There will be….sweat!

Synntyksestä on kulunut nyt kuukausi ja kolme päivää. Tänään tein ensimäisen kovan salitreenin moneen kuukauteen. Ja mikä voikaan olla nautinnollisempaa kuin oikein v*ttumainen jalkatreeni (siis jos on masokisti…) :)!
Koska nykyään mulla ei ole aikaa jäädä salille munimaan koko illaksi on homman hoiduttava suht nopeasti ja tehokkaasti – eli reilussa tunnissa! Toivon aina kovasti pukuhuoneessa, että salille ei olisi sattunut samaan aikaan kovin paljon tuttuja, koska en jotenkin kehtaa ajaa ihmisiä tiehensä jos joku tulee juttelemaan. Varsinkin kun aika moni on nähnyt mut viimeksi raskaana, niin sitten tullaan tietenkin onnittelemaan ja kyselemäään vointia. Yritän siis parhaani mukaan vältellä katsekontakteja :D.
Tänään sain kuitenkin olla rauhassa. Kun painoin nappikuulokkeet korviin niin annoin mennä taas kuin vanhoina hyvinä aikoina! Epämukavuusalueen ulkopuolelle meneminen tarkoittaa myös sitä, että tekee niitä liikkeitä joita ei välttämättä niin rakasta – mulla sellainen ”inhokkiliike” on esimerkiksi nykyään bulgarialainen kyykky ja kylläpä se taas se tuntuikin ihan hirveälle! Sillä saan myös todella tehokkaasti jalkani siihen legendaariseen ”amputaatiokuntoon”. Eikä varmaan tartte mainita, että hiki virtasi kuin saunassa!
Sen lisäksi listalla oli prässi leveällä, reiden ojennus, hyvää huomenta ja takareidet makuulla.
Kirsikkana kakun päällä 15min jälkipoltto kuntopyörällä vitosvastuksella ja ylämäkivedoilla.
Tässä muuten tämän päivän treenibiisi. Mulla ei iPodissa mitään suomi-iskelmää kuulu ikinä ja yleensä vain tuoretta musaa koska kyllästyn nopeasti ja mulla on myös tapana pilata kaikki hyvät biisit kuuntelemalla ne puhki.



Aamulla käytiin myös Benin ja Tysonin kanssa reippaalla tunnin vaunulenkillä. No hikihän siinäkin hommassa tuli, varsinkin kun noissa svenssonivaunuissa ei oo mitkään traktorin renkaat niinkuin esim. ystäväni Mountain Buggyissa. Ei se eteneminen nyt epätoivoista ollut, mutta kyllä se sohjo tuo aina pikantin lisän tuohon ulkoiluun!
Aerobista liikuntaa ei koskaan kannata väheksyä, oli sitten kiristelemässä tai ei. Reipas kävely, sauvakävely, pyöräily, uinti, hiihto – tee sit mikä tuntuu kivoimmalta. Kannattaa myös satsata kunnon vehkeisiin, koska joku untuvatakki päällä lenkkeily ei ole kyllä mistään kotoisin… Nykyään saa sitäpaitsi jo esim. henkkamaukalta ihan pätevän oloisia ulkoiluvaatteita, jos ei halua maksaa itseänsä kipeäksi Haltista tai Peakista. Varsinkin nyt kevätilmoilla jos paistaa aurinko, niin moni talvitakki on jo aivan liian kuuma joten kannattaa mieluummin laittaa joku kevyt soft shell tai muu ja alle kunnon pitkähihaiset. Ja päähän se mummon kutoma villapipo :D. No ei ehkä kuitenkaan…

Tänään päivä meni taas siihen malliin ohitse, että söin päivälliseksi kaksi porkkanaa!! Tässäpä siis oiva esimerkki aikuisen ihmisen monipuolisesta ja terveellisestä lounaasta. Pikkusen hintsusti on proteiinia, mutta väliäkös hällä. Ainakin laihtuu! Ja samalla menettää myös viimeisetkin lihaksensa…
Mutta tosiaan hiukan tulisi taas järkeistää tätä omaa toimintaa. Jos ette ole vielä kuulleet, niin tasapainoinen ruokavalio ja lepo on jaksamisen ja terveyden edellytys ja pelkkää hillomunkkia mussuttamalla tai porkkanaa pureskelemalla ei arjessa jaksa eikä pärjää. Tässä on paremmin kuin hyvin huomannut kotiäitiyttä harjoitellessa miten helppo se on nälissään sujauttaa käsi keksipurkkiin ja hakea sieltä hetken helpotus. Napostelu on tässä ammatissa monen pahe. Olen kuitenkin edelleen sitä mieltä, että vaikka olisi kuinka kotiäiti tai vuorotöissä tai työtön, niin liikkumattomuudelle ja huonolle ruokavaliolle EI ole kuin tekosyitä! Tottakai voi joutua näkemään vähän vaivaa tai vähentämään jostain muusta, mutta vaivannökö palkitaan varmasti. Hyvin usein esim. toistuville vatsavaivoille tai ainaiselle väsymykselle voi olla syynä pelkästään aivan surkea ruokavalio! Just tingle about it!
No, niinpä valmistinkin sitten vahingosta viisastuneena oikean uusavuttoman kokin jauhelihapadan! Tämä on niin idioottihelppo mutta terveellinen lounas, että jopa ruotsalainen miljonääriäiti osaa tämän evään valmistaa!
Toimi seuraavasti; Keitä epämääräinen(iso) kasa riisiä, itse käytin ns. hidasta täysjyväriisiä koska pidän sen mausta eniten. Paista epämääräinen kasa naudan jauhelihaa, itse paistoin 800g. Jauhelihan ruskistuttua heitä joukkoon pari pussia hemapaa ja mausteet, tai jos olet karppaaja tai mikälie larppaaja, niin voit käyttää pelkkää hernettä.
Sitten vaan jauheliha-hemapaseos riisien sekaan, suolan maisto (itse käytin merisuolaa) ja voila! Tämähän on melkeinpä dieettisapuskaa. Jauhelihapadan voi vielä tuunata halutessaan todella kekseliäästi raejuustolla tai ketsupilla.

fityoutoo

3 vastausta artikkeliin “There will be….sweat!”

  1. Tuo napostelu on ongelma erityisesti pikkuvauvan kanssa. Siinä vaiheessa kun lapsi siirtyy samaan ruokaan kuin muu perhe, niin siihen loppuu viimesetkin tekosyyt. 🙂 Meillä on onneksi niin ennakkoluuloton tyttö syömisten suhteen, että mitä eksoottisempi ruoka niin sitä paremmin tuntuu maistuvan. Ei käy oma syöminenkään tylsäksi kun hakee koko ajan uusia reseptejä. Tasapainoa syömisissä on itsellä opettelun alla, tai lähinnä nyt neidin synttäriherkkujen loppuessa yritetään tehdä aika suoraviivainen arkeen palaaminen, ettei vahingossakaan jäisi se vaivihkainen herkuttelu päälle, josta jo eroon päästiin.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta