Unohtakaa dieetti!

Back at home! Viikon tavoitteena työntää pullonpohjalasit todella syvälle pääni sisään ja vapauttaa sisäinen opiskelija minussa irti. Koska näin hyvin suurella todennäköisyydellä ei tule tapahtumaan, tuskailen koko viikon koneen ääressä ja syön paketillisen lyíjykyniä siinä ohella. Edessä n. parikymmentäsivuinen kirjoitusurakka ja nyt on pakko sanoa, että meikeläisen lahjakkuus kirjallisen ulosannin suhteen rajoittuu tasan tähän blogiin! Halleluja, saan kirjoittaa tehtävät tämän kevään loppuun asti vielä suomeksi ja ensi syksynä haenkin sitten siirtoa Vallilan amikseen.

Eikös ole joku sellainen sananlasku, ettei kannata laittaa kaikki munia samaan koriin, tai jotain sinne päin… ?? Tarkoittaa siis käsittääkseni sitä, että aina kannattaa aina olla elämässä se kuuluisa ”back up plan”. Itselleni kävi juurikin näin kesän suhteen, että suunnitelma a ei toteutunut (en sano onnistunut, koska en ollut ihan varma halusinko sen edes toteutuvan…). Onneksi mulla on fiksuna tyttönä muutamia varasuunnitelmia, eli kysymys on siis puhtaasti työasioista. Ja tämä varasuunnitelma ei ole onneksi ässä-arpa :D. Jos sen varaan luottaisi, niin voisi melkein samoin tein mennä steissille nokkahuilun kanssa koittamaan onneaan!
Uskon siihen, että lopulta elämä tarjoaa minulle itseni kannalta parhaimman vaihtoehdon. Johonkin suuntaan se kohtalo vie ja vaikka se suunta ei aina itsestä tuntuisi siltä järjellisimmältä, niin jokin tarkoitus sillä on oltava. Niinkuin esimerkiksi sillä, ettei minusta tullut poliisi, vaikka se oli unelmani pienestä tytöstä asti. En tiedä oliko luoja sitä mieltä, että tuota naista ei kannata päästää maijan puikkoihin, ettei tule lisää ruumiita :D.

Suunitelma a:n toteutuminen olisi kuitenkin vaatinut liian isoja uhrauksia muulta elämältä, lähinnä opiskelulta. Jotain parempaa on mulle vielä tulossa. Luultavasti heti huomenaamulla ovikelloani siis soitetaan ja oven takana on öljytty David Beckham pelkissä boksereissa ja ilmoittaa, että tästä blogin kirjoittamisesta on juuri alettu maksaa minulle 5000€ kuukausipalkkaa – verottomana. Sen jälkeen juomme sumpit iloisesti rupatellen, hän kehuu asuntoa ja kertoo pitävänsä koirista. Lisäksi hän harmittelee, että hänen vaimonsa Victoria on aivan liian laiha ja niin uskomaton niuhottaja, ettei anna hankkia koiria.

No joo, tää teksti lähtee taas ihan lapasesta! Lupasin kertoa teille uudesta dieetistä. Joka ei siis ole dieetti! Unohtakaa dieetti!
En pidä oikeastaan dieettiajattelusta. Haluan tämän olevan elinikäinen projekti. Ehkä vielä kasikymppisenä pidän hoitokodin sisäiset bikinikilpailut kaikille liikuntakykyisille :D. En myöskään pidä off-season ajattelusta, vaikka pidinkin pientä palauttavaa jaksoa tässä kolmen viikon ajan… Miksei koko elämä voi kuitenkin olla on-season? Vaatihan se itsekuria joo, mutta enemmän se kiva peilikuva tuo tyydytystä, kun se suklaakakku suussa sen 5min. Tätä ensimäistä rykäystä voi tosin kutsua ”dieetiksi”, koska sellaista tahtia en kyllä pystyisi ylläpitämään kovin kauaa. Nyt on kuitenkin pohjatyö tehty.

I’m sexy and I know it!!  

 Ensinnäkin olen todennut, että hiilarit sopii mulle. Alussa vatsa oli jotenkin vähän sekaisin ja piereskelin kuin mikäkin raksaäijä, mutta aika nopeasti homma rauhoittui. Hiilarit otin ekan dieetin aikana aamupuurosta, riisistä tai pastasta lämpimillä aterioilla sekä leivästä, joka joskus puolessa välissä jäi tosin pois. Riisi ja pasta sopii mulle kumpikin oikein mainiosti ja niitä tulee ruokavaliossani olemaan varmaankin aina.
Rasvan kanssa en edelleenkään läträä ja sekin rasva mitä syön, tulee kananmunista, lihasta, oliiviöljystä/kylmäpuristetusta kookosöljystä ja omega-tabuista. Keho tarvitsee rasvaa, etenkin naisen keho toimiakseen optimaalisesti. Tankkauspäivänä rasvaa tulee tietysti nautittua reilummin!
Kasviksia syön n. 700g päivässä eli aika hyvä määrä niitä tulee… Tykkään syödä salaattia ja sen lisäksi syön esimerkiksi parsakaalia ja kukkakaalia, koska ne on myös mun lemppareita! Lisäksi laitan leivän päälle paprikaa, salaattia ja tomaattia ja kurkkua. Proteiinin lähteitä vaihtelen mielen mukaan, mutta pääasiassa broileria, naudan jauhelihaa sekä muutaman kerran viikossa seitä, katkiksia tai riistaa, ettei ala maistumaan puulta.
Yksi asia jonka huomasin tolla ekalla dieetillä oli, kuinka tärkeä asia laihtumisen kannalta on veden juonti! Pyrin juomaan nykyään vielä enemmän vettä kuin ennen, ainakin 4L joka päivä – mieluiten viisi. Ihoni oli muuten läpi koko ekan dieetin ihan tajuttoman hyvässä kunnossa, luultavasti mulla ei ole koskaan ollut näin hyvä iho mitä nyt. Sen lisäksi juon vichyä silloin tällöin ja joka päivä myös superlitkuni johon tulee C-vitskua, Restorate-ravintolisää ja MSM-jauhetta. En ole mitenkään super innostunut superfoodeista, mutta muutamia tuotteita tulee käytettyä päivittäin.
Jos jotakin kysymyksiä tulee mieleen, niin kommenttiboxi laulamaan! Kuten huomaatte, tämä ei ole mitään ydinfysiikkaa.

Kisojen jälkeinen ehtoollinen! Suklaakakkua, oli ihan ok ;)…  

 

fityoutoo

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta