Viimeisen lomapäivän fiilikset!

Ollakseen vakavasti otettava bodybilderi, tarkoittaa sitä, että kaikki vapaa aika menee penkin ja tangon välissä, 50% ravinnosta koostuu jauheista ja pillereistä, kanan rintafileet punnitaan sadasosa gramman tarkkuudella ja ne viedään suuhun tasan silloin kun ruokakello soi ja loppuaika nukutaan! Ainoastaan tällä keinolla voidaan saavuttaa maksimaalinen lihaskehitys ja hauis, jota miehet kadehtivat ja mummot kauhistelevat.
No, kovasti minäkin yritän pitää kiinni annetuista ohjeista, mutta eihän roomaakaan rakennettu päivässä :D. Joten aamulla, kun olisi ollut aamuaerobisen aika, niin ei vaan pystyny venyyn! Huonosti nukuttu yö, unet avaruusolioista ja ylipäätään aivan liian myöhäinen nukkumaanmeno kostautui aamulla. No huomenna ei olekkaan sitten vaihtoehtoja! Juoksumatto imaisee minut sen kuumiin rytmeihin heti klo.7!

Pientä ahdistusta on ruvennut pukkaamaan viime päivinä, kun paino ei ota oikein laskeakseen…Vaatteista olen kyllä huomannut, että jotain on tapahtunut, mutta kyllä jotain konkreettista pitäisi alkaa vaa’assakin näkymään. Onneksi valmentajani sai minut järkiini. Kyseessä taitaa siis vain olla naisille tyypillinen diagnoosi eli ylireagointi ja panikointi, kun kaikki ei tapahdu just nyt. Onneksi olen supermotivoitunut ja tiedän, että hyvä tulee vaikka tulis hiljaakin…
Tänään treenivuorossa oli salilla selkä ja vaikka juuri tv:stä tullut lempiohjelmani ”bridezilla” (joo mä tiedän…) hiukan häiritsi keskittymistäni sarjojen välillä, niin homma kulki ja taas sain toivottavasti selkääni kokoa yhden boforin verran! Liikkeinä mm. pushdown taljassa köydellä, ylä- ja alatalja sekä joku valmentajani oma joulukuusiselkä-liike. Tää oli ihan uutta mullekkin…

Minulta pyydettiin, että kertoisin kuinka treenaan kisoja varten. Punttia olen siis tehnyt jo vuosia säännöllisesti (vuorotyö tosin ennen hiukan vaikutti viikkomääriin) ja viime keväänä ollessani Varalan Urheiluopistolla LOK-kurssilla puntti jäi, koska muuta liikuntaa oli aivan järjetön määrä! Hädin tuskin kroppa pääsi palautumaan siitä…Lisäksi minulla on ollut hiukan selkävaivoja, jotka ovat onneksi istumatyön lopettamisen jälkeen helpottaneet!
Syyskuusta asti treenimäärät ovat olleet 4krt/vko ja nyt dieettiä aloittaessa 5krt/vko. Sen lisäksi ”vain” neljä aamulenkkiä vielä tässä vaiheessa, sekä joka viikko jooga ja ohjattu venyttely. Olen aika surkea tekemään lihashuoltoa…ylläri. Kertokaa mulle joku joka venyttelee päivittäin!
Punttitreenissä jaot on etureidet, selkä, rinta+hauis, ojentajat+olkapäät ja takareidet. Sen lisäksi teen keskivartaloa joka treenissä ja vähän eri juttuja riippuen päivästä. Teen hyvin vähän liikkeitä missään laitteissa, pl.jalkatreeneissä ja taljassa. Hyvin paljon siis vapailla painoilla eli käsipainoilla ja tangolla.
Pidän myös hyvin paljon kaikenlaisesta muusta urheilusta. Näin talvella lumilautailu ja luistelu on suosikkeja ja tietenkin avantouinti jossa olen voittanut myös SM-mitaleita :D. Mua ei todellakaan kannata pyytää enää niihin kisoihin, koska lupaudun takuulla ja viimeksikin oli –28C ja arvatkaa ***tuttiko kipata sinne järveen…No tästä voitte päätellä kuinka yllätyshullu mä olen…ja varmaan vähän tyhmäkin.
Muuten avantouinti ”dippaustekniikalla” on oikein mukavaa ja rentouttavaa eli silloin kun ei jäädä sinne veteen asumaan! Varsinkin jos saunasta pääsee käymään. Tampereella kannattaa ehdottomasti vierailla Rauhaniemessä tai Kaupinojan saunalla. Tunnelma on ihanan lämmin ja mansen murteen pikakurssilta ei voi välttyä!
 
Tähän loppuun on muuten pakko linkittää eräs video… Koska tää toimii AINA! Tämä on omistettu mun siskolle siitä syystä, että hänellä oli 80-luvulla adidaksen pinkki college-asu, joka sai miehet hulluksi ja myös mun entiselle naapurille, joka voi ottaa noista tanssimuuveista mielellään vinkkejä omille tanssitunneilleen! Huomenna alkaakin tällä naisella koulu ja se on varattava varmaan taas sanakirja mukaan tunnille :D! Vi ses!

fityoutoo

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta