Toivepostaus: Ruokapäiväkirja kuvina

Eräs lukijani esitti toiveen, että tekisin postauksen päivän syömisistäni. En välttämättä ole mikään täydellinen esimerkki ruoan suhteen, mutta syön varmasti keskivertoa terveellisemmin. Aina on kuitenkin parantamisen varaa; Itsellä on kompastuskivinä mm. makean syöminen, jota nyt ihan oikeasti yritän välttää kotioloissa. Muutenkin on kaikenlaisia kissanristiäisiä tulossa ja herkuttelu kannattaisi aina jättää erikoishetkiin. Muuten siitä tulee vaan paha tapa ja aina on otettava illalla sohvalle se namipussi tai kahvin kanssa se suklaa(levy) tai kaksi.
Myös veden juominen on mulla vähän päivästä kiinni… Maanantaina(jolta päiväkirja on) olin melkein koko päivän kaupungilla ja unohdin vesipullon kotiin = virhe!!! Pidän itse kolmea litraa päivittäin tavoitteena. Treenipäivinä salilla menee litra joskus kaksikin.
Kolmas asia on kasvikset. Nyt koki ihan varmasti moni piston sydämessään :D. Kuten olen jo aikaisemmin kertonut, niin kokkaamme kasviksia aika harvoin eli syömme vain salaattia(siis ei pelkkää keräsalaattia vaan siis teemme salaattia, you know). Oikeastaan höyrytetty parsa on melkeinpä ainoa mitä syömme salaatin lisäksi. En tykkää pakastevihanneksista ja jotenkin kasvisruokaa ei tule muutenkaan kokattua.
Onneksi nyt grillikauden ollessa kuumana tulee grillattua usein kasvisnyyttejä. Ja maissia, sikäli mikäli sitä voi terveelliseksi sanoa…No makkaraan verrattuna ainakin!
Tässä kuitekin maanantain eväät ja kotiäipän perus hulinapäivä.

aamupalaAamupala klo.8:30: Kaurapuuroa (tehty ½veteen ½ kevytmaitoon) jonka päällä arkiraetta 3rkl ja kourallinen pakastemansikoita. Ja tietysti kahvia. Sama setti joka aamu, kunnes kuolema meidät erottaa…Puuroon ei voi kyllästyä!

facotiryn_salaattiLounas klo.12 Factoryssa: Salaatti, jossa scampeja, vuohenjuustoa, viinirypäleitä, marinoitua punasipulia, paahdettua sipulia ja -maissinjyviä. Täytteet valittu täysin makunäkökulmasta, eikä terveellisyysperustein :D! Kastikkeena sesam-vinegraitte ja juomana vesi. Jälkkäriksi kahvi.

välipala1Hätävälipala klo.17: Kauhee nälkä, lapsi huutaa jne jne. Nyt jotain äkkiä kaapista!!! Pari vähäsuolaista riisikakkua, 6kpl ohuen ohuita keittokinkkuviipaleita, 2kpl oltermanni 17% siivu, purkki valion pehmeää maitorahkaa ja lasten luumusose.

pyttäriPäivällinen tähteistä (jääkaapissa pelkkä valo) klo.19.30: Kanapyttäri + paistettu muna, 2 porkkanaa. Juomaksi vettä ja kaksi kulausta pepsi maxia.

hernariIltapala klo.21.30: Hurri teki hernaria salin jälkeen ja pakkohan sitä oli maistaa pieni annos! Päällä 1rkl sipulia, niin kuin kunnon hernarin päällä kuuluukin olla!

vitskutIltavitskut: B-vitsku, D-vitsku, L-arginiini, sinkki, magnesium sekä juoma jossa 1tl puhdistamatonta merisuolaa, 2tl MSM-jauhetta sekä 1/3 limen mehu. Normaalisti käytössä on myös omegat, mutta ne ovat päässeet loppumaan.

Eli tällainen setti tänään! En jaksa laskea sen tarkemmin kaloreita (laiskottaa), mutta protskua pitäisi tulla ainakin se tavoitemäärä. Lisäksi vedenjuontia pitkin päivää.

 

aleksi

2 vastausta artikkeliin “Toivepostaus: Ruokapäiväkirja kuvina”

  1. Hei kiitti postauksesta!
    Kerropa vielä tälläiselle matti meikeläiselle mistä syystä/mihin ton juoman pitäisi tehota? 🙂 Syötkö muuten salipäivänä enemmän protskua tai muuta välipalaa?

    • En syö salipäivänä muuten eri tavalla, mutta juon tietenkin palautusjuoman treenin jälkeen sekä pyrin syömään lämpimän aterian n.tunnin päästä salitreenistä. Yleensä syön ennen treeniä 1-2h aikaisemmin ja jotain aika kevyttä, koska mulle tulee helposti paha olo jos vatsa on täynnä.

      En tiedä onko MSM sulle tuttu, mutta kysymys on siis orgaanisesta rikistä, jota meillä on elimistössä omasta takaa. Lisäannoksina sen käytöllä on kuitenkin monia etuja, vaikuttaa esim. palautumiseen, lihasvammojen hoitoon (nivelet!!) sekä syy miksi itse käytän on nyt näiden hormoneista johtuvien iho-ongelmien hoitoon. MSM taitaa olla varmaan tyyliin ensimäisiä ”superfoodeja” (vaikkei edes mikään ”ruoka” ole) joita aloin käyttää säännöllisen epäsäännöllisesti. MSM tarvitsee toimiakseen c-vitskua, ja nimenomaan orgaanista eikä synteettistä. Eli ei mitään tabletteja vaan just esim. sitrushedelmän.
      Puhdistamatonta merisuolaa käytän ihan muuten ”terveystuotteena”, sitä kun ei ole putsattu kuten tavallinen pan-suola vaan siinä on jäljellä vielä elimistölle todella tärkeitä hivenaineita. Elimistö ei itseasiassa tarvitse ollenkaan mitään perus pöytäsuolaa vaan se on enemmänkin vahingollista. Sen käyttö menee vähän samaan lokeroon margariinien kanssa, eli aika tietämätön täytyy olla asioista jos niitä vielä käyttää…

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta