Testissä: Krippers ”treenihanskat”

Krippers2

Mulle laitettiin viestiä Tafferilta ja kysyttiin josko haluaisin testata Krippers treenihanskoja (tai no hanskahan tämä ei mielestäni ole, enemmänkin joku ”kämmensuoja”). Mulla oli sen verran näistä Krippereistä tietoa, että muutamissa blogeissa olen nähnyt näistä juttuja. Ihan mielenkiintoista olikin siis testailla tuotetta ja muutaman asiakkaankin annoin koittaa Krippersejä.
Normaalisti mulla on ollut käytössä kombo treenihanskat(Nike) + vetoremmit, joita käytän nykyään todella monessa liikkeessä (esim. ylätalja, alatalja, kulmasoutu, maastaveto, askelkyykky käsipainoilla ym). Koska mulla on ihottumaa kämmenselässä (tai oli, nyt jo parantunut) niin tavalliset treenihanskat oli jokseenkin inhottavat; Ne hankasi just sitä pahinta ihottumakohtaa ja käsiä kutitti salilla jatkuvasti!

Krippers6

Krippers5

No mitä mieltä sitten olin Kripperseistä noin viiden käyttökerran jälkeen? Tässä tulee ihan perinteinen plussat ja miinukset ja huomioin toki myös asiakkaiden kokemukset!

+ Todella nopeat laittaa käteen, toisin kuin se treenihanska hikiseen käteen (itse ainakin       venkslaan hanskoja treenin aikana pois ja päälle, koska vetoremmien kanssa ei voi käyttää hanskoja)
+ Pitävä, luistamaton ote (jos sormien voima vaan riittää!). Krippersit myös mukaili hyvin kämmenen muotoa, eikä matsku siis ollut tönkkö tai liian paksu. Joskus esim liian iso salihanska voi jäädä ikävästi tangon ja ihon väliin! Jostain syystä mulla on ollut myös vaikeuksia löytää aina tarpeeksi pienet treenihanskat!
+ Itselläni nämä eivät ärsyttäneet ihoa samalla tavalla kuin perinteiset treenihanskat, vaikka käsi hikoili. Silloin kun en voinut ollenkaan käyttää kutinan takia tavallisia treenihanskoja, olivat Krippersit tosi kätevät!
+ Todella yksinkertainen idea; Toisin kuin vetoremmeissä, jopa aloittelia ymmärtää helposti miten Krippersit isketään käteen, eikä niitä voi laittaa väärinpäin 🙂 !
+ Ei hankaavia saumoja!
+ Helppo huuhtaista treenin jälkeen ja kuivata paperilla. Itsehän en koskaan jaksanut pestä treenihanskoja…todella hygieenistä!
+ Ymmärsin Jonnan blogipostauksesta, että nämä sopii myös hyvin crossfit-treeneihin!

Koska Krippersit ovat synteettistä kumia, voivat ne aiheuttaa oireita kumiherkkyydestä kärsiville.
Kumin takia olivat välillä hiostavat
Krippersit ovat yhdessä koossa ja erään ”rautakouran” käteen olivat liian pienet
Mietin myös, että mitenkähän istuvat jos on tosi pieni käsi…
Eivät voita missään tapauksessa vetoremmejä, mutta toisaalta ideakin on eri; Näillä saa hyvin otteen, mutta toki sormien puristusvoimaa täytyy olla! Krippersit sopivat parhaiten sen takia liikkeisiin, jossa painoa ei ”roikoteta” käsissä (eli esim. maastavedossa ei niin hyvät).

Krippers1
Täytyy varmaan vielä selventää tähän kuvan alle, että tämä EI ole mun käsi! Käsi kuuluu kaksimetriselle ja satakiloiselle herrasmiehelle, joka on avomieheni veli!

Yhteenvetona sanoisin, että Krippersit korvaavat oikein hyvin perinteisen treenihanskat! Käytän jatkossa Krippersejä salilla yhdessä vetoremmien kanssa treeniä tehdessäni. Vetoremmejä ei voita mikään, ne ovat aivan lyömättömät tällaiselle pikkukädelle ja opetan yleensä myös mun salilla treenaavat asiakkaat käyttämään nittä! Mutta krippersejä tulee varmasti käytettyä tästä edespäin enemmän kuin hanskoja.
Krippersit ovat mielestäni ihan kohtuuhintaisetkin, eli 19,90€. Jos mietit hankitko nämä vai perinteiset treenihanskat, niin hanki krippersit mieluummin (täältä)!

Krippers4*Yhteistyössä Taffer Finland 

fityoutoo

10 vastausta artikkeliin “Testissä: Krippers ”treenihanskat””

  1. Hommasin nuo myös tovi sitten ja oon kyllä ollut tyytyväinen. Käytän näitä kans nimenomaan vetoremmien kanssa, saa sitten muuten pirun hyvän otteen, ei lipsu ote! Ja vaikka tuo matsku on vähän hikoiluttavaa, niin silti nämä on mun mielestä paremmat kuin normisalihanskat, jotka hikoiluttaa koko räpylää. Nää vie kuitenkin vähemmän pinta-alaa 😉

    • Ai sä käytät vetoremmien KANSSA näitä? Mä käytän aina vetoremmejä vain pelkästään, tai sit hanskoja.. Pitää varmaan testata tota sunkin taktiikkaa!

    • Joo! 😀 Mulla on kyllä aika susihuonot vetoremmit, joten jos omistaa hyvät niin tuskin tarttee näitä lisäks. Mut kokeile!

  2. Hei ja kiitos kivasta ja rennon pirteästä blogista 🙂 mun kädet on aina ihan rakoilla kahvakuulatunnin jälkeen, oli hanskoja tai ei ( (3 eri hanskat testattu),koska kädet vaa hikoilee ja muutenki iho on herkästi hajoavaa tyyppiä. Voiskohan näistä krippersseistä olla apua kahvakuulailuunki?

    • Oi kiitos :)! Varmasti vois sopia joihinkin kahvakuulaliikkeisiin. Ainoa ongelma, joka tulee mieleen on se, että kahvakuula kuitenkin ”elää” kämmenen sisällä, eli esim rinnalevedossa Krippers ei ehkä ole kovin käytännöllinen. Mutta varmasti sopii osaan liikkeistä oikein hyvin! Mä en käytä yleensä kahvakuulatunneilla edes hanskoja ja välillä on kyllä kämmenet kovilla!

  3. Moi,

    mulla kipeytyy ranteet tosi helposti treenatessa, vaikka pidän rannetta oikeassa asennossa eri treeniliikkeissä. Osaatko suositella jotain hyviä rannetukia tai olisiko joistain pehmustetuista vetoremmeistä apua? 🙂

    • Moikka Outi! Mä otan kohta Tafferilta myös heidän vetoremmit testiin, jotka vaikuttivat oikein päteviltä. Ranteet on kovilla varsinkin sellaisissa remmeissä, joissa ei ole pehmusteita ranteen kohdalla. Ehkä pahimmat on mielestäni just nahkaiset ja ohuet vetoremmit. Treenasin niillä pitkään ja ranteet tosiaan kipeytyivät. Mäkin kun oon tällainen nukkekäsi…

    • Mulla on tällaiset myös (pinkkinä ofkoos), mutta ei ole hirveästi ollut käyttöä! Penkissä joskus käytin, mutta nykyään ei tuu sitä oikein tehtyä!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta