksesta selvisi, että Kristan lähtötilanne on ihan hyvä ja hän on normaalipainoinen, joten painoa ei kannata kovasti edes pudottaa! Lihasmassaakin oli kertynyt mukavasti, mittarin mukaan jopa yli viitearvojen. Rasvaprosentti on tällä hetkellä 26, joten siitä voidaan hieman nipistää, mutta tarkoitus ei ole tehdä Kristasta mitään ”kuivan kesän oravaa”. Kaikkii siis lähtökohtaisesti kunnossa, mutta pientä ”hienosäätöä” kroppaan siiis tulossa!
Kaikki asiakkaani saavat muuten halutessaan InBody-mittauksen osana personal training -pakettia! Se kannattaa uusia 2-3kk välein, jotta konkreettisia muutoksia voi havaita. Kehonkoostumus muuttuu hitaasti (etenkin lihasmassan kasvun osalta), mutta pitkäjänteisellä treenillä ja puhtaalla ruokavaliolla saadaan tuloksia jo muutamassa kuukaudessa. Maltti on kuitenkin valttia ja siksi Kristakin halusi sitoutua puoleksi vuodeksi. Olen varma, että ensi kesänä näätte paljon vahvemman ja timmimmän mimmin! Kukapa ei haluaisi olla kunnossa, kun bikinikelit lähestyy…

krista_inbody2 (1 of 1)

Jos olet haaveillut PT:n palkkaamisesta, niin muutama asiakas taas mahtuu riveihin! Voidaan nähdä ensin ilman mitään sitoutumispakkoa ja päätät vasta sitten olenko sellainen ihminen, jonka kanssa haluat aloittaa projektin! Teen myös pelkkiä kuntosaliohjauksia ja -ohjelmia. Yhteyttä voit ottaa sähköpostitse [email protected] yhteydenottolomakkeen kautta kotisivuiltani! Laitetaan rasva tirisemään 😉 !

fityoutoo

8 vastausta artikkeliin “Tapaa asiakkaani Krista!”

  1. Tsemppiä Kristalle! Aion kyllä seurata hänen edistymistään, sillä omat mittani ovat lähes identtiset hänen kanssaan, samoin minullakin fyysinen työ ja tavoitteetkin melko samat. Oma projektinikin on juuri alkanut, eli hengessä ollaan mukana!

    • Mutta sehän sattui sopivasti sitten! Jää ihmeessä seurailemaan, kuukauden välein koitetaan saada kuulumisia blogiin!

  2. Wau, mahtavaa seurata teidäb yhteisen projektin edistymistä :). Sä vaikutat ihanan rennolta ja huumorintajuiselta tyypiltä, joten sun kans on varmasti kiva reenailla (vaikka varmasti osaatkin heittää natsivaihteen päälle 😀 ).

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta